Продуктові рітейлери вимагають переглянути процедуру держрегулювання цін на соцтовари
- Фото:
- https://vn.mk.ua
В Україні спостерігається різке підвищення цін на цукор з боку українських виробників. Через недоліки в процедурі держрегулювання цін на соціально значущі товари це може створити штучний дефіцит цукру на полицях магазинів.
Як пише портал Delo.ua, виробники та постачальники підвищують ціни в дрібному та великому опті в середньому на 30-50%. Основними причинами виробники називають низьку якість нового врожаю цукрових буряків і, як наслідок, зниження обсягів виробництва. При цьому роздрібні мережі з побоюванням спостерігають за підвищенням відпускних цін виробників. Адже цукор — одна зі складових кошика з десяти товарних позицій продуктів повсякденного споживання, зміна цін на які на своїх полицях роздрібні продавці зобов’язані декларувати.
Як пояснюють в найбільшій мережі магазинів в Україні АТБ (налічує 1156 магазинів у 298 населених пунктах країни), для врегулювання ціноутворення на соціальну групу товарів навесні цього року уряд прийняв постанову «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, які мають істотну соціальну значимість, товари протиепідемічного призначення» (№ 341). Цей документ зобов’язує всіх операторів ринку роздрібної торгівлі декларувати зміну роздрібної ціни товару за 30 днів до початку застосування нової ціни. В АТБ зазначають, що через різке підвищення цін на цукор, українські продуктові мережі фізично не встигнуть задекларувати зміну вартості.
"Виходячи з масштабів та обсягів діяльності компанії, а також враховуючи залишки цукру на розподільчих центрах компанії і в магазинах, встановлена Кабінетом міністрів України процедура декларування зміни роздрібної ціни унеможливлює, як для компанії, так і для усіх операторів ринку, швидке поповнення товарних запасів для забезпечення безперебійної наявності зазначеної категорії на полицях магазинів«, — наголошують в АТБ.
Підтверджують значне підвищення цін на цукор та складності з декларуванням і в компанії Ашан Україна, яка розвиває однойменну мультформатну мережу магазинів. «Постачальниками та виробниками ініційовані зміни відпускних цін на цукор, в зв’язку з ростом цін на сировину до 45%. За останні дні ціна на ваговий цукор різко піднялася. Компанія Ашан повністю дотримується положення про державну регулювання, ми подаємо декларування цін, щоб виконати вищевказану постанову уряду. Але в зв’язку з даною ситуацією, можемо не встигнути задекларувати ціни», — зазначають в прес-службі компанії.
Щоб уникнути дефіциту цукру на полицях магазинів Ашан вже активізував поповнення поточних запасів на складах логістики та формування додаткових стоків, а також розпочав переговори з виробниками про зменшення відсотка підвищення ціни. В то й же час, компанія планує брати участь в робочих групах і відкритих столах з іншими представниками рітейлу та владою, щоб усунути недоліки в нинішній процедурі держрегулювання цін. Як уточнюють в Ашан Україна, для того, щоб ця процедура була справедливою, вимога щодо декларування цін повинна поширюватися на всіх в ланцюжку реалізації, в тому числі на виробника чи оптового постачальника. «Про це говорили під час прийняття відповідної постанови, в тому числі давали коментарі в рамках бізнес-асоціацій, але ці коментарі не були враховані», — додають в компанії.
Аналогічну позицію озвучують і в мережі АТБ, яка офіційно звернулася до органів державної влади з наполегливою вимогою у невідкладний термін переглянути та спростити процедуру декларування зміни роздрібної ціни на товар, а також зобов’язати проходити відповідну процедуру декларування постачальників та виробників товарів, що мають істотну соціальну значимість. В компанії впевнені, що тільки таким чином вдасться запобігти створенню ажіотажного попиту та штучного дефіциту цукру на ринку роздрібної торгівлі України.