5 тенденцій, які визначать розвиток продуктового рітейлу в 2021 році
- Фото:
- All Retail
Експерти вважають, що після одного з найбільш бурхливих періодів для рітейлу за багато років (мова про 2020 р.), 2021-ий стане роком, коли компанії перейдуть від реагування до стратегічного управління для довгострокового зростання.
Поки що 2021-ий рік для рітейлерів представляється періодом, наповненим можливостями і невизначеністю одночасно. Хоча нова пандемія коронавірусу, що розповсюдилась по всьому світу в березні минулого року, привела до різкого збільшення продажів продуктових рітейлерів, неясно, як споживачі відреагують, коли їх компанії, офіси і школи знову відкриються і вони знову зможуть обідати в ресторанах. Також невідомо, коли саме відбудеться це повернення — і як воно буде виглядати.
За словами галузевих експертів, якщо 2020 рік мав на увазі швидке реагування на катастрофу в галузі суспільної охорони здоровʼя, темою 2021 року стане стратегічне управління для довгострокового зростання. Замість того, щоб переоснащувати свої ланцюжки поставок, щоб йти в ногу з рекордним попитом, компанії зі світу рітейлу будуть більше приділяти уваги мерчандайзингу та забезпеченню лояльності клієнтів. Замість того, щоб ганятися за впровадженням нових сервісів електронної комерції і онлайн-доставки, рітейлери зосередяться на ефективності і зроблять покупки в Інтернеті більш зручними для своїх відвідувачів.
Профільне видання Grocerydrive назвало кілька основних тенденцій, які обіцяють сформувати продуктову галузь в 2021 році.
1. Електронна комерція стає набагато більш "плавною"
Бум продуктової роздрібної торгівлі в Інтернеті, який чекали давно, стався дуже різко — в 2020 році онлайн-продажі продовольчих рітейлерів зросли в рази. Тепер, на думку експертів, компаніям варто поліпшити свої платформи, а також підвищити ефективність виконання онлайн-замовлень.
За словами Тома Ферфі, генерального і керуючого директора компанії Consumer Equity Partners, яка інвестує в роздрібну торгівлю, послуга «click and collect» — замовлення онлайн, щоб потім забрати товар у фізичному магазині (саме такий формат став найкращим для споживачів режимом електронної комерції в продуктовому сегменті), особливо дозріла для поліпшень, з огляду на високий попит і низькотехнологічний підхід, який все ще використовують багато рітейлерів.
«Це комбінація підходів «У мене є продукти, які виставляються в магазині більш ефективним чином», і «у мене є технологія, яка дозволяє вибирати продукти більш ефективно», — сказав Ферфі.
Рітейлери інвестують в технології управління замовленнями і персоналом. Вони також переходять до виділених просторів, будь то зони для онлайн-замовлень в магазині або «темні магазини» — dark stores, які оптимізовані для підвищення ефективності підбору замовлень. Джордан Берке, колишній керівник відділу електронної комерції Walmart China і засновник Tomorrow Retail Consulting, сказав, що він радить спочатку збільшити обсяги виконання замовлень в магазинах, використовуючи додатковий простір і автоматизацію, перш ніж запускати dark stores.
За словами Берке, у міру того, як компанії досліджують більш зрілі стратегії виконання замовлень, вони виявляють, що має більше сенсу виконувати збірку замовлень самостійно, а більш дорогі операції, такі, як доставка, делегувати стороннім постачальникам.
"Рітейлерам слід взяти на себе збірку онлайн-замовлень, тому що це область, в якій вони експерти", — сказав він.
2. «Битва за споживачів»
Рітейлери отримали значний приріст в 2020 р. за рахунок коштів, які споживачі витрачали на їжу в той час, коли пандемія вдарила по ресторанах і кафе і стимулювала приготування їжі вдома. Але ресторани збираються «відкусити» більшу частину ці коштів в 2021 році, коли все більше людей будуть вакциновані, а підприємства громадського харчування знову відкриються.
Тому, щоб підживлювати сплеск готування вдома і боротися з втомою від приготування їжі в 2020 році, роздрібні торговці звернулися до технологій, які спростять покупки і приготування їжі.
Наприклад, американський рітейлер Kroger запустив цифровий інструмент на основі штучного інтелекту, який пропонує рецепти на основі опублікованих в твіттері фотографій продуктів харчування, а Hy-Vee, HEB, Schnuck Markets і багато інших компаній додали свіжі страви, включаючи вибір ресторанів, в онлайн-замовлення.
Як зазначає Тері Гунделах, віце-президент аналітики роздрібної торгівлі Kantar Consulting, з урахуванням майбутнього після пандемії представникам роздрібної торгівлі слід подумати про те, щоб пропонувати набори для їжі на вечерю і збільшувати кількість варіантів сніданку. Target, наприклад, тепер пропонує набори їжі HelloFresh і Local Crate, а також набір свіжих продуктів в упаковці. Роздрібні торговці також додали нові безконтактні послуги, такі, як машини для приготування смузі.
Рітейлери роблять ставку на довгострокові зміни в кулінарних звичках і повсякденній роботі на дому, і Гунделах вважає, що клієнти, які готували вдома під час пандемії, ймовірно, будуть продовжувати вивчати кулінарні враження від домашньої їжі, навіть коли повернуться в бари і ресторани. Але роздрібним торговцям доведеться вкладати кошти в інноваційний мерчандайзинг і пропозиції, щоб підтримувати інтерес покупців.
3. Управління очікуваннями інвесторів після стрімкого зростання у 2020 році
Рітейлери звикли до стрімкого зростання продажів протягом 2020 року, оскільки пандемія безпрецедентно швидко змусила клієнтів переходити в фізичні і онлайн-магазини. Але, ймовірно, ці величезні прирости, які включають тризначне збільшення цифрових доходів у порівнянні з минулим роком, поступляться місцем більш скромному прогресу — або навіть негативних результатів — якщо країни зможуть взяти під контроль ситуацію з коронавірусів в 2021 році.
"Це один з ключових наративів, які продуктові магазини повинні будуть продавати на Уолл-стріт, — пояснюючи їм, що довгострокові траєкторії бізнесу насправді дуже позитивні", навіть не дивлячись на те, що виняткове зростання, яке спостерігають роздрібні продавці продуктів харчування, ймовірно, припиниться", — зазначає Ніл Сондерс, керуючий директор GlobalData Retail. Інвестори "закладають певні очікування в свої моделі ... тому нам доведеться переглянути ці очікування".
Джейсон Голдберг, директор з комерційної стратегії Publicis, сказав, що той факт, що країнам, ймовірно, будуть потрібні місяці для широкого застосування вакцини від COVID-19, дасть компаніям можливість зміцнити звʼязки зі споживачами, що може допомогти їм зберегти хоча б частину імпульсу 2020 року.
"У всякому разі, ми, ймовірно, більше турбуємося про компанії і продажі в 2022 році, тому що на той час, сподіваюся, перспективи в галузі охорони здоровʼя будуть набагато кращими, і, ймовірно, виникне зворотна реакція, коли багато людей захочуть повернутися в ресторани", — сказав він.
4. Програми лояльності зміняться
Рітейлери вже давно обговорюють можливість розвитку своїх схем лояльності за рамки базових програм на основі балів. Але 2020 рік, схоже, нарешті перевернув чашу терезів, оскільки продуктові магазини Amazon — а разом з ними і його велика програма Prime — розширилися по всій країні, а Walmart представила свою власну преміальну програму лояльності Walmart+.
Програма Hy-Vee Plus включає в себе персональний сервіс покупок, безкоштовну доставку і спеціальну лінію підтримки клієнтів. За словами Гері Хокінса, експерта по лояльності та генерального директора Центру розвитку роздрібної торгівлі та технологій, рітейлери можуть також проводити спеціальні заходи для членів, надавати їм перший доступ до нових продуктів і пропонувати інші варіанти.
Членські внески не потрібні для рітейлерів, які оновлюють свої програми лояльності, сказав Бішоп з Brick Meets Click. «Шукайте, щоб бакалійники почали пропонувати унікальні пільги, повʼязані з їх фірмовим стилем», — сказав він, вказавши на ринок Дороті-Лейн в Огайо, який підкреслює його місцеву привабливість, пропонуючи знижки в місцевих підприємствах, таких як танцювальні студії і ландшафтні дизайнери.
"Лояльність — це вже не просто знижки і бали", — відзначають експерти Brick Meets Click. — Це дійсно спосіб вийти на клієнтів, а потім використовувати все, що унікально у вашому бренді".
5. Прорив Amazon на ринку продовольчого рітейлу
Найбільший інтернет-рітейлер світу Amazon не демонструє абсолютно ніяких ознак уповільнення зростання в продовольчому ритейлі після того, як в минулому році впроваджував нові формати продуктових магазинів і удосконалював технології покупок в магазинах і онлайн.
Лідер світової електронної комерції представив два нових формати магазинів, зафіксував мільйони нових клієнтів в своєму онлайн-сервісі продовольчого рітейлу і запустив самовивезення в усіх магазинах Whole Foods.
Традиційним рітейлерам слід очікувати, що Amazon продовжить розширення своєї фізичної присутності в сфері продуктових магазинів в 2021 році, при цьому джерела відзначають, що на даний момент компанія вже підписала не менше 100 договорів оренди нових точок Amazon Fresh.
«2021 рік буде просто божевільним роком для продуктового підрозділу Amazon», — сказала Енн Меззенга, генеральний директор роздрібного блогу Omni Talk.
Меззенга очікує, що Amazon в міру відкриття нових магазинів буде збільшувати частку покупців серед покоління Z, які піклуються про зручність. Тим часом, продуктова мережа супермаркетів Whole Foods, у якої вже є усталена історія клієнтів, швидше за все, послужить «полігоном» для тестування нових продуктів, послуг та технологій, — сказала експерт.
Меззенга прогнозує, що Amazon не тільки масштабує і оптимізує свою продуктову зону, а й обʼєднає свої продовольчі магазини з центрами охорони здоровʼя.
"Це дуже реалістично, що вони можуть розмістити центр охорони здоровʼя в [магазині Amazon Fresh], а якщо не центр охорони здоровʼя, то, можливо, спочатку аптеку, а потім будуть відкривати і невеликі клініки", — сказала вона.
Додаткові сервіси охорони здоровʼя, інтегровані в фізичну роздрібну торгівлю, можуть допомогти Amazon в її зростаючій конкуренції на офлайн-ринку США з Walmart, яка представила програму Walmart+ у вересні і планує розширити свої власні медичні центри.
________________________________
використані матеріали сайту www.grocerydive.com
Переклад: Олександр Мілянчук