Опубліковано

Watcom.Україна порахував, як почався 2021 рік в українському рітейлі

Теги:
розвиток ритейлу
Фото:
34.ua

Зазвичай, лютий і березень, завдяки низці свят — успішні місяці для роботи ритейла. 14 лютого, навіть, має неофіційну назву «день маркетолога». Магазини готують спеціальні пропозиції, а за підсумками продажів і поведінки покупців в цей час можна будувати гіпотези про споживчі настрої і коригувати плани на майбутнє.

Як же почався 2021 рік в українському ритейлі? Watcom.Україна порахував.

У індексу динаміки активності споживачів Shopping Index від Watcom.Україна, побудованого на основі даних відвідуваності торгових центрів у січні-лютому, наразі покращилися показники, незважаючи на падіння січня 2021 до січня 2020 на 32,2%, завдяки локдауну.

Watcom.Україна

Експерт в області оцінки та аналізу потоків відвідувачів. Компанія спеціалізується на підрахунку трафіку, продажів, панелі ключових KPI показників життєдіяльності ТРЦ та ритейлу.

Якщо середньорічні показники трафіку торгових центрів за підсумками 2020 на цілому впали на 26,5% у порівнянні з 2019, то падіння в січні-лютому 2021 сповільнилося і склало вже всього лише 16,8% до аналогічного періоду 2020 року.

Причому, активність відвідувачів торгових точок в категорії «електроніка» практично зрівнялася з докризовим рівнем (знизилася лише на 4%), а в категорії «одяг» спостерігалося навіть стрімке зростання в порівнянні з попереднім роком із середнім показником + 17% за період. Особливо високий сплеск відвідуваності магазинів одягу прийшовся на перший тиждень відкриття ТРЦ після локдауна - + 32,1% щодо 2020 року.

Однак, ймовірно, такий результат обумовлений завдяки відкладеному попиту (недоступністю офлайн магазинів в період з 8 по 24 січня), і необхідністю оновлення гардероб у зв'язку з різким погіршенням погоди (снігопади і морози до -20 С).

Але ситуація може змінитися: індекс споживчих настроїв в січні за даними Info Sapiens при стабільній економічній ситуації й зміцненні гривні, знизився на 5,2 пункти в порівнянні з груднем 2020 і склав 60,7 пунктів, досягнувши мінімального значення за період з квітня 2019 року. На думку експертів, таке падіння зумовлене загальними негативними очікуваннями людей щодо зменшення доходів та погіршенню економічної ситуації в цілому.

Shopping Index — система ринкових індикаторів, що показує динаміку активності споживачів. Індикатори будуються на базі інформації про відвідуваність торгових центрів і магазинів. Показник показує кількість відвідувачів в середньому в день за звітний тиждень на 1000 кв.м. комерційної площі торгових об'єктів.