Опубліковано

Фінансові результати 2020 року

Теги:
Bosch
Фото:
All Retail

Bosch в Україні продовжила зростання у 2020 році.

  • Об’єм продажів у 2020 році сягнув майже 130 млн євро
  • Компанія зосереджується на диджиталізації, онлайн-рішеннях у продажах, сервісі та навчанні
  • Розвиток інноваційного бізнесу Bosch в Україні
  • Фокус на корпоративну соціальну відповідальність

У 2020 році компанія Bosch, провідний світовий постачальник технологій та послуг, досягла в Україні продажів на рівні майже 130 мільйонів євро, таким чином перевершивши минулорічний результат на 7%. «2020 рік був сповнений викликів і для Bosch в Україні. Однак, нам вдалося завершити його набагато краще, ніж очікувалося, в основному завдяки швидкій трансформації нашого бізнесу в онлайн та ефективному спілкуванню з клієнтами та працівниками в умовах «нової нормальності»», – сказав Віталій Бульда, генеральний директор «Роберт Бош Лтд», на щорічній прес-конференції компанії в Києві.

Компанія швидко перейшла на віддалений формат роботи, надавши працівникам все необхідне для цього, забезпечила безперебійне спілкування з клієнтами та запустила нові послуги та онлайн-тренінги. Що стосується розвитку бізнесу в поточному році, пан Бульда зазначив: «Перший квартал 2021 року був успішним – спостерігаємо ріст продажів порівняно з аналогічним періодом 2020 року. Результат перших трьох місяців перевершив зростання ринку у ключових сегментах і галузях. Наша головна мета – зберегти цю позитивну динаміку продажів протягом всього 2021 року та продовжити втілення проєктів, які було призупинено у 2020 році». На кінець 2020 року в Bosch в Україні працювало понад 350 співробітників, у тому числі працівники неконсолідованих компаній.

Розвиток напрямів бізнесу Bosch в Україні

Сектор Мобільні рішення (Mobility Solutions), який представлений підрозділом Автомобільні запчастини та обладнання (Automotive Aftermarket), завершив 2020 рік зі зростанням на майже 29% порівняно з попереднім  роком (дані з урахуванням продажів АКБ). Такому позитивному результату посприяло поповнення в лінійці автообладнання. У асортименті продуктів бренду з’явилися компактний тестер BAT 115 для сервісного обслуговування акумуляторних батарей та універсальний стенд для калібрування та регулювання систем допомоги водієві DAS 3000. Також починаючи з 2020 року на українському ринку представлені акумуляторні батареї з технологією AGM для вантажного транспорту, а також високопродуктивні свічки запалювання для бензинових двигунів Bosch EVO.

У січні 2021 мережі Бош Авто Сервіс у світі виповнилося 100 років. В Україні цей інформаційний привід відзначили перемогою фірмових СТО у всеукраїнській рейтинг-акції «Кращий автосервіс України 2020». «Станом на грудень 2020 року мережа Бош Сервіс в Україні об'єднувала 100 станцій обслуговування, включаючи 16 станцій Bosch Diesel Service. Результат незалежних аудитів якості обслуговування клієнтів покращився порівняно з минулим періодом», - коментує Володимир Матусевич, керівник департаменту Автомобільні запчастини та обладнання.

Бізнес-сектор Енергетичні та Будівельні технології (Energy and Building Technology) у 2020 році продовжував розвиватися та активно реалізовувати проєкти, залучаючи новітні технології. У 2020 році департамент продемонстрував суттєве зростання продажів порівняно з минулим роком. Активна діяльність відбувалася в напрямку пожежної безпеки, а саме забезпеченні провідними системами безпеки офісні будівлі та ТРЦ в Україні. Вперше була встановлена IP-система пожежного сповіщення. Компанія впроваджувала системи фонового озвучування в роздрібних магазинах та системи відеоспостереження для офісних будівель та адміністративних приміщень. Інноваційні аналітичні системи Bosch, які базуються на AIoT-рішення – поєднанні штучного інтелекту (AI) та інтернету речей (IoT) –допомагають прогнозувати непередбачені події та запобігати нещасним випадкам, таким чином посилюють захист життя, здоров’я людей та збереження майна.

Департамент Опалювальні системи (Thermotechnology) у 2020 році також збільшив об’єми продажів, а кількість реалізованих проєктів в промисловому секторі зросла на 30% порівняно з попереднім роком. Одним із знакових проєктів департаменту став успішний запуск міської котельні у місті Горішні Плавні (Полтавська обл.). Це найбільша в Україні котельна потужністю 100МВт, що побудована на високоефективних жаротрубних котлах виробництва Bosch.

У першому кварталі 2021 року департамент  фокусує свою діяльність у чотирьох напрямках: індустрія, комунальне господарство, житлове та комерційне будівництво. Прогнози по проєктному бізнесу на поточний рік позитивні – вже на цей час спостерігається істотний приріст показників відносно аналогічного періоду в 2020 році. Станом на кінець квітня 2021 року в Україні активно ведуться понад 40 проєктів із використанням опалювальних систем Bosch. «Із 2020 року ми спостерігаємо тенденцію до зростання попиту на конденсаційну техніку в житловому будівництві. Будівельні та девелоперські компанії все частіше використовують сучасні конденсаційні котли, що значно знижують споживання природного газу, електричної енергії та зменшують кількість шкідливих викидів», – коментує Ігор Хазан, керівник напрямку Опалювальні системи.

Підрозділ Індустріальні та мобільні технології Bosch Rexroth зберігає сильні позиції на ринку в Україні. 2020 рік був складним для цього напрямку, але попри це, компанії вдалося зберегти обсяги продажів на рівні докризового. Відчувалося часткове зниження активності клієнтів, особливо у другій половині року. Найбільш активними були замовники з аграрного сектору, особливо в сегменті запчастин для сільськогосподарської та будівельної техніки.

 Підрозділ Електроінструменти (Power Tools) представляє в Україні бізнес-сектор Споживчі Товари (Consumer Goods). У 2020 році для підрозділу стало викликом істотне зменшення активності в будівельній галузі. Але в цілому рік був відносно успішним. Причиною цього стали три основні фактори: орієнтовані на користувача інновації, багатоканальна стратегія для цільових груп та послідовне управління брендом. Задовго до пандемії підрозділ Bosch Power Tools почав застосовувати agile-методологію в рамках всього виробничого ланцюжка, в центрі якої є потреби користувачів. Це допомогло успішному виведенню на ринок понад 100 нових продуктів. Ключовою подією минулого року стало розширення асортименту акумуляторного інструменту для професійних користувачів на 30 найменувань.

Курс на діджиталізацію та онлайн-рішення

Пандемія суттєво вплинула на методи ведення бізнесу. Нові обставини вимагають дотримання всіх вимог до захисту співробітників та клієнтів: соціальна дистанція, віддалена робота, перехід більшості сервісів в онлайн. Водночас споживачі мають потребу не тільки у придбанні тих чи інших товарів, а й в отриманні якісних консультацій та сервісного обслуговування.

На початку 2020 року Навчальний Центр Bosch запустив серію продуктових вебінарів, присвячених продукції бренду. За рік викладачі центру провели 45 технічних тренінгів з ремонту автомобілів в яких взяли участь близько 500 осіб. Сьогодні програма Навчального Центру Bosch налічує понад 50 курсів для фахівців з різним рівнем підготовки. Нововведенням 2020 року стали інтерактивні онлайн-тренажери, які дозволяють перевірити свої знання в галузі діагностики та ремонту автомобілів. Усі онлайн-тренінги проходять у режимі реального спілкування на сучасній студії, обладнаній усіма необхідними технічними засобами. Це створює ефект віртуальної присутності в Навчальному Центрі.

Підрозділ Електроінструменти (Power Tools) запровадив актуальну в умовах карантину послугу online запису на ремонт. Це убезпечує клієнтів і працівників сервісного центру та дає можливість оперативно відремонтувати інструмент. У 2020 році понад 97% замовлень було отримано через спеціальний портал, на якому клієнт має можливість цілодобово самостійно розміщувати замовлення. У додатку також можна переглянути інформацію про доступність товарів та терміни постачання.

Розвиток інноваційного бізнесу в Україні

У квітні 2021 року було розпочато проєкт з розвитку інноваційного бізнесу Bosch в Україні. Компанія постійно аналізує можливість впровадження новітніх технологій на ринку України. Новий напрямок спрямований на виведення на локальний ринок продуктів та послуг на основі AIoT.

«Ми вважаємо інтернет речей на базі штучного інтелекту ключовою технологією майбутнього», – говорить Олександр Сімаков, менеджер з розвитку інноваційних проєктів Bosch в Україні.

Одним із перших AIoT-продуктів Bosch, що будуть доступними на українському ринку стане Phantom. Це ціла інтелектуальна екосистема з управління споживанням електроенергії на базі штучного інтелекту. Phantom знаходить застосування в Індустрії 4.0, де він використовується для покращення показника загальної ефективності обладнання (OEE) будь-якого типу, а також у розподільчих електричних мережах, наприклад, для виявлення крадіжок електроенергії.

«В Україні Phantom має значний потенціал застосування в багатьох галузях, таких як роздрібна торгівля, комерційні та житлові приміщення, промислове виробництво, текстильна, фармацевтична промисловість, сільське господарство та багато інших галузей. Крім рекомендацій з економії електроенергії, Phantom надає інформацію про критичні показники, технічне обслуговування обладнання, його ефективність та ранні попередження про несправності в режимі реального часу. Менеджери можуть використовувати дані Phantom як основу для встановлення цілей, відстеження ефективності, аналізу та вдосконалення на постійній основі», – зазначає Олександр Сімаков.

Фокус на корпоративній соціальній відповідальності

Щороку Bosch в Україні реалізує в середньому 15 соціальних проєктів. Під час боротьби з коронавірусною інфекцією компанія приділяє особливу увагу підтримці друзів та партнерів, які перебувають в зоні ризику. У 2020 році Bosch Україна профінансувала ремонт апаратів штучної вентиляції легень (ШВЛ) експертного класу для відділення інтенсивної терапії НДСЛ «ОХМАТДИТ». Із початком розповсюдження інфекції Bosch надає засоби захисту від коронавірусної інфекції для центру соціального захисту в м. Переяслав та будинку-інтернату для дітей з особливостями розвитку в Івано-Франківській області.

Підтримка та піклування про співробітників  - завжди в пріоритеті  компанії Bosch. Саме тому з початку карантину кількість корпоративних мотиваційний програм збільшилася: персональні трансфери до/з офісу для працівників, тестування на наявність коронавірусної інфекції, організація вакцинації, спортивні тренування онлайн. Із лютого 2021 року співробітники компанії отримали можливість випробувати себе взявши участь у підготовці до триатлону Bosch. Заняття відбуваються здебільшого онлайн та на свіжому повітрі під наглядом професійних тренерів. «За успіхом кожної компанії стоять люди. Реалізовуючи велику кількість зовнішніх соціальних проєктів, ми завжди піклуємося про співробітників компанії», – каже пан Бульда.

Група Bosch: перспективи на 2021 рік і стратегічний курс

Група компаній Bosch досягла позитивних результатів у 2020 році, незважаючи на пандемію коронавірусу, і успішно почала перший квартал 2021 року. «Bosch добре пережила перший рік пандемії коронавірусу», - заявив Фолькмар Деннер, Голова Правління Robert Bosch GmbH. Однак компанія очікує ще один непростий рік, що в першу чергу пов’язано з актуальністю пандемічних ризиків. Для розвитку нових можливостей для бізнесу на тлі технологічних і екологічних змін, які в даний час відбуваються, Bosch об'єднує Інтернет речей (IoT) зі штучним інтелектом (AI) і концентрується на електромобільності. «Ми – одні з переможців в переході на електромобільність, і ми значно розширюємо наш бізнес по розробці програмного забезпечення, пов’язуючи його зі штучним інтелектом»,- сказав Деннер.

Глобальні зусилля по боротьбі зі зміною клімату сприяють розвитку електрифікації та «зеленого» водню. Електрифікація відкриває перед Bosch нові можливості в декількох областях бізнесу, оскільки вона вимагає рішень не тільки для електроприводу автомобілів, але і для електрообігріву будівель. У технології силових агрегатів електромобільність стає основним напрямком діяльності Bosch. Паливні елементи перетворюють водень в електрику – Bosch розробляє як стаціонарні, так і мобільні рішення для паливних елементів. Із 2021 по 2024 рік Bosch планує інвестувати в технологію паливних елементів один мільярд євро.

Компанія Bosch продовжує втілювати свій план із досягнення власних кліматичних цілей і вже досягла важливої ​​віхи: навесні 2020 року понад 400 її підприємств по всьому світу отримали статус кліматично нейтральних. Це вже підтверджено незалежними випробуваннями. У результаті Bosch стала першою глобальною промисловою компанією, чиї офіси більше не залишають вуглецевого сліду. Bosch також прагне скоротити викиди CO₂ по всьому ланцюжку створення продукту, від закупівлі до кінцевого споживача, на 15% до 2030 року порівняно з рівнем 2018 року - скорочення викидів вуглекислого газу на 67 мільйонів метричних тон.