Опубліковано

Win-win-win. Як компанія Kvinto Plus допомагає корпоративному транспорту знизити ДТП і підвищити його екологічність

Теги:
Кvinto Plus

Їм немає аналогів в Україні. Ось уже 10 років Kvinto Plus спільно з технологіями Mobileye, an Intel Company працює над підвищенням безпеки корпоративних парків в Україні. За цей період інструменти fleet managment в світі кардинально змінилися. На зміну простим технологіям моніторингу за допомогою GPS прийшли digital технології з AI і AV. Акценти змістилися з управління автомобілями на управління співробітниками за кермом. А що скажете ви? Наскільки змінилися ваші пріоритети? Ірина Шевчук МВА, DBA candidate, Со-founder, Chief Strategy Officer Кvinto Plus постаралася простими словами розповісти про складні технологічні digital рішення.

— Портфель Ваших послуг спрямований на різні сегменти бізнесу — це можуть бути глобальні компанії з корпоративним транспортом, FMCG, рітейл, логістичні оператори, таксі, агрохолдинги і т.д. Беручи до уваги специфіку діяльності Ваших клієнтів, чи є відмінності в наданні послуг для них?

- Kvinto Plus — офіційний дистрибʼютор Mobileye, an Intel Company (Israel), здійснює трансфер глобальних інноваційних технологій в Україні і реалізує комплексні сучасні рішення в сфері управління безпекою та ефективністю корпоративного транспорту.

Перш за все, ми працюємо з компаніями, які доросли і готові використовувати digital інструменти управління. Готовність компанії — це, в першу чергу, бажання компанії реалізувати Sustainable Strategy, одним з елементів якої є готовність взяти на себе відповідальність за життя і безпеку своїх співробітників, яким довірили корпоративний автомобіль. Це, також, готовність бути екологічним по відношенню до оточуючого простору: відповідальність перед суспільством, в якому живе і розвивається компанія. Win — виграє компанія; win — виграють партнери, клієнти, співробітники; win — виграє суспільство.

Крім того, дуже важливим фактором є готовність менеджменту користуватися цифровими даними для прийняття рішення. У кожному з перерахованих сегментів транспорт займає певну місце і роль в їх бізнес-процесах. Для FMCG корпоративний транспорт — це більше інструмент підвищення ефективності відділу продажів. Для автомобільних перевізників — це їх основна діяльність: перевозити вантажі, пасажирів. І в кожному випадку ціна ДТП різна. Хтось просто зазнає збитків від ДТП. Хтось відповідальний за життя пасажирів. Хтось несе відповідальність за цілісність вантажу і терміни поставки. А у кого-то просто робочий день через ДТП проходить неефективно.

Наше рішення — це не тільки забезпечення даних. Працюючи з глобальним рішенням ось уже 10 років, ми накопичуємо Global Customer Experience в управлінні безпекою і допомагаємо нашим клієнтам підсилити існуючі або підібрати додаткові інструменти управління певними бізнес-процесами.

- Чи є у Вас клієнти в середовищі рітейлу України? Хто вони? Які з цих кейсів Ви б хотіли особливо відзначити?

- В Україні наше рішення більшою популярністю користується у таких глобальних компаній, як Philip Morris Ukraine, Coca Cola, PepsiCo і інші. Український ритейл поки придивляється.

У світі рішенням Mobileye користуються більше 60 млн. корпоративних автомобілів.

- У ряді цінностей компанії Kvinto Plus Ltd відзначена і екологічність. На чому саме базуються ваші екологічні рішення?

- Зберігати життя співробітникам за кермом, пішоходам та іншим учасникам руху, знижувати статистику ДТП на дорогах України — чи це не екологічність?

В технології AI ADAS Mobileye, an Intel Company закладений алгоритм, що дозволяє змінювати стиль водіння і поведінки за кермом. Розмірений стиль водіння дозволяє скоротити витрату палива і обсяги вихлопів C02. Скорочення ж кількості ДТП скорочує кількість заторів у місті. Кожна аварія — це нескінченні пробки на дорогах Києва і інших міст. Пробки, в свою чергу — це удар по екології міста.

І наше рішення Shield Plus є важливим елементом digital стратегій по автомобільній безпеки Smart City таких міст, як Нью Йорк, Лондон, Відень, Дюссельдорф, Малага, Брюссель, Сінгапур, Токіо, Сідней, Тель-Авів і багато інших.

- Для ваших клієнтів Ви декларуєте безаварійність і відповідальність їх корпоративного транспорту, впроваджуючи при цьому технологію для водіїв Mobileye Shield, а також систему Mobileye 630. Якщо аварія все ж таки відбулася, чи несе Ваша компанія відповідальність при цьому?

- Системи Mobileye — це перш за все асистент водія — Advance Driver Assistant System. Штучний інтелект допомагає, підказує, попереджає водія, але не приймає за нього рішення. Водій сам відповідальний за свої дії на дорозі. Він може скористатися підказками, а може і проігнорувати їх.

Тому, в 2014 році було створено рішення для корпоративного транспорту. Це інтеграція AI&AV ADAS c GPS технологіями передачі даних, які проходять певну обробку і надають компанії дані в дуже зручному і зрозумілому форматі. Ці дані дають повну картину про те, як поводиться водій за кермом корпоративного автомобіля. Компаніям не потрібно витрачатися на бізнес-аналітиків, щоб добути ці дані. Супервайзери просто отримують звіти, в яких є вся необхідна інформація, щоб працювати зі своїми співробітникам. Та й співробітники можуть самостійно отримувати інформацію про свої результати і досягнення в корпоративному рейтингу і для самоаналізу.

Ще важлива функція, про яку потрібно сказати — це SOS-повідомлення про аварію. Цей сигнал отримують всі, хто повинен швидко реагувати. Важливо розуміти: де і коли сталося ДТП, щоб швидко робити якісь екстрені дії.

Особливо це важливо при перевезенні небезпечних вантажів: нафтопродуктів, продуктів хімічної галузі та інших продуктів, коли потрапляння в ДТП повʼязане з високими екологічними ризиками.

- Крім впровадження різних digital-технологій для забезпечення безпеки корпоративного транспорту, у Вас також є test driver — аудит безпеки, націлений на перевірку персоналу і на оцінку їх професійного і безпечного рівня водіння. Розкажіть про специфіку такої процедури і чи проходить при цьому персонал якесь додаткове навчання?

- SafeDriver — це послуга для тих компаній, які хочуть зрозуміти, які чинники в поведінці їх співробітників призводять до частих аварій, і які налаштовані допомогти співробітникам змінити цю ситуацію, зробивши їх роботу за кермом більш безпечною. Рішення орієнтоване тільки на найнебезпечніших співробітників. Адже у кожної компанії такі співробітники є. І досить просто підняти внутрішню статистику, щоб вибрати 5 таких водіїв.

Наше рішення дуже високотехнологічне і досить трудомістке в реалізації. Адже це не тільки підключення до глобальної SaaS платформи. Це ще і установка дорогого і високотехнологічного комплекту обладнання, і навчання водіїв роботи з ADAS, і навчання супервайзерів роботі з даними, і зі своїми співробітниками, на підставі цих даних.

Так, ми практично 8 тижнів впритул працюємо з кожним водієм, щоб допомогти йому усвідомити свої небезпечні помилки і змінити їх на більш безпечний стиль водіння. І тут ми більше працюємо як психологи з водієм, і як коучі з супервайзерами.

- У Вас ексклюзивний портфель послуг для України або в цьому сегменті у Вас все ж є конкуренти?

- В Україні у нас в цьому сегменті немає конкурентів. Технологія ADAS Mobileye, an Intel Company досить складна для інтеграції. Глобальні ж постачальники схожих рішень повинні захотіти заходити на український ринок. Поки цього не спостерігається.

- У період пандемії паралельно із закриттям кордонів значно скоротилися транспортні перевезення. Як це відобразилося на показниках Вашої компанії?

- Я б цього не сказала. Наші клієнти продовжують працювати. Навантаження на транспорт зростає. Потреба в корпоративному парку зростає, адже корпоративний автомобіль на сьогоднішній день — більш безпечний спосіб уберегти співробітників від COVID-19. Наші клієнти, отримавши успішний результат, тепер впроваджують наші рішення в свої регіональні офіси. Завдяки цьому, ми розширили своє покриття на Молдову, Грузію, Вірменію.

- У чому буде полягати Ваша «подушка безпеки» в разі приходу другої хвилі коронавируса?

- Наша компанії, звичайно ж, залежить від загальної економічної ситуації в країні. Зараз ми вибудували свою роботу таким чином, щоб балансувати і не піддавати своїх співробітників небезпеки. В основному, всі працюють віддалено. Благо, технології дозволяють обслуговувати і супроводжувати клієнтів онлайн, а наші технічні маги працюють швидше з автомобілем і обладнанням, ніж з водієм. А в усьому іншому — взаємодіємо онлайн.