Опубліковано

Бути на слуху: чи всім потрібен бренд?

Щодня ми стикаємося з десятками брендів. Одні з них на слуху і трапляються на очі майже на кожному кроці. Інші не такі помітні і впізнавані. Чи існують товари і послуги, для яких не важливі бренд, популярність і впізнаваність серед споживачів? Чи потрібно знати назву компанії, яка займається, наприклад, pest control або по-простому - послугами зі знищення шкідників? На ці запитання відповідає маркетинг-консультант Жанна Стрельникова.

Спойлер: бренд важливий завжди. Незалежно від виду товару або послуги. Робота над брендом — це формування його іміджу, цінності і привабливості перед споживачем. Якщо все працює правильно і налагоджено — значить, у компанії сильний бренд. Це допомагає зайняти своє місце в сегменті і перевершити конкурентів.

Незважаючи на те, що pest control — це не найстильніша або трендова послуга, але у неї теж повинен бути свій бренд, імідж і стиль, щоб зайняти почесне місце на ринку. Це допомагає виділитися серед конкурентів, показати свої переваги і гідності. У компаній, які займаються pest control є свої особливості побудови бренду. Пропоную розібратися, чому для них теж важливий імідж.

Особливості роботи компаній pest control

Компанії pest control займаються професійним контролем шкідників. Послуга не унікальна, на перший погляд, але є свої особливості. Споживач не бачить безпосередньо відразу роботу таких служб. Все начебто відбувається поза увагою покупців. По-друге, як тільки компанії pest control починають неякісно виконувати свою роботу — страждає не тільки репутація їх клієнтів, а й сам споживач.

Раніше вже існували подібні компанії. Тільки це були санітарні служби, які контролювали проведення дезінфекції, дезінсекції в компаніях. Зараз з’явився термін «пест-контрол». Це технологія впливу на шкідників з метою знищення комах, гризунів і мікроорганізмів, запобігання появи в майбутньому і шкоди, якої вони завдають людині.

Наприклад, приходячи в магазин, кожен покупець повинен бути впевнений, що товари безпечні для його здоров’я, що їх приймають, зберігають і поширюють згідно з усіма правилами та вимогами. За пест-контрол компаніями стоїть щось більше, ніж боротьба з шкідниками, а саме — збереження здоров’я споживачів.

Навіщо компанії pest control бренд?

Формування брендингу для всіх товарів і послуг проходить по одній і тій же схемі. Тільки оцінити якість товару споживач може відразу, а ось у послуг є відкладений ефект. Отримуючи послугу, споживач може оцінити ефект тільки з часом. Наприклад, якщо компанія пест-контрол надає свої послуги супермаркету, то при якісній роботі її діяльність непомітна. У залі немає тарганів або жучків. Але якщо щось піде не так, то довіра клієнтів буде втрачено.

Послуга pest control — не унікальна, тому одній компанії складно виділитися серед інших за рахунок будь-яких послуг. Тож головна особливість, на яку варто робити упор при побудові бренду — це якість. А якість ніколи не може коштувати дешево. Тобто компанія повинна надавати послуги, за якість яких вона ручається, і робити свою роботу максимально добре.

Сильний бренд важливий для всіх компаній. І компанії, які займаються pest control — не виняток. Сильний бренд дає ряд переваг над конкурентами:

  • привертає увагу споживача — якщо бренд вже має ім’я і репутацію, то до нього звертаються клієнти;
  • у споживачів виникає довіра до якості послуги;
  • у компанії сформовані цінності;
  • є можливість будувати довгострокові відносини зі споживачами.

Чому є попит на пест контрол компанії?

Зараз в Україні з’являється все більше магазинів формату «біля дому». Збільшення їх кількості пов’язане зі зручністю і пішою доступністю для клієнтів.

До таких торгових точок у покупців складається довірливе ставлення. У такі магазини ходять зазвичай одні й ті ж люди, тим самим між клієнтом і продавцем встановлюється зв’язок, завдяки якому можна забезпечити високий рівень сервісу. Тут же ми говоримо і про підтримку всіх санітарних норм і попиту на послуги пест-контроль компаній. Якщо один з цих пунктів не буде дотриманий, то довіра покупців до магазину втрачається. Як наслідок — магазин втрачає клієнтів.

У чому важливість бренду для компаній, які займаються pest control?

Як я вже говорила вище, компанії, яка займається послугами пест-контроль складно виділитися серед конкурентів. Всі вони надають одну і ту ж послугу — контроль шкідників. Але за допомогою високого рівня сервісу завжди можна показати свої переваги.

Наприклад, бренд PROPECS, з яким ми працюємо, зараз змінюється не тільки візуально, але і всередині за рахунок нових технологій і високої якості послуг.

Почнемо з візуальної частини:

  • новий логотип, в якому є один захований елемент — шкідник, якого «перекриває» назва бренду. Це відсилання до головної діяльність бренду — боротьба зі шкідниками;
  • значки шкідників (миша, тарган, довгоносик, огневка) як додаткові бренд-елементи і додаткова асоціація з брендом;
  • графітово-блакитний патерн як додатковий елемент айдентики. За допомогою цього штрихування можна посилити впізнаваність бренду, візуально показати, що це спецслужба і відзначити територію, яка пройшла або буде проходити обробку.

Компаніям, які надають подібні послуги, необхідно робити акцент на високу якість і вводити відповідні зміни:

  • проводити в обов’язковому порядку візити чотири рази на місяць;
  • надавати звіт про виконані роботи та аналітику на щомісячній і річній основі;
  • автоматизація логістики, закупівель, складу і самого процесу обробки приміщень;
  • перевіряти рівень лояльності клієнтів;
  • пропонувати кращі рішення з точки зору ціни на обладнання та препарати.

Всі перераховані вище пункти — це частина відбудови від конкурентів. У сегменті, де складно виділитися за рахунок ексклюзивності, завжди можна показати свої переваги за допомогою високого рівня якості. Це допомагає побудувати сильний бренд і правильний імідж для компанії.