Carrefour тестує революційний проєкт по реорганізації роботи магазину під кодовою назвою TOP
- Фото:
- All Retail
Рамі Бейт, глава французького відділення мережі Carrefour, в інтервʼю порталу LSA представив тези про новий метод організації роботи магазину, випробуваному в десятках торгових точок, який повинен значно підвищити ефективність і наповненість полиць.
Проект під кодовою назвою TOP (Team Organization Project) тестувався в магазинах Carrefour по всьому світу, починаючи з літа 2020 року — спочатку в Азії, а потім в інших країнах, включаючи Польщу. У Франції було протестовано близько 60 торгових обʼєктів.
В рамках проекту TOP повністю змінено організацію роботи персоналу. Нова концепція може бути застосована в першу чергу до гіпермаркетів, але, якщо вона виявиться успішною, деякі рішення можуть бути реалізовані і в супермаркетах Carrefour.
Для підвищення ефективності роботи співробітників магазину, їх розділили на три окремі команди. З іншого боку, було прийнято рішення відмовитися від необхідності розподіляти співробітників по окремих відділах або призначати різні завдання протягом робочого дня - кілька годин роботи на касі, потім поповнення товарних запасів, робота на складі і т. д.
Перша команда складається із співробітників бек-офісу, в завдання яких входить управління складом, підтримання відповідних запасів, а також доставка товарів в торговий зал. Ця бригада зазвичай працює ночами і закінчує свою роботу з приходом ранкової зміни.
Друга команда складається із співробітників торгового залу, які починають свій день з розміщення на полицях товарів з раніше доставлених в торговий зал палетів, а потім займаються обслуговуванням клієнтів, допомагають їм з покупками і консультують, а також обслуговують каси.
Абсолютно новою є третя група співробітників - аналітична, завданням якої є моніторинг поточної роботи магазину за допомогою IT-інструментів та аналізу даних, виявлення та вирішення виникаючих проблем. Ця група стежить за наявністю всього асортименту на полицях, сигналізує про низький рівень запасів, контролює правильність відображення цін, контролює організацію промо-акцій - і, в разі виникнення будь-яких ускладнень, намагається їх вирішити на місці.
Як стверджує Рамі Бейт, нова організація роботи призводить до збільшення доступності продукції на полицях і значно скорочує наявність пошкоджених товарів або продуктів з вичерпаним терміном придатності. При цьому, підвищується ефективність індивідуальної праці і значно скорочується кількість нещасних випадків на виробництві.
Перші випробування проєкту почалися на Тайвані, а наступні - в Польщі, Румунії, Іспанії та Аргентині. У Франції гіпермаркет Carrefour в Ормессон-сюр-Марн біля Парижа тестується з липня. З початку тестування цей магазин піднявся з 12-го на 6-е місце за обсягом продажів серед французьких гіпермаркетів мережі. Задоволеність клієнтів, яка вимірюється за допомогою Net Promoter Score (NPS), збільшилася більш ніж удвічі. Кількість переоцінених товарів, наприклад продуктів з коротким терміном зберігання, скоротилося на 15%, а втрати через пошкодження або закінчення терміну придатності скоротилися на дві третини.
Рамі Бейт стверджує, що співробітники задоволені новою організацією роботи, що підтверджується дослідженнями, проведеними незалежною компанією в тестовому магазині у Франції. Однак варто зазначити, що у Франції проєкт TOP був тимчасово припинений за рішенням суду через скарги місцевої профспілки щодо введення нових регламентів праці.