Опубліковано

Продажі їжі через Інтернет в Росії виросли в три рази

Обсяг ринку роздрібних інтернет-продажів продовольчих товарів в 2020 році виріс на 314% і перевищив 135 млрд. рублів, роком раніше цей показник становив 43 млрд. рублів.

Про це йдеться в дослідженні INFOLine. Аналітики відзначають, що пандемія сприяла динамічному зростанню онлайн-продажів у всіх найбільших містах Росії.

У більшості регіонів пікові показники були досягнуті в травні 2020 року. Влітку 2020 роки онлайн-продажі знизилися. Це пояснюється як поетапним зняттям обмежень, так і традиційним літнім скороченням продажів. Але у вересні відновилося активне зростання ринку і онлайн-продажі перевищили показники травня, причому найбільш динамічне зростання демонстрував сегмент експрес-доставки — інформує new-retail.ru

Лідерами за обсягом продажів їжі через Інтернет, як і завжди, стали Москва і Санкт-Петербург. При цьому частка онлайн-продажів в загальному обороті продовольчих товарів в Петербурзі трохи вище — 2,3-2,5% проти 2-2,2% в столиці.

Відзначається, що онлайн їжу купували активніше і в регіонах. Серед найбільших провінційних міст лідером є Краснодар. Істотні кошти в розвиток онлайн-торгівлі там вкладає "Магніт«.

Крім того, в топі Казань, де крім звичайних сервісів категорії «Впрок» представлені сервіси експрес-доставки ( «Самокат», «Яндекс.Лавка», «ВкусВілл», «Пятерочка Доставка», «Лєнта» ), Ростов-на-Дону, де з середини 2020 федеральні рітейлери FMCG почали запускати експрес-доставку, і Єкатеринбург, в сегменті foodtech якого представлені місцеві мережі FMCG (інтернет-магазини розвивають «Кіровський», «Гіпербола», «Монетка» і ін.). Є там і федеральні компанії ( «Лєнта», METRO, «Сбермаркет» та ін.) В найближчому майбутньому в регіоні планує запуск онлайн-рітейлер "Утконос«.

Найбільша кількість гравців e-grocery представлено на ринку Московського регіону. Тут лідером за підсумками 2020 року стало онлайн-рітейлер «Утконос» (його частка в обороті онлайн-продажів продуктів харчування Москви і Московської області склала 18%).

Лідером на ринку Санкт-Петербурга є служба доставки з торгових мереж igooods з часткою 20%, в інших найбільших містах лідирує "Сбермаркет".

При цьому в загальному рейтингу за обсягом продажів по Росії лідирує X5 Retail Group, яка тим не менш не займає лідируючу позицію в жодному регіоні присутності. Це пояснюється різними стратегіями компаній — одні концентруються на конкретних регіонах, інші роблять ставку на широку мережу дистрибуції.

За прогнозами INFOLine, обсяг онлайн-продажів продовольчих товарів в РФ в 2025 році перевищить 1 трлн. рублів. Швидше за все обороти будуть рости в таких містах, як Нижній Новгород, Казань і Єкатеринбург. До початку 2025 року частка Москви і Московської області в загальному обороті онлайн-торгівлі продовольчими товарами складе 56%, частка Санкт-Петербурга і Ленінградської області — 12% (зараз 61% і 16% відповідно).