Опубліковано

В Україні в I половині 2020 р відкрито рекордну кількість нових супермаркетів — дослідження

Теги:
FMCG
експансія
Фото:
All Retail

В Україні за підсумками січня-червня 2020 року було відкрито більше 300 нових продуктових супермаркетів, що є рекордним показником за останні 10 років, наводяться дані в доповіді консалтингової компанії NAI Ukraine.

«Відкриття нових магазинів обумовлене динамічним зростанням рітейлу після локдауна. До того ж українці рідше відвідували закордонні країни, оціночно, близько $ 3,8 млрд залишилося в країні в другому-третьому кварталах, що відкрило ще більші можливості для внутрішнього ринку», — відзначили в коментарі агентству «Інтерфакс-Україна» в компанії NAI Ukraine.

У сегменті FMCG найбільша кількість нових відкриттів припала на мережу АТБ (+56), за ним слід «Коло» (+47), «Делві» (+18), Fozzy Group (+17), Varus (+12), Novus (+8). Згідно з Forbes Україна, мережа АТБ в 2020 році вже входить в ТОП-3 найбільших бізнесів в країні.

Як наголошується в дослідженні, найшвидші темпи розширення в першому півріччі в сегменті товарів для дому продемонструвала датська мережа Jysk (+13), за нею йде «Епіцентр», який також розвивав бренди «Це Те» (сегмент побутової техніки та електроніки) і «Деко» - (+7), Leroy Merlin (+2).

У сегменті drogerie найбільша кількість нових торгових точок за цей час відкрив оператор Eva (+20), Prostor (за рахунок покупки мережі «Космо» збільшив кількість своїх магазинів на 104), OnePrice (+2) і Brocard (+1).

Активно відкривалися магазини сегменту побутова техніка, електроніка та гаджети: Eldorado — 7, «Фокстрот» — 4, точки видачі Rozetka — 7 і «Цитрус» — 2.

Серед fashion-рітейлерів найдинамічнішим гравцем виявилася польська LPP, яка запустила дев'ять нових магазинів. Також нові торгові точки відкривали Intertop — 2, Argo — 1, LC Waikiki — 3, H&M — 2, «Адідас Україна» — 2.

У той же час, за даними NAI Ukraine, в першому півріччі істотно сповільнився вихід на український ринок нових брендів. Так, в цей період перші магазини в Україні відкрили п'ять брендів — 4F, The Athlete's Foot (TAF), Fransa b.Young, Greyder, Gant, тоді як в цілому в 2019 році на наш ринок вийшло 12 міжнародних брендів.

Як пояснили в компанії, це в більшості випадків пов'язано з організаційними складнощами, обумовленими обмеженнями пандемії, ніж зміною планів брендів.

Як відзначили в компанії, український ринок все ще залишається ненасиченим в плані присутності міжнародних брендів з показником 28% всіх відомих світових брендів.

Незважаючи на карантинні обмеження, ряд міжнародних брендів показують зростання прибутку — H&M (+ 5%), Jysk (+ 23,8%), Mango (+ 70%).

Прибутковість рітейлу в Україні зросла в поточному році з 25% до 30-40%, а час окупності інвестицій скоротився до двох років. Тоді як прибутковість девелопменту торговельної нерухомості все ще становить менше 10% в рік з окупністю близько 9 років, констатували в NAI Ukraine

"За період карантину виріс онлайн-рітейл, але його можливості все ще обмежені через дорогу доставку. Тому цей канал забезпечує лише до 25% продажів, зберігається необхідність в омніканальності", — резюмували в компанії.