Дух стріт-фуду Америки на заправках SOCAR
- Фото:
- All Retail
Уже місяць як в столичних локаціях АЗК SOCAR можна спробувати їжу американської мережі хот-догів Nathanʼs Famous.
Щоб всі страви були канонічно правильним, в компанії SOCAR прийняли непросте логістичне рішення. І як результат — успішний запуск франшизи Nathanʼs Famous.
Про те, як компанії вдалося отримати право на цю франшизу, про стартові показники діяльності та про подальші плани нам розповів директор роздрібного напрямку SOCAR Україна Ігор Орлов.
- Добрий день. Розкажіть, будь ласка, як, у кого і чому було прийнято рішення про партнерство SOCAR з мережею хот-догів Nathanʼs Famous?
- Якщо ви бували на наших АЗК, то напевно помітили, наскільки і як ми відрізняємося від інших гравців на ринку. Адже до нас заїжджають не тільки для того, щоб заправити машину паливом, якість якого безумовно, але і щоб перекусити дійсно смачною їжею, купити додому щось з продуктів, багато з яких ви не знайдете у звичайному магазині. І в цьому наша стратегія розвитку — постійно пропонувати те, чого немає в інших, бути першими, дивуючи та передбачаючи потреби клієнтів. Саме тому у нас виникла ідея запропонувати гостям продукт, який ще не представлений на ринку України, але є абсолютним бестселером у своїй категорії та по суті хот-догом №1 у світі.
- Чи не виникало труднощів під час переговорів щодо співпраці? На який термін і на яких умовах «SOCAR Україна» було надано дозвіл на франшизу Nathanʼs Famous?
- Спочатку було складно переконати представників компанії Nathanʼs Famous в тому, що український ринок цікавий для розвитку франшизи. Потім, коли були досягнуті первинні домовленості, і ми вийшли на фінішну пряму, почалася пандемія коронавіруса, перший локдаун. Міжнародний бізнес змінився для всіх: ускладнилася логістика, виросли транспортні витрати, посилилися процедури ветеринарного контролю.
Як бачите, ми з честю вийшли з усіх випробувань. Ми отримали право представляти франшизу Nathanʼs в Україні, з можливістю подальшого розширення в різних форматах. Зараз, після успішного запуску франшизи на ключових заправних комплексах в Києві, ми плануємо розвивати франшизу в плані географії покриття, а також обговорюємо нові формати співпраці.
- Для приготування страв від Nathanʼs Famous компанія SOCAR імпортує закордонні інгредієнти. Звідки і яким способом відбувається їх доставка? Як це вплине на цінову політику?
- Інгредієнти дійсно закордонні, правила франшизи тут дуже суворі. Всі інгредієнти виробляються тільки для Nathanʼs Famous, виробники традиційно проходять складну й іноді прискіпливу процедуру ліцензування франшизодавцем. Картопля приїжджає з Голландії, унікальний розмір і тип нарізки «Crinkle Cut» належить виключно Nathanʼs. Легендарні сосиски з 100%-ної яловичини, зроблені за тією самою рецептурою, яку розробили засновники франшизи понад 100 років тому, ми привозимо з Німеччини. Рецепт булочок розроблявся одним з кращих французьких пекарів, їх для нас виробляє одна з кращих європейських компаній, лідер у своєму сегменті ринку. Фірмові топінги й соуси Nathanʼs приїжджають з США, за винятком продуктів Heinz, які вже досить давно виробляються і в Європі. На цінову політику, звичайно, впливає логістика, але важливо, що всі продукти з технологічних і смаковим якостям повністю відповідають нормам компанії Nathanʼs, більш того — ідентичні тим, що отримує покупець в Нью-Йорку.
- Чи всі страви, які є в меню Nathanʼs Famous, можна буде придбати на АЗК мережі SOCAR? І що можна купити вже сьогодні?
— Зараз Nathanʼs в США — це досить широкий набір самих різних страв стріт-фуду, що показує кращі традиції мультикультурного Нью-Йорка, повноцінне ресторанне меню. Але для реалізації в мережі SOCAR ми на початковому етапі вирішили зупинитися на знакових продуктах, іконах бренду. Те, що принесло Nathanʼs світовий успіх — це хот-доги та картопля найвищої якості та спеціального порізу. У нашому асортименті зараз 18 позицій, кожну з яких можна урізноманітнити за допомогою фірмових соусів.
- Розкажіть про перші результати продажів. Що вже на сьогодні серед продукції Nathanʼs Famous ви можете назвати фаворитом у відвідувачів АЗК?
— Результатами першого місяця продажів ми задоволені. Гості наших АЗК новинку оцінили. Найпопулярнішим виявився хот-дог «Нью-Йорк Оріджинал» і хот-дог «Бронкс». Варіант «Нью-Йорк Оріджинал», безсумнівно, найбільш відповідає класичним американським хот-догам — тим самим, які Натан Хандверкер почав продавати ще 100 років тому.
- На скількох заправних станціях SOCAR вже зараз можна спробувати страви Nathanʼs Famous? За який термін ви плануєте охопити всю свою мережу цим напрямком? Які локації при цьому для Вас є пріоритетними?
— Зараз спробувати страви Nathanʼs Famous можна на 6 АЗК в Києві. Влітку плануємо запустити продажу в Одесі й на АЗК, розташованих на основних магістралях.
- В останні роки наростає тренд відкриття повноцінних супермаркетів на території АЗС. Зокрема, з таким проєктом початку трансформацію своєї мережі «БРСМ-НАФТА», відкриваючи на своїх станціях супермаркети під вивіскою GoodMarket. Чи є, на Вашу думку, майбутнє у такого напрямку? Чи не плануєте Ви реалізувати щось подібне?
— Buta-маркет — це наш мінісупермаркет. Залежно від формату АЗК — трасових або міська — в SOCAR можна придбати не тільки снеки або автомобільні товари, але і бакалію, заморожені напівфабрикати, товари першої необхідності, побутову хімію, товари для домашніх улюбленців і навіть свіжі овочі, фрукти та квіти.
Будувати повноцінні супермаркети ми не плануємо. По-перше, є обмеження по площі. По-друге, велика кількість SKU не відповідає нашому позиціонуванню. Ми відбираємо для реалізації тільки кращі торгові марки й не женемося за кількістю, вважаючи за краще якість.