Опубліковано

Залишайся успішним: як компанія «Укрптахосервіс» зберігла стійкість в умовах карантину

Назва холдингу «Асторг» може нічого не сказати для пересічної людини, але насправді це велика «машина», яка масштабно охоплює продуктовий ринок України.

До складу компанії входять завод з виробництва напівфабрикатів «Укрптахосервіс», «Балаклійський маслозавод» з виробництва органічного масла, у Харкові налагоджена обробка і заморожування, дистрибуція та експорт м’яса курки.

Засновницею підприємства є жінка, яка майже 20 років успішно розвиває свою компанію. Цікаво, що зараз вона робить це дистанційно — аж з Маямі (США). В її планах — підкорення ринку Сполучених Штатів та ведення свого бізнесу за океаном. Як усе це починалося, що зараз собою являє підприємство і які плани компанії на майбутнє, — з All Retail поділилася власниця «Асторг» Наталія Шмигельська.

- Доброго дня. На сьогодні «Укрптахосервіс» позиціонує себе потужним виробником на українському ринку. При цьому діяльність холдинга «Асторг» охоплює виробництво напівфабрикатів та готових страв, дистрибуцію курячої продукції та виробництво органічного масла. Розкажіть нам коротко, з чого все починалось і як трансформувалась Ваша компанія за роки своєї діяльності?

У 2003 році я стартувала у бізнесі по дистрибуції охолодженого м’яса курки. Спочатку працювала з об’ємом в 100 кг м’яса курки. На сьогодні компанія виросла до обороту 4.5 т курки в місяць/100 млн доларів на рік.

Компанія «Укрптахосервіс» заснована в 1998 році, спеціалізація — оброблення та продаж курки у своїх роздрібних магазинах. У 2010 році я купила 50% підприємства і разом з командою додала ще заморозку курячої продукції. У 2014 році викупила решту 50% і ми додали експорт замороженої продукції. Роздрібну мережу охолодженої курки ми вирішили продати, через те, що це було не актуально для майбутнього розвитку ринку. І взяли курс на рітейл, аби самостійно розповсюджувати продукт на полицях супермаркетів і почали по суті конкурувати з власними постачальниками.

На цьому етапі потрібно було трансформуватися, оскільки ми як дистриб’ютори були вже нецікаві на ринку — фабрики хотіли самі займатися своєю дистрибуцією. Ми зрозуміли, що потрібно йти або в вирощування, або в готову їжу, щоб мати маржинальність і не залежати великими обсягами від одного постачальника. Іншими словами, знайти більш маржинальний продукт з меншим обсягом і оборотом. Бізнес по вирощуванню курки мені був нецікавий, тому 2014 році я зрозуміла, що треба розвиватися в сегменті готової їжі.

Через два роки ми запустили власну торгову марку «Готово!» та презентували продукти на полицях супермаркетів. Ми виокремили два напрямки в рамках нашої ТМ: «Вже Готово» має лінійку із 10-ти страв та «Майже Готово» — з 13-ти страв. Непростий 2020 рік став і для нас переломним. У планах компанії було чимало нових кейсів, проте всесвітня пандемія трохи скорегувала наші дії. Звичайно, ми не зупиняли свою роботу, а навпаки створили нову лінійку готових страв, а саме «Ризото з грибами» та «Спагеті з соусом болоньєзе», «Люля кебаб з гречкою» та багато іншого — це готові страви, які можна розігріти відразу в упаковці.

- «Укрптахосервіс» здійснює експорт м’яса птиці в 77 країн світу. Які труднощі виникали в процесі налагодження міжнародної співпраці? Чи ускладнився процес експорту зараз, в період карантину?

Експорт призупинили, конкуренція зі світовими виробниками птиці нам нецікава. Попри те, що у нас були замовлення, ми вирішили сфокусуватися на головному і не розпорошуватися. Зараз плануємо вже експорт органічного масла, а також напівготові й готові страви з адаптацією продукції на ринки, які нам цікаві.

- Як карантин вплинув на показники «Укрптахосервіса»? Що змінилося в процесі діяльності Вашої компанії в умовах пандемії?

Перед карантином ми планували запуск нового майданчика та добудову потужностей на заводі, тому що розуміли, що стає тісно. Коли прийшла криза і мережі стали замовляти менше нашого продукту, відповідно знизився прибуток. Нашим головним завданням стало не розширення, а збереження напрацьованого — зробити все, щоб протриматися. Ми постаралися нікого не звільняти, щоб наші співробітники могли вижити, а ми змогли гідно пройти карантин. Сьогодні наша команда працює у повному складі, ми поступово повертаємося до тих оборотів, які були до пандемії. Проте, обсяги повністю відновити не вдалося, через те, що купівельна спроможність стала нижчою.

Під час карантину ми запустили експериментальну доставку наших ланчів «Готово!» в Печерському районі Києва з допомогою Uber та Raketa. Пильно спостерігаємо за американським ринком і ведемо переговори з мережами, тому що експортний виторг дуже потрібен, і це дуже хороша підтримка бізнесу в Україні. Якщо нам вдасться домовитися, то це дозволить створити додаткове виробництво.

Також у період карантину ми оптимізували наші витрати. Замість найму нових співробітників, використовуємо сповна всі можливості аутсорсингу.

- Якщо говорити про Вашу марку продукції «Готово!» — як Вам вдається конкурувати в сегменті готових страв і корпоративного харчування? В чому полягає унікальність цього Вашого продукту?

Унікальність продукту ТМ «Готово!» полягає в тому, що їжа знаходиться у ланч-боксах. Це унікальне алюмінієве пакування, в якому можна відразу готувати. Це одна з наших ключових відмінностей від конкурентів, тому що це витратний і трудомісткий процес, який не всі виробники готові підтримувати.

Ми не використовуємо консерванти! Вся продукція свіжоприготовлена, зберігається в спеціальному газовому середовищі, яка виключає зростання бактерій. На заводі на кожному етапі продукція відстежується стандартами HACCP.

Окремо варто сказати про якість безпосередньо м’ясної сировини — ми не використовуємо фарш з кістками, а виключно чисте м’ясо, тобто ми виробляємо наші напівготові продукти із сировини дуже високої якості. На ринку це по-справжньому виділяє наш продукт серед конкурентів. Нам важливо годувати якісно і бути лідерами смакових уподобань.

Над створенням страв працюють професійні кухарі. В асортименті готових страв ТМ «Готово!» сендвічі, супи, салати та інші звичні варіанти корпоративного харчування. Ми зробили якісний продукт за доступною ціною, адаптований під сучасну кухню та зберегли усталені харчові звички українців. У лінійці є рис, ризото, гречка, булгур та багато іншого.

До розвитку в сегменті корпоративного харчування ми зараз активно готуємося, і вже розробили сайт онлайн-продажів з додатком, через який можна замовити меню на тиждень або на кожен день. Варто зазначити, що наш продукт має дуже маленький термін зберігання. Доставка відбувається відразу зі складу радіусі 3 км. Ми зараз в пошуку максимально оптимального варіанту логістики в даних умовах.

— Чи співпрацюєте Ви з рітейлерами в напрямку private labels?

Так, працюємо. Ми робимо заготовки для кулінарій національних мереж основних супермаркетів з ТМ «Шеф-кухар без кухні». Це здебільшого ручна праця. Цей процес ми вибудовували 4 роки. Приватний лейбл в цьому сегменті мені поки видається сумнівним, оскільки по суті ми виростимо самі собі конкурента. Є запити, але це питання поки відкрите для мене.

- Чи є у Вас якісь табу в процесі ведення Вашого бізнесу?

Не виробляти продукти сумнівної якості, попри заявки, які нам надходять. Йдеться про перемелені кістки разом з м’ясом для здешевлення продукту. Я відмовляюся від таких пропозицій. Також ми не використовуємо в процесі приготування консерванти. Мою продукцію їдять мої діти. І я хочу пишатися тим, що я роблю. Саме я як власник гарантую якість продукції, а значить вона повинна відповідати моїм стандартам.

- Ваше інтерв’ю з Євгеном Черняком вже набрало в YouTube понад 150 тис. переглядів. У Вашому житті щось змінилось після цього?

Так, змінилося. Публічність для мене не є комфортною. Я, як більшість бізнесменів, звикла до більш «невидимого» режиму роботи. В особистому плані я пережила невеликий стрес. У плані бізнесу стало легше вести переговори, отримую більше заочних рекомендацій, підвищилася лояльність і довіра через те, що публічність вимагає берегти репутацію, яка, як відомо, не прощає помилок.

- В інтерв’ю BigMoney Ви сказали, що плануєте запуск компанії в США. З якого саме продукту почнеться цей процес?

Точно не з м’яса, адже у США завозити м’ясні продукти не дозволено. Можна розглянути тільки продукцію без м’яса, як варіант млинці, вареники і тд. Проте, поки ми знаходимося на стадії перемовин, тому розголошувати плани поки не можу. Американський ринок дуже цікавий для мене в плані нових випробувань, надіюсь, що все вийде.

— Очевидно, що інша країна — це інша культура та інші споживацькі потреби. Як плануєте адаптувати Ваш продукт під закордонного споживача?

Звичайно, ми проаналізували конкурентний асортимент, виявили для себе сегмент, який можемо заповнити. А далі триватиме процес адаптації торгової марки під американського споживача.

- Які ще плани у компанії на 2020 рік?

Місія бренду «Готово!» полягає в тому, щоб економити час наших українців в приготуванні їжі на користь більш улюблених і пріоритетних справ. Мені хочеться, щоб ще більше українців полюбило «Готово!», довіряли та вибирали наші продукти на сніданок, обід чи вечерю. Натомість ми подбаємо про максимально зручну доставку додому та в офіси, забезпечимо різноманітність, якість та смак наших страв ТМ «Готово!».