Опубліковано

Як зростання виробництва і скорочення експорту вплинуло на вартість яєць

У березні-квітні традиційно зберігається тренд зростання виробництва яєць під впливом сезонного фактору, за рахунок збільшення в приватному секторі.

З введенням в Україні карантину і закриттям ринків, близько третини виробників (а саме невеликі фабрики і фермерські господарства) виявилися відрізаними від споживача. Відповідно збільшився попит на яйця у великих торгових мережах, які продають продукцію великих птахофабрик і агрохолдингів.

Між тим, дефіциту продукції не буде, оскільки поряд із сезонним зростанням виробництва, в березні на 20% відбулося скорочення експорту яєць.

Щодо ціни на яйця, після зниження в січні-березні, в квітні ціна дещо стабілізувалася. Однак необхідно відзначити, що на сьогоднішній день ціни на 20% нижче, ніж у минулому році. Серед чинників зниження ціни - зростання виробництва при зростаючих запасах.

Україна активно розвиває експорт яєць. У 2019 році експорт яєць зріс на 28% порівняно з 2018 роком. У поточному році пандемія коронавіруса ускладнила процес експорту, і вироблена продукція повинна реалізовуватися на внутрішньому ринку. Виробники змушені реалізовувати продукцію з мінімальною маржею або навіть у збиток, щоб не знижувати кількість поголів'я, т. к. сподіваються на відновлення і зростання експортних поставок незабаром.

УкрАгроКонсалт прогнозує деяке зростання цін (близько 5%) на яйця в найближчим часом. Серед факторів - зростання вартості сировини для комбікормів, ветпрепаратів, енергоносіїв.

У 2019 собівартість виробництва яєць в Україні в середньому склала 15,25 грн/дес.