Nielsen: топ-5 світових трендів споживання після COVID-19
- Фото:
- https://prm.ua/
Експерти міжнародної дослідницької компанії Nielsen змоделювали: що буде відбуватися з ринком рітейлу та FMCG після закінчення карантину
Усвідомлене споживання, здоровий спосіб життя, зростання інтересу до «альтернативних» продуктів харчування в різних категоріях — ці тренди зовсім недавно домінували на ринку товарів повсякденного попиту. Але трансформація образу життя в карантині визначила нові формати і способи взаємодії покупців з ритейлерами і брендами. Експерти компанії Nielsen виділяють п'ять основних трендів, які будуть переважати в рітейлі після закінчення карантину. RAU призводить адаптовану версію матеріалу.
Нові звички
До кінця березня-початку квітня ажіотажний попит в ритейлі вже пішов на спад: запаси зроблені, а нові заходи по боротьбі з коронавірусом не обмежують доступ покупців до продовольчим магазинам звично з широким асортиментом продуктів.
З великою часткою ймовірності після завершення пандемії споживачі продовжать уважно стежити за здоров'ям, гігієною, віддаючи перевагу продуктам, що володіє додатковими властивостями, наприклад, антибактеріальними. Бренди і рітейлери, які зможуть швидко відреагувати на будь-який тренд адаптацією асортименту і полиці, цілком можуть очікувати більш високого попиту, оскільки покупці вийдуть із ситуації із загостреним відчуттям важливості гігієни і здоров'я.
Зростання популярності онлайн-сервісів
Споживачі, багато з яких були змушені ізолюватися від оточуючих, зіткнулися з новою реальністю, значна частина якої перебуває у Всесвітній павутині. За результатами дослідження Nielsen, залишаючись в самоізоляції 76% опитаних споживачів змінили звички, пов'язані з хобі та споживанням контенту. Кожен п'ятий (21%) став частіше читати онлайн-книги. Трохи менше опитаних (20%) стали частіше проводити час в соцмережах, 18% — переглядати відео, 12% — слухати музику і радіо.
Збільшення споживання цифрового контенту — відмінна можливість для комунікації брендів з споживачами, але для гравців рітейлу та FMCG важлива ще одна цифра: 15% респондентів почали частіше здійснювати онлайн покупки товарів повсякденного попиту. І якщо для підготовки до періоду самоізоляції споживачі активно купувалися товарами тривалого зберігання, то в перспективі найближчих 2-3 тижнів багато планують купувати свіжі товари.
Широкий асортимент якісної свіжої продукції, який залишався одним з головних переваг магазинів біля дому до карантину, тепер має всі шанси продаватися онлайн, зламавши скепсис деяких споживачів. Після закінчення періоду самоізоляції ринок інтернет-торгівлі FMCG закріпиться на новому рівні, і брендам вже зараз важливо використовувати цю перевагу, щоб остаточно завоювати серця тих споживачів, які вперше скористалися подібними сервісами.
Ціни і промо
Якщо протягом березня багато рітейлери і виробники були зосереджені на відновленні ланцюжків поставок, то в короткостроковій перспективі їм знову доведеться сфокусуватися на роботі з попитом і пропозицією.
Як очікується, кризові явища в економіці можуть розтягнутися на півтора року. Весь цей час споживачі мають намір жити в умовах обмеження споживання і економії коштів, що в свою чергу впливає і на процес вибору товарів і здійснення покупки. Після короткострокового періоду закупівель без оглядки на ціни вони знову почнуть звертати особливу увагу на промоакції і цінники. До речі, вже зараз 59% опитаних стурбовані рівнем цін на товари та послуги — це друга за значимістю причина занепокоєння після здоров'я.
Асортимент
За час здійснення великих закупок споживачі у багатьох випадках розширювали свою корзину, купуючи продукти і бренди, які раніше не пробували. Якщо досвід взаємодії з новими брендами виявився позитивним, висока ймовірність, що вони і після завершення карантину будуть готові пробувати нове. Покупці можуть бути ще більш відкриті до експериментів у випадку з продуктами поліпшеної якості.
Дилема «ціна — якість», в якій «ціна» довгий час знаходилася на першому, визначає місці для покупця, має всі шанси перетворитися на «якість — ціна». Цей тренд не скасує актуальність промо, а скоріше може зробити промо актуальним для більш дорогих (і в сприйнятті покупців якісних) товарів.
Запуск новинок
Опитування генеральних директорів китайських компаній індустрії FMCG, які першими у всьому світі повернулися до звичного життя після епідемії, показав, що тільки 20% з опитаних CEO перенесуть або взагалі відмовляться від запуску нових продуктів. Серед інших — 55% збережуть вибраний курс, 20% перероблять концепції з урахуванням трендів на гігієну, здоров'я та 5% запустять товари в нових для себе категоріях, щоб використовувати виник потенціал.
Варто окремо продумати розміщення новинки в онлайн-каналі: частка онлайн-FMCG в структурі всього ринку FMCG за березень збільшилася з 1,8% до 3%, і частина цього зростання з високою ймовірністю закріпиться в короткостроковій перспективі.
Багато з цих змін нададуть тривалий ефект на структуру споживання. Рітейлерам і виробникам важливо адаптуватися до нових споживчим запитам і «ловити момент» для прийняття рішень першими, так як швидкість визначає успіх компаній на ринку в цей час.