Опубліковано

Як змінювалися продажі побутової техніки під час карантину — дослідження GfK

Теги:
побутова техніка і електроніка
Фото:
stroikairemont.com

Згідно з даними дослідницької компанії GfK Ukraine, перші 11 тижнів 2020 року ключові ринки побутової техніки та електроніки в Україні демонстрували зростання на 13% в гривневому еквіваленті в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.

Найбільше зростали продажі телевізорів, пилососів і посудомийних машин (+24%, +28% та 30% відповідно).

Карантинний спад

Однак з початком карантину ситуація на ринку кардинально змінилася. У період з 16 березня по 19 квітня 2020 року (12 — 16 тижні) ринок скоротився на 26% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Через обмеження, пов'язані з пандемією COVID-19 і панічними настроями серед споживачів, майже у всіх категоріях техніки продажі зменшилися.

Найбільше постраждав ринок смартфонів і мобільних телефонів з падінням на рівні 43% порівняно з 12-16 тижнями 2019 року. Різкого падіння також зазнали ключові категорії великої побутової техніки: мікрохвильові печі (-31%), холодильники (-35%), плити і духовки (-35%). Єдиною групою товарів, які виросли в найбільш кризовий період 12-16 тижнів, були ноутбуки з показником зростання в 22%.

Адаптація

Період з 20 квітня по 17 травня 2020 року (17 — 20 тижні) у GfK характеризують як період адаптації покупців до нових умов життя. Для споживача в цей час важливо створити для себе комфортні умови вдома. Як наслідок, зросли продажі приладів для приготування їжі, телевізорів, пилососів.

Крім того, відновленню ринку побутової техніки та електроніки сприяло відновлення роботи офлайн магазинів.

Ринок побутової техніки та електроніки з 17 до 20 тижня відновлювався з показником зростання в 8% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Лідером ринку за темпами зростання продажів виступала категорія ноутбуків (+63%). У той же час зростання демонстрували пилососи (+49%), електробритви (+33%) і телевізори (+39%).

Нова норма

У компанії GfK також відзначають ключові зміни, які відбуваються на ринку побутової техніки та електроніки в результаті обмежень, пов'язаних із заходами протидії пандемії COVID-19. Серед них:

  • Порушення традиційної сезонності продажів;
  • Зміна звичних тенденцій внаслідок падіння доходів споживачів;
  • Більша гнучкість при виборі звичайного або інтернет-магазину;
  • Поступове стирання кордонів між традиційним і онлайн-рітейлом;
  • Розвиток цифрових послуг: електронної комерції, платіжних систем, послуг замовлення і доставки.