Опубліковано

Товарооборот Fozzy Group зріс на 18,1% за підсумками 2019 року

Теги:
Fozzy Group
Сільпо
Фора
Фото:
All Retail

Консолідований оборот Fozzy Group за підсумками 2019 року збільшився на 18,1% і становив 78,098 млрд грн (без ПДВ). Компанія продовжує показувати високі темпи зростання — за останні 5 років оборот групи збільшився у 2,44 разу.

Fozzy Group

Одна з найбільших торгово-промислових груп України. Має 695 торговельних точок на всій території країни. Крім торговельних мереж, бізнес-інтереси групи компаній охоплюють виробництво продуктів харчування, ресторанний бізнес. Голова Fozzy Group — український бізнесмен Володимир Костельман.

Fozzy Group також сплатила у 2019 році рекордні суми податків і зборів — 3,85 млрд грн, що на 32,8% більше, ніж минулого року. Зокрема, мережа «Сільпо» (ТОВ «Сільпо-Фуд») стала № 2 у рейтингу найбільших платників податків України серед підприємств роздрібної торгівлі продуктами харчування, за даними Державної фіскальної служби.

Загальна кількість магазинів, які входять до Fozzy Group на кінець 2019 року, — 695 торгових точок, з них продуктового напряму — 553 магазини загальною площею близько 1,2 млн кв. м.

Протягом 2019 року в мережах, які входять до Fozzy Group, відкрито 71 новий магазин: зокрема, 23 дизайнерських супермаркети "Сільпо",17 магазинів біля дому «Фора», 3 дискаунтери Thrash!, 12 магазинів мобільного зв’язку та 16 фарммаркетів «Бiла ромашка». До ресторанного напрямку Fozzy Group приєднався український паб "Мокрі вуса".

Дизайни та нові концептуальні зони

Мережа «Сільпо» продовжила розвиватися в напрямку створення дизайнерських супермаркетів. Окрім 23 нових, ще 5 магазинів були оновлені й отримали власний тематичний дизайн. У мережі є супермаркети, зокрема, в мексиканському та ямайському стилях, у стилі Гоголь та Будда, джазова та рок-музика, Чарівник з країни Оз і навіть Шовковий шлях. Команда «Сільпо» також отримує натхнення з картин Ван Гога, історії повітроплавання, азіатської культури тощо. Тож нині «Cільпо» — один із небагатьох у світі великих мережевих продуктових ритейлерів, який створює індивідуальний тематичний дизайн для кожного магазину.

У листопаді 2019 року відкрився найбільший дизайнерський супермаркет «Сільпо» торговою площею 5766,2 кв. м у найбільшому ТРЦ Києва BlockBuster Mall. Магазин оформлено у стилі анімаційного фільму «Мавка. Лісова пісня» — як результат творчої колаборації з українською студією Animagrad (FILM.UA Group). Це найсучасніший супермаркет мережі з особливою концепцією: на території розміщено повноцінний фудхол з рибним та м’ясним закладами, піцерією з дров’яною піччю для приготування традиційної неаполітанської піци, дзяо-баром зі східнокитайськими стравами, суші-зоною, тут також готують класичні італійські пасти, авторські та класичні бургери.

Фудхол, як гастрономічний простір із тематичних закладів на території окремих супермаркетів на чолі з бренд-шефом Марко Черветті, у 2019 році відкрився ще в новому «Сільпо» у стилі яхт-клуб у ТЦ River mall. Почали також працювати окремі концептуальні заклади на території супермаркетів: французьке кафе Le P’tit Bistrot (м. Дніпро) та неаполітанська піцерія Pizza Saloon (c. Стоянка).

"Фора" відкрила в 2019 році найбільші магазини з оновленим дизайном та розширеним асортиментом і кафе у м. Вишневе (990 кв. м) і с. Лісники (1315 кв. м). Кафе в торговельному залі — це нова концептуальна зона в мережі, яка за рік з’явилася у 6 магазинах. «Фора» продовжила розвивати напрямок швидкого приготування піци всередині торговельного залу — на кінець 2019 року її можна було замовити у 108 магазинах, з яких 27 відкрилися протягом року.

Збільшилася у «Форі» також кількість зон «драйвер-кава», де гості самостійно або з допомогою баристи можуть приготувати каву з собою. На кінець року ця послуга була доступна у 221 супермаркеті, з яких 101 відкрився саме в 2019-му.

Діджиталізація та цифрова трансформація

Fozzy Group активно розвивала у 2019 році інноваційні проєкти цифрової трансформації та діджиталізації.

Мобільні додатки

Кількість унікальних користувачів мобільного додатка «Сільпо» збільшилася майже до 900 000. Позначку 1 мільйон користувачів додатка «Сільпо» було перевищено в лютому 2020 року.

"Фора" запустила власний мобільний додаток у серпні 2019 року. Окрім відстежування акцій, збирання бонусів та отримання персональних пропозицій, він, як і додаток «Сільпо», дає можливість здійснити оплату QR в один скан при додаванні до гаманця Masterpass платіжних карток, навіть якщо в ньому немає технології PayPass.

Каси самообслуговування

У «Сільпо» продовжила зростати кількість кас самообслуговування «Самокаси». За результатами 2019 року, 54 супермаркети обладнано 347 «Самокасами». 27% чеків у середньому за рік було оплачено через каси самообслуговування. Рекорд оплати товарів з використанням «Самокас» у 2019 році становив 47,3% чеків на місяць у «Сільпо» в Харкові на просп. Гагаріна, 167/1.

Каси самообслуговування продовжила розвивати і «Фора». За результатами 2019 року, ними обладнано 11 магазинів із 52 такими касами.

Мобільний додаток та програмне забезпечення для кас самообслуговування розроблено спільно з IT-компанією TemaBIT, яка входить до Fozzy Group.

Онлайн-магазин та Сlick&Collect

Мережа оптових гіпермаркетів Fozzy Cash & Carry в 2019 році розширила використання послуги онлайн-замовлення та самовивозу товарів Fozzy Drive (Click&Collect) у Києві, Харкові, Дніпрі та Одесі. А також займалася розвитком кур’єрської служби інтернет-магазину, розширенням радіусів доставки. У 2019 році інтернет-магазин fozzyshop.ua запустив послугу оплати замовлення банківською карткою з LiqPay від "Приватбанку".

"Лавка Традицій"

Проєкт підтримки й розвитку локальних гастропідприємців та малого бізнесу «Лавка Традицій» збільшився до 142 учасників, які поставляють до мережі «Сільпо» понад 2500 позицій крафтових продуктів. На кінець 2019 року окремі відділи «Лавки традицій» відкрито у 98 супермаркетах, 32 відділи почали працювати у форматі shop-in-shoр в «Сільпо». Проведено три фестивалі локальної гастрономії True&Local (Київ, Одеса, Дніпро, Львів), 1500 дегустацій «Виробник пригощає» у супермаркетах та запущено гастротури "Агромандри".

У 2019 році стартував освітній проєкт «Фудпросвіта», який дає можливість отримати тестові продажі в мережі «Сільпо». Два навчальні потоки завершили 173 студенти, з яких шість стали резидентами «Лавки традицій» після навчання.

Передбачено і грантовий фонд: першими такими студентами стала родина з Сомалі, яка займається виробництвом соусів та за підтримки ООН запустила бізнес в Одеській області.

Екологічні проєкти

У 2019 році відкрилися 5 нових станцій сортування, тож нині працюють 8 станцій #Silporecycling у великих містах України (Києві, Харкові, Дніпрі, Львові, Одесі, Запоріжжі). Понад 300 т вторресурсів було відправлено на переробку, 55 000 разів Гості відвідали станції #Silporecycling за 2019 рік. Протягом року в «Сільпо» також впроваджувалися енергозберігаючі проєкти: заміна люмінесцентних ламп на LED, заміна зовнішнього освітлення на енергоефективне, встановлення рекуперації тепла від холодильного обладнання, встановлення кришок на холодильне обладнання тощо. Екологічні проєкти впроваджувала і Фора: рекуперація від холодильників для обігріву приміщень і води, встановлення теплової завіси з інтелектуальним управлінням, що допомагає більш економно використовувати електроенергію, енергозберігаючі морозильні бонети, заміна люмінесцентних ламп на LED тощо.

Власний імпорт і міжнародні здобутки

Проєкт «Власний імпорт» збільшив кількість прямих іноземних постачальників до 930 виробників із 85 країн світу. Його продукцію можна придбати в мережах Fozzy Group: «Сільпо», «Фора» і Fozzy Cash&Carry. «Власний імпорт» є одним з найбільших імпортерів вина, сиру та гастрономії, риби в Україну. У 2019 році було імпортовано понад 23 000 тонн риби й морепродуктів. Майже вдвічі збільшено імпорту оливкової олії — до 460 000 літрів та 124 найменувань, зокрема 30 — з рейтингу Flos Olei, і сотні нових видів чаю, солодощів та пива.

У 2019 році група отримала три перемоги України на міжнародній арені:

— Три дизайнерські супермаркети «Cільпо» увійшли в Europe’s Finest Store 2019 — топ-25 найкращих інноваційних дизайнів європейських магазинів, за версією European Supermarket Magazine.

— Бренд-шеф ресторанних проєктів «Сільпо» Марко Черветті став найкращим шеф-кухарем за версією міжнародного гіда-рейтингу оливкових олій Flos Olei. Крім того, звання «Ресторан 2020 року» (The Restaurant of the Year) від Flos Olei також отримали київські заклади Positano і Le Grill.

— Positano увійшов до списку найкращих піцерій Європи. Заклад посів 30-те місце в щорічному гайді «50 Top Pizza» і став першим (і поки що єдиним) закладом, який представив у європейському рейтингу Україну. Меню в цьому ресторані Марко Черветті створював разом із всесвітньо відомим піцайоло Енцо Кочча — засновником піцерії La Notizia, рекомендованої гідом Michelin.