Опубліковано

Дмитро Расновський, Glovo: Наша бізнес-модель ще не вийшла на самоокупність в Україні

Теги:
Glovo
сервіс доставки
Фото:
Дело

Іспанська компанія Glovo працює на ринку України з 2018 року, пропонуючи користувачам послуги доставки їжі, продуктів і різних речей через мобільний додаток. За цей час компанія встигла вибитися в лідери на українському ринку швидкої доставки.

В ексклюзивному інтерв'ю Delo.ua генеральний менеджер компанії Glovo Дмитро Расновський розповів про те, як в Україні розвивається ринок доставки, про конкурентів і перспективи в майбутньому.

Про швидкість розвитку

Нам вдалося вирости в сотні разів. Були всього лише кілька тижнів, коли наші показники падали, але основна динаміка — це зростання бізнесу, оборотів, плюс ми дали можливість величезній кількості людей — десяткам тисяч кур'єрів — отримувати дохід.

Компанія змінюється кожен місяць. Коли ми починали, штат співробітників налічував близько 10 чоловік, а зараз нас приблизно 70. Змінилися показники ефективності бізнесу. Якщо раніше в пріоритеті був правий берег Києва, то зараз покриття набагато ширше. Сьогодні ми працюємо по всій столиці, в області, а також у великих містах країни (станом на 10 червня 2020 року — вже 20 міст).

Про плани

В Україні ми, в першу чергу, розглядаємо всі міста, де населення більше 200 тисяч чоловік. Це майже всі обласні центри. Але експансія триває, так як ми ще присутні не скрізь.

Ми живемо в країні з населенням 40 мільйонів чоловік. Напевно, у нового юзера знайдеться причина зробити замовлення хоча б раз на місяць. Така ж історія була з телефонами. Коли вийшов перший смартфон, то кількість юзерів була зовсім маленька. А подивіться, що зараз. Я впевнений, що подібна тенденція поширюється і на доставку.

Про частку на ринку доставки

Поняття доставки дуже широке. Наприклад, доставляє Нова Пошта, Розетка і так далі. Можна рахувати разом з ними, а можна враховувати тільки доставку їжі або доставку з супермаркетів. Але тут також є різниця. Наприклад, Zakaz.ua доставляють на наступний день, а ми за 45 хвилин після замовлення. У чомусь ми, можливо, конкуруємо, але не у всьому. Якщо говорити про сервіси саме швидкої доставки, то я оцінюю нашу частку ринку в 75-80%.

Про конкурентів

Головний конкурент пішов. Компанія UberEats - досить серйозний конкурент з досвідом, технологією і базою юзерів таксі, яких переводили на послугу доставки їжі. Але незважаючи на це, компанія вирішила покинути ринок. Menu.ua також йдуть з ринку, тому на даний момент конкурентом залишається Raketa. Зрозуміло, що ми також можемо конкурувати з конкретними брендами доставки, але тут, я думаю, з великих тільки Dominos.

Що стосується Raketa — це досить молодий гравець, якому належить ще багато зробити. Інвестиції, які вони вкладають, допомагають розвивати ринок. Вони також приводять нових користувачів, роблять рекламу, в якій у них є певна експертиза. Подивимося, що буде далі, так як їм також належить ще багато чого зрозуміти. Мені здається, для них останні шість місяців були гарними, а інші шість або дев'ять місяців будуть визначальними. Раніше їх послуги для юзерів були повністю безкоштовними, а зараз, з впровадженням вартості доставки, їм доведеться показати щось ще, окрім ціни. Я маю на увазі якість операцій і кількість ресторанів. Якщо вони зможуть це зробити, то будуть рости далі, розвивати ринок і себе.

Чому доставка з супермаркетів дорожча, ніж з ресторанів

Доставка з супермаркетів дорожча з причини, що вона складніша і нижча маржа, ніж у ресторанів. Багато супермаркетів самі збирають замовлення тому, що у кур'єрів на це піде більше часу і в процесі він може зробити помилку. Модель доставки з супермаркетів сама по собі більш комплексна і дорога. Прибутковість на замовлення з супермаркетів істотно нижча, ніж з ресторанів.

Про роботу кур'єром в Glovo

Є рекордсмени, які роблять по 25 замовлень на день і навіть більше, але все залежить від умов. Також ми робимо прогнози на день по завантаженню. Іноді в день виходить занадто багато кур'єрів, якщо ми помилилися з прогнозом. В такому разі зрозуміло, що у них менше замовлень. Буває, що пішов дощ, попит зріс, але кур'єри не встигають виконати всі замовлення через погану погоду. В умовах маркетплейса, коли є три аудиторії, які безпосередньо пов'язані один з одним, все може змінюватися за день і з дуже великою швидкістю.

Також все залежить від транспорту, на якому кур'єр здійснює доставку, тому що взимку вони більше ходять пішки або їздять на машині. У літній період нам потрібно більше кур'єрів з двоколісним транспортом. В останні дні травня доходи були вищими тому, що були дощі і ми видавали багато rain — бонусів за погані погодні умови, так як доставляти в негоду набагато важче.

Як карантин змінив бізнес компанії

В цілому для нашої бізнес-моделі нічого не змінилося. Але ми побачили, як коронавірус вплинув на звички людей, як вони стали більш відкриті до категорії доставки, зокрема. Тобто, прийняття ринком нашої бізнес-моделі прискорилося, і зросла частота замовлень. Трохи змінився контекст і внутрішнє налагодження нашої системи. Наприклад, стало більше оплат картами, але ми до цього були готові.

Ми на початку шляху і тут все настільки зрозуміло і просто, де не потрібно нічого вигадувати. Потрібно подивитися на успішні кейси, які є в інших країнах, і повторити за ними.