Опубліковано

Обороти торгово-розважальних центрів Києва за карантин впали на 70%

Теги:
ТРЦ
Фото:
БізнесЦензор

Обороти київських ТРЦ в період карантину впали на 70%, розповів Олександр Черницький, глава правління групи Mandarin Plaza, що управляє ТРЦ Lavina Mall, Blockbuster Mall, Ocean Mall і іншими проектами Вагіфа Алієва.

Про це пише LIGA.net.

Українські девелопери сьогодні не знають, де взяти гроші, щоб перекрити збитки. Рітейлери здають позиції, а кияни не поспішають в торгово-розважальні центри. Всі надії — на новорічні свята.

Один з найбільших ТРЦ в Україні «Lavina Mall» відзвітував про 248 млн грн збитків за перші три квартали. За той же період минулого року чистий прибуток компанії склав 116 млн грн. У непростий рік йому довелося майже вдвічі збільшити кредитний портфель до 2,37 млрд грн.

2020 рік для ТРЦ починався благополучно. За рівнем насиченості торговельними площами на 1000 жителів Київ обігнав головні торгові столиці СНД (619,9 м2) — Москву, Санкт-Петербург, Софію, і ряд міст Східної Європи, розповідає Костянтин Олійник, керівник департаменту стратегічного консалтингу Української торгової гільдії.

У березні 2020 го, з появою COVID-19 і введенням жорсткого карантину, все змінилося. Зараз ТРЦ постали перед фактом — ринок не може поглинути обсяг пропозиції, клієнти не поспішають в магазини, а орендодавці не можуть платити за оренду.

ТРЦ недоотримали більше 5-7 млрд грн орендних платежів. А магазини, що працюють в офлайні, просіли в товарообігу на більш ніж 40-55 млрд грн, розповідає Артем Шлапак, керівник клубу торгових центрів Malls Club, що обʼєднує управлінців більше 30 ТРЦ, серед яких київські Ocean Plaza, Gulliver, ЦУМ, Retroville і інші.