Опубліковано

Топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом у 2021 році

Теги:
Walmart
FMCG
Фото:
All Retail

Міжнародна компанія з дослідження ринку Kantar представила черговий рейтинг Top 50 Global Retailers, який включають найбільших світових рітейлерів за 2021 рік. Розібрали в деталях, що робить обраних глобальних гравців кращими в світі.

Для частини рітейлерів 2020 рік виявився успішним, оскільки у покупців виник ряд нових потреб, пов’язаних з роботою вдома і різними рівнями обмежень. Однак для інших торгових мереж, — в першу чергу тих, хто працює в торгових центрах або в країнах з особливо жорсткими заборонами, — це був рік значних втрат продажів.

Ринок в умовах пандемії COVID-19 став проблемою в ранжируванні глобальних роздрібних гравців на основі одних лише продажів. Тому міжнародний рейтинг Kantar’s 2020 Top 50 Global Retailers мінімізував у своїх підрахунках вплив курсів валют і сили внутрішнього ринку, виділив роль онлайн-платформи кожного з гравців, а також міжнародної виручки.

Слідуючи новій методології, рітейлерам нараховуються бали на основі їх міжнародних доходів, участі у франчайзингу та альянсах за межами їх рідного регіону, а також наявності прямих інвестицій як мінімум в трьох країнах. Згідно з цими принципами, Walmart продовжує залишатися найбільшим роздрібним гравцем у світі, як всередині країни, так і за кордоном, з найвищим загальним балом у рейтингу 50 кращих. Це незважаючи на те, що нещодавно він пішов з ряду ринків: спочатку з Бразилії, потім з Великобританії, а останнім часом — з Аргентині та Японії.

За ним слідують Amazon і Schwarz Group, найбільше відомий завдяки мережі супермаркетів Lidl. Перший з них демонструє впевнене зростання на своїх основних ринках в США, Канаді та Європі в міру виходу на нові ринки, хоча міг би швидше зайняти лідируючі позиції, купивши ряд регіональний гравців за межами Північної Америки. Другий — німецька група Schwarz — багато в чому домінує в роздрібній торгівлі в Європі, але на даний момент найбільше зростання демонструє в онлайн-операціях.

Четверте і п’яте місця зайняли Aldi і Alibaba, які з минулого року значно поліпшили свої позиції — німецька мережа піднялася з восьмого рядка рейтингу, китайський рітейлер — з сьомого. Сьогодні Aldi — один з найбільш швидкозростаючих рітейлерів на території США, хоча довгий час був одним з найсильніших роздрібних продавців в Центральній Європі. Активно розширюється компанія і на інших ринках, включаючи Китай. Alibaba, в свою чергу, агресивно виходить на нові ринки, а придбання гіпермаркетів Auchan і RT-Mart в Китаї зробило його фактично найбільшим роздрібним продавцем на ринку.