Опубліковано

Бути на коні при будь-яких обставинах. Як це вдається LPP — найбільшій компанії одягу в Польщі?

Теги:
LPP
fashion-рітейл
Фото:
All Retail

Якщо Ви раптом не знали, то відомі в Україні одежні торгові марки RESERVED, Cropp, House, MOHITO і SiNSAY — це одна «сімʼя», що належить польській компанії LPP. Уже понад 25 років цей fashion-концерн управляє і розвиває зазначені бренди.

На сьогоднішній день LPP продає свої вироби в 20 країнах, а в нашій країні — з 2003 року.

Судячи з усього, одяг цих марок припав до обличчя вітчизняним покупцям. Саме Україна увійшла в ТОП-5 лідерів по показникам е-commerce LPP, хоча у нас онлайн-магазини польської компанії запрацювали лише в минулому році. Генеральний директор LPP Ukraine Ярема Івахів розповів All Retail про готовність до карантину, поділився подальшими планами компанії, а також пояснив, що означає позначка «EcoAware» на бірках одягу.

- Добрий день. Якщо можна — почнемо з болючих тем. Наскільки сильно просів ринок fashion-рітейлу в Вашому сегменті в сьогоднішній пандемічний період?

- Доброго дня. На сьогоднішній день відчувається, що ринок повертається до нормального стану. Але, перший локдаун, звичайно, вніс свої корективи. Основним нашим завданням було зберегти людей, переглянути плани, і навчитися працювати в умовах пандемії. Такої ситуації ніхто ще не переживав.

- Наскільки змінилися за останні роки процеси ведення Вашого бізнесу?

- Ми постійно міняємося. Але, якщо брати цей рік, то частка онлайн-торгівлі значно зросла в порівнянні з минулим роком. Коли були закриті всі ТЦ, покупці почали більше уваги звертати на цей канал збуту.

Якщо ж брати до уваги офлайн-магазини, то ми плідно працюємо над зменшенням часу поставки товарів, оптимізує операційні процеси.

В цьому році ми також імплементували нову операційну систему. Збільшили термін повернення товарів — для зручності наших клієнтів.

- Історія компанії LPP починається ще з 1991 року. Як, по-Вашому, з тих пір змінилися купівельні настрої, і якими стали ці переваги за часів коронавіруса?

- В першу чергу, змінився сам ринок. З’явилося більше гравців в нашому сегменті — що, безумовно, на руку клієнтам. З’явилося більше якісних ТЦ, причому не тільки в великих містах. Звичайно, хотілося б більшого, але ми віримо, що цей процес вже не зупиниться.

Також зріс рівень достатку в країні, клієнт став більш вимогливим. Люди почали більше подорожувати. З розвитком соцмереж вони стежать за трендами. І я радий, що наша компанія може задовольнити потреби кожного покупця, в будь-якому магазині наших 5 брендів.

У період COVID-а, на мою думку, покупці при візиті в магазині вже чітко знають, за чим прийшли, і продуктивніше використовують свій час.

- Хто сьогодні є Вашим головним конкурентом в fashion-рітейлі сегмента «мас-маркет» в Україні?

- Кожен бренд нашої компанії має свою ідею, ексклюзивність, свого покупця. Тому, практично всі міжнародні компанії, в тому чи іншому сегменті, є для нас конкурентами.

- Якщо пандемія знову змусить владу закрити непродовольчі (в т.ч. одягу) магазини — це буде крах для таких торговців?

- Як показує ситуація в світі, на жаль, не всі можуть адаптуватися під сьогоднішні умови і знайти підходящу модель. Тому, звичайно, хтось не вийде з цієї кризи.

Що стосується нашої компанії — ми прийняли ряд рішень, які дозволили нам адаптуватися до цих умов. Більш того, ми продовжили відкривати нові магазини, залишивши все діючі.

- Чи важко Вам домовлятися з адміністраціями українських торгових центрів про «амністію» від орендної плати в період карантину?

- Процес переговорів не завжди простий. Але, якщо є бажання сторін домовлятися, то можна знаходити спільні рішення. Всі опинилися в непростій ситуації, але тільки при працюючих магазинах ми генеруємо кошти, якими в подальшому розраховуємося з торговими центрами. Ми завжди будували довготривалі і партнерські відносини, вчасно і стабільно проводили розрахунки, були одними з ключових, якірних орендарів. Радий, що ринок це розуміє.

- У food-рітейлі йде постійна боротьба форматів. Сьогодні «на коні» магазини convenience і дискаунтери, а гіпермаркети, навпаки, втрачають колишню міць. Чи є подібні тенденції в fashion-рітейлі?

- Ми стежимо за тенденціями на ринку, за споживацькою культурою. Відповідно, адаптуємося під потреби ринку. Кожен з наших п’яти брендів унікальний.

- Зараз в Ваших магазинах — наприклад, в Reserved або Mohito — можна побачити одяг з колекції Eco Aware. Наскільки такий одяг користується популярністю серед покупців, в чому специфіка виробництва речей з позначкою «eco»?

- Насправді товари з даної позначкою присутні у всіх наших брендах. Дані колекції #EcoAware на 100% виготовлені з органічних і перероблених матеріалів. Компанія активно працює над методами виробництва одягу і аксесуарів більш екологічним способом. Це відбувається шляхом застосування інноваційних технологічних рішень, зменшення споживання води і енергії та зменшення викидів парникових газів. Це черговий етап реалізації стратегії сталого розвитку, оголошеної компанією під девізом «For People For our Planet».

В рамках масштабної програми до кінця 2023 року компанія LPP планує виробляти всю колекцію Denim з еко матеріалів, а до 2025 р в своєму флагманському бренді Reserved збільшити частку екологічно чистих колекцій до 50%.

- Зовсім недавно компанія H&M встановила машину в Швеції по рециклінгу. Також нам відомо, що в 2023 р. Ви плануєте збирати по всіх своїх магазинах використаний текстиль. Як будуть відбуватися процеси рециклінгу в компанії LPP?

- У колекціях брендів LPP можна знайти все більше і більше органічних і перероблених матеріалів — таких як органічний бавовна, ліоцелл, льон. У магазинах Reserved з’явилися контейнери для збору вживаного одягу. На даний момент в польських магазинах вже розміщено приблизно 50 таких контейнерів, але на цьому LPP не збирається зупинятися і планує ввести такі сервіси також і на зарубіжних ринках.

- Багато рітейлерів відзначають особливу актуальність і затребуваність e-commerce сьогодні. Яка частка в структурі Вашого fashion-бізнесу припадає саме на онлайн-торгівлю? Могли б Ви описати портрет Вашого рядового інтернет-клієнта?

- Частка онлайн-торгівлі у нас стає дедалі більшою. Особливо, з огляду на введений навесні локдаун, то в основному всі продажі йшли через цей канал. На сьогоднішній день, ми спостерігаємо його розвиток.

Портрет нашого онлайн-покупця — це чоловіки і жінки у віці від 25 до 35 років, що живуть в мегаполісах і середніх містах. Вони цікавляться модою і добре ознайомлені з її останніми тенденціями. Всі ці люди мають стабільну зайнятість і середній місячний дохід.

- Які країни є лідерами за показниками е-commerce в регіонах Вашої присутності? На якому місці в цьому рейтингу Україна?

- На першому місці по онлайн-продажу в компанії LPP знаходиться Польща. Україна входить в першу п’ятірку. Але варто звернути увагу, що саме в Україні онлайн-магазини запрацювали лише в минулому році.

- Які плани LPP в Україні на 2021 рік?

- Ми не зупиняємо наш розвиток та інвестиції в Україну. У наших планах — відкриття нових магазинів, а також імплементація RFID для бренду Reserved. Ми працюємо над нашими колекціями на 2021 рік, щоб кожен клієнт був задоволений від візитів в наші магазини.