Опубліковано

За рік тільки в межах Києва люди скористалися доставкою 120 000 раз — e-commerce підсумки 2020

Теги:
OLX
Фото:
npr.org

Під час весняного карантину серед українців зріс інтерес до персонального транспорту. Середній чек протягом року становив 930 грн, а найбільшу кількість доставок товарів в Україні було здійснено у межах Києва.

Більше про тенденції покупок українців онлайн у 2020 — у дослідженні OLX.

Дослідження Shopify Plus стосовно тенденцій розвитку електронної комерції показує, що пандемія COVID-19 не

минула безслідно для сфери онлайн-продажів. Вона задала нову нормальність, у якій роки потенційних змін сталися протягом кількох тижнів, і їх неможливо ігнорувати.

OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує понад 13 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 4 млн нових пропозицій. Щохвилини на платформі з’являється 90 нових оголошень і укладається 7 400 успішних угод з OLX Доставка протягом дня між продавцем та покупцем, це 1 угода кожні 12 секунд.

Бум онлайн-шопінгу стимулює рекордну конкуренцію

Навесні 2020 було помітним глобальне зростання попиту на електронну комерцію та зручні опції отримання товару. Такі ж тенденції помітні та в Україні. Із запровадженням локдауну роздрібні офлайн-магазини були вимушені закритися. Це позначилося і на популярності онлайн-шопінгу — вона досягла своєї максимальної частки від усього світового рiтейлу — 16,4%. По суті, такий глобальний “бум” відбувся протягом двох місяців весни 2020 року.

Такі ж зміни помітні та на українському ринку. У покупців значно зріс інтерес до онлайн-шопінгу від початку пандемії. Так, за даними OLX Доставка, у 2 кварталі в порівнянні з першим кількість покупок онлайн зросла на 24%. У 3 кварталі помітний спад на 11%, а напередодні новорічних свят та запровадження січневого локдауну — знову ріст на +29%.

Середній чек протягом 2020 року становив 930 грн, а найбільше його зростання відбулось у 3 кварталі — +10% до 953 грн.

Нова поведінка покупців видозмінює майбутнє рітейлу

2020 в електронній комерції можна було схарактеризувати різким зростанням продажів у неочікуваних категоріях. Дослідження Shopify показує, що онлайн-покупці стали звертати більше уваги на такі товарні категорії, як продукти харчування, здоров'я та гігієна та предмети домашнього вжитку.

Аналітика OLX по відгуках показує, що у 2 кварталі із стартом карантину у порівнянні з попереднім періодом значно зріс інтерес до наступних товарів:

— велотранспорт (+136%, середній чек — 772₴);

— роликові ковзани (+112%, 667₴);

— садовий інвентар (+110%, 507₴);

— дитячий транспорт (+98%, 899₴);

— товари для саду та городу (97%, 673₴).

Помітне як притаманне сезонне зростання інтересу до деяких категорій (наприклад, товари для саду та городу), так і нові тенденції, що можна пов’язати із пандемією та епохою new normal (“бум” на персональний транспорт).

У 3 кварталі, із першими послабленнями обмежень, зросла кількість відгукувачів у наступних категоріях:

— квитки (+318%, середній чек — 763₴);

— товари для школярів (+121%, 411₴);

— товари для хокею (+34%, 749₴);

— ковзани (+30%, 1 361₴);

— весільні аксесуари (+30%, 314₴).

 У 4 кварталі інтерес покупців був пов’язаний переважно із сезонністю:

— ковзани (+643%, середній чек — 561₴);

— лижі та сноуборди (+440%, 959₴);

— світильники (+143%, 442₴);

— товари для хокею (+130%, 788₴);

— головні убори (+95%, 319₴).

Користувачі обирають бренди зі швидкою та стабільною доставкою

Зважаючи на соціальне дистанціювання та суворий карантин, чимало бізнесів стали шукати вихід і робити ставку на онлайн. На OLX в період з лютого по листопад 2020 кількість бізнес-клієнтів збільшилася на 10% — зараз на платформі більше ніж 32 тис. магазинів.

Обмеження офлайн-торгівлі спровокувало “бум” на послуги доставки. Тепер наявність доступної опції отримання товару — необхідність для брендів.

Статистика OLX Доставка показує, що найчастіше у 2020 році покупки мандрували в межах Києва — їх було 120 тис. Жителі столиці найбільше намагалися мінімізувати свої соціальні контакти і обирали отримувати товари завдяки доставці.

 Між регіонами товари найбільше подорожували за такими напрямами:

— Київ — Харків — 33 тис;

— Харків — Київ — 32 тис;

— Київ — Одеса — 27 тис;

— Київ — Дніпро — 26 тис.

Найбільшу відстань у 2020 році посилки долали з Ужгорода — 652 км в середньому, Дрогобича — 538 км та Маріуполя — 534 км.

Цілком ймовірно, що тренди, які задав локдаун та обмеження соціальних контактів будуть лише підсилюватися. Але із настанням таких змін в електронній комерції як покупці, так і продавці залишаться у виграші, адже у перших з’явиться доступ до ще більшої кількості унікальних пропозицій, а у других — стійкий до змін ринок збуту.