Глобальні типи споживачів у 2021 році, і як з ними взаємодіяти
Поведінка споживачів значно змінилося під впливом не тільки технологічних інновацій, але і внаслідок пандемії коронавірусу, яка торкнулася всіх без винятку сегментів роздрібної торгівлі.
В опитуванні дослідницької компанії Euromonitor International Lifestyles Survey споживачами були дані відповіді в січні-лютому 2021 року. У 2021 році опитування продовжувало фокусуватися на зміні поведінки споживачів і включало нові питання, присвячені зміні домашнього і робочого життя, стійкості, а також проблемам здоровʼя і безпеки. Дослідження Euromonitor International «Голос споживача: спосіб життя» охоплює 40 розвинених і країн, що розвиваються, де типи споживачів на рівні країни згруповані в 10 типів на глобальному рівні.
Виходячи за рамки типової сегментації за демографічними ознаками (вік або стать) і групуючи споживачів на основі загальних характеристик і переваг, компанії можуть краще розробляти продукти та маркетингові кампанії, які знаходять відгук у ключових клієнтів.
В умовах мінливої політичної, соціальної та онлайн-середовища для брендів і компаній як ніколи важливо відповідати цінностям і способу життя споживачів, щоб досягти успіху.
Експерти Euromonitor International стверджують, що результати даного дослідження допоможуть компаніям краще зрозуміти мотивацію потенційних клієнтів і відповісти на ряд важливих питань, наприклад:
▪ Чи не впливають низькі ціни на покупця, який ретельно планує свої покупки?
▪ Чи є ймовірність того, що споживач, який стежить за всіма останніми тенденціями, більше схильний до впливу соцмереж і знаменитостей?
▪ Чи готовий споживач, який дбає про екологічні продуктах, платити більше в магазині за такі товари?
▪ Менш чи схильний споживач, який прагне до збалансованого способу життя, здійснювати імпульсивні покупки?
▪ Чи меншою ймовірністю покупець, який турбується про своє майбутнє, буде купувати товари преміум-класу і брендові товари?
10 глобальних типів споживачів 2021 року:
1. Impulsive Spender ( «Імпульсивний марнотрат» ) — 14% глобальних споживачів. Такі споживачі обожнюють шопінг і захоплені знижками. Вони часто шукають персональні пропозиції, святкові розпродажі, цікавляться новими трендами в роздрібній торгівлі. 66% таких споживачів з готовністю купують нові продукти/товари на ринку. Для 53% з них важливе значення при покупці мають знижки та інші дисконтні пропозиції. Охоче користуються новими технологіями. Для них важливу роль має екологічна складова.
Impulsive Spenders цікавляться останніми тенденціями і намагаються не відставати від них через соціальні мережі і взаємодія з брендом.
Impulsive Spender любить робити покупки і відвідує магазини як в Інтернеті, так офлайн, навіть якщо вони не планує здійснювати будь-які покупки.
При здійсненні покупок Impulsive Spender керується низькими цінами, співвідношенням ціни і якості, часто здійснюючи імпульсивні покупки, якщо він вважає, що це вигідно. Поряд з ймовірністю спробувати нові продукти, вони відкриті для покупки продуктів під приватними торговими марками поряд з добре відомими брендами і предметами розкоші — якщо така продукція знаходиться в рамках їх бюджету і має характеристики, відповідні їх особистим якостям і цінностям.
Споживачі цієї категорії шукають зручності в своєму житті і часто готові платити за це. Їх спосіб життя являє собою безперешкодне поєднання онлайн-платформ і сервісів з реальною діяльністю.
Бренди та компанії, що пропонують крос-канальний купівельний досвід, адаптований до потреб покупців, з великою ймовірністю знайдуть відгук у цій категорії споживачів.
Як рітейлеру привернути увагу Impulsive Spenders?
· Зручні і прості у використанні сервіси для полегшення швидких покупок;
· Індивідуальний підхід;
· Чітке просування цін і знижок, з особливим акцентом на співвідношення ціни і якості і вигідних пропозицій;
· Доступність онлайн- і офлайн-платформ для покупок, що забезпечує безперешкодний омніканальний купівельний досвід.
1. Minimalist Seeker ( «Шукач мінімалізму» ) — 12% населення планети. Споживачі, які не надають особливої уваги зовнішності і дотримуються скромного способу життя. Економлять кошти і рідко купують дорогі товари.
Minimalist Seekers рідко купують товари не першої необхідності і навряд чи будуть приймати імпульсивні рішення про покупках, переважно витрачаючи час на вивчення товарів і послуг, перш ніж зробити покупку.
Вони відкриті для нових продуктів і не мають високої лояльності до певних брендів і продуктів, тому можуть змінювати свої купівельні звички.
Minimalist Seekers шукають якість і готові платити за це більше, якщо це означає, що їх покупки будуть довговічними. Акцент на довговічність і скорочення відходів означає, що вони схильні ремонтувати предмети, а не купувати заміну або старі предмети.
Їх інтерес до якості і довговічності не обмежується тільки їх купівельними звичками. Цей тип споживачів цінує час і часто шукає зручні і швидкі послуги, які дозволять їм вести збалансований спосіб життя.
Вони приділяють багато уваги заняттям, таким як регулярні фізичні вправи, приготування їжі, проведення часу наодинці з собою, з найближчими родичами або близькими друзями.
Minimalist Seekers навряд чи будуть інвестувати в свій особистий імідж і статус або слідувати останнім тенденціям. Отже, вони є відмінною цільовою аудиторією для нових продуктових інновацій, нових брендів і компаній з приватними торговими марками, якщо ті відповідають цінностям Minimalist Seeker.
Як рітейлеру привернути увагу Minimalist Seekers?
· Чітка інформація про упакування і маркування в магазинах і онлайн-магазинах з особливим акцентом на екологічність, високоякісні інгредієнти і/або матеріали місцевого виробництва;
· Прості у використанні платформи порівняння для полегшення процесу прийняття рішення про покупку;
· Просування продуктів з функціями скорочення відходів — таких як вторсировина або старі товари.
2. Secure Traditionalist ( «Безпечний традиціоналіст» ) — 16% глобальних споживачів.
Це споживачі, які уникають шопінгу. Їх приваблює ціна, і вони часто готові купувати найдешевші товари. Багато з них не проти купити недовговічну продукцію, якщо вона дешева.
Secure Traditionalists дуже твердо дотримуються своєї думки. Вони не надають особливого значення своєму іміджу і рідко стежать за останніми тенденціями. На цей тип споживачів важко вплинути, оскільки вони рідко роблять імпульсивні покупки або пробують нові продукти і зазвичай дотримуються своїх основних потреб.
Вони економні в своїх купівельних звичках, часто орієнтуючись на низькі ціни і приділяючи велику увагу економії грошей. Знижки та пропозиції про розпродажі іноді можуть впливати на їх купівельні звички, змушуючи їх вибирати найдешевший варіант.
Secure Traditionalists не люблять здійснювати покупки. Хоча в останні роки вони стали більш комфортно використовувати технології, Secure Traditionalists і раніше з більшою ймовірністю будуть робити покупки в магазині, а не в Інтернеті.
У попередні роки Secure Traditionalists неухильно розширювали використання технологій і інтернет-платформ, проте COVID-19 ще прискорив використання ними технологій. Це відкриває для бізнесу нові можливості.
Як рітейлеру привернути увагу Secure Traditionalists?
· Чітко позначити рекламні товари, низькі ціни та знижки.
· Створено зручний і легкий процес покупок, щоб мінімізувати час, витрачений на покупки.
3. Empowered Activist ( «Уповноважений активіст» ) — 15% глобального населення. Така людина дуже ретельно погоджує поведінку і дії зі своїми цінностями. Вивчає якість і складові продукції. Намагається позитивно впливати на навколишнє середовище.
Empowered Activist цінує своє особисте благополуччя, а також глобальні проблеми, часто шукає продукти з екологічними характеристиками або вимогами.
Empowered Activists витрачають час на вивчення продуктів, що відповідають їхнім цінностям. Продукція повинна мати чітке маркування та конкурентоспроможні ціни, щоб залучати їх увагу.
Хоча ці споживачі часто керуються співвідношенням ціни і якості і низькими цінами, вони також зберігають високу лояльність до бренду і продукту. Крім того, вони часто готові платити більше за продукти, які вони вже добре знають.
Empowered Activists вкладаються в досвід і, ймовірно, будуть витрачати свій час і гроші на діяльність, яка сприяє їх власного щастя. Це може бути відпочинок і культурні заходи, а також допомога нужденним у волонтерській роботі, благодійної підтримки та участі в протестах. Вони відкрито заявляють про свої цінності з глобальних питаннях і часто очікують, що компанії і бренди, у яких вони купують продукцію, поділяють ці цінності.
Empowered Activists завжди приділяли пріоритетну увагу глобальним проблемам, таким як політика, права людини і екологічні проблеми. Однак після COVID-19 їх пріоритети трохи змістилися в бік більш локальних проблем і особистого благополуччя.
Як рітейлеру привернути увагу Empowered Activists?
· Легке для розуміння і чітке маркування з акцентом на екологічність;
· Продукція за конкурентними цінами;
· Програми лояльності та знижки на регулярно придбані бренди і продукти.
· Узгодження взаємодії компанії та бренду з глобальними проблемами за допомогою чітких стратегій сталого розвитку.
4.Undaunted Striver ( «Безстрашний і прагнучий» ) — 17% глобального населення. Споживачі, які готові витрачати гроші офлайн і онлайн, щоб забезпечити свій статус. Їх цікавить досвід і дозвілля, відомі бренди і дорогі товари. Більшість таких споживачів вважають, що важливо витрачати гроші на досвід і переживання, і що важливо виділятися серед інших.
Undaunted Strivers насолоджуються життям і не дуже турбуються про плани на майбутнє. Замість цього вони, швидше за все, віддадуть перевагу витрачати гроші, а не відкладати їх, і регулярно роблять імпульсивні покупки. Вони інвестують і ставлять в основу свій статус і імідж, приділяючи велику увагу тому, що думають інші, а також стежать за останніми тенденціями і стилями.
У порівнянні з іншими типами споживачів, Undaunted Strivers менш обережні в своїх витратах. Цим споживачам подобається пробувати нові продукти і експериментувати з різними брендами, а також активно шукати товари преміум-класу і добре відомі товари, навіть якщо для цього їм потрібно платити більше.
Орієнтація на імідж і постійний інтерес до мінливих тенденцій можуть допомогти компаніям впливати на цей тип споживачів. Хоча на них з великою ймовірністю вплинуть всі маркетингові канали, у них зростає інтерес до цифрових технологій, соціальних мереж і знаменитостой, адже вони часто демонструють спосіб життя, який Undaunted Strivers прагнуть відтворити.
Цей тип споживача також з великою ймовірністю буде віддавати пріоритет як досвіду, так і матеріальному майну, часто прагнучи до індивідуального культурному і орієнтованому на споживача досвіду.
Як рітейлеру привернути увагу Undaunted Strivers?
· Індивідуальний підхід до покупок в поєднанні з високою залученістю в бренд;
· Чітке просування останніх тенденцій, особливо через платформи соціальних мереж або підтримку знаменитостей;
· Доступність онлайн- і офлайн-платформ для покупок, що забезпечує безперешкодний багатоканальний купівельний досвід;
· Легке для розуміння і чітке маркування з акцентом на екологічність.
5. Conservative Homebody ( «Консервативний домосід» ) — 8% світових споживачів. Споживачі, які дуже цінують взаємини в родині і рідко йдуть новітнім трендам або турбуються про свій імідж.
Conservative Homebodies обережні в тому, як витрачати свої гроші. Вони навряд чи будуть активно шукати відомі бренди і продукти преміум-класу або стежити за останніми тенденціями. Замість цього вони зазвичай дотримуються своїх важливих покупок і надають набагато більше значення тому, щоб витрачати час на себе і своїх близьких, а не на матеріальні речі.
Conservative Homebodies подобається здійснювати покупки і переглядати магазини онлайн та офлайн.
Спеціальні акції в магазинах можуть залучити цих споживачів і привести до випадкових імпульсних покупок.
У них немає високої лояльності до продукту або бренду, тому нові продукти або компанії з приватними торговими марками можуть потенційно досягти успіху в цій категорії, якщо вони мають конкурентоспроможні ціни.
Як рітейлеру залучити Conservative Homebodies?
· Просування товарів, які покращують самопочуття або полегшують час, проведений з родиною та близькими друзями, з особливим наголосом на догляд за собою;
· Чітке просування низької вартості, знижок і співвідношення ціна/якість;
· Доступність онлайн- і офлайн-торгових платформ для створення безперешкодного багатоканального купівельного досвіду;
· Зручні послуги для полегшення швидких покупок.
6. Inspired Adventurer ( «Натхненний авантюрист» ) — 3% глобального населення. Такі споживачі відкриті до нового досвіду, часто мають масштабні персональні, карʼєрні та інші цілі. Вони віддають перевагу продуктам харчування, які містять корисні інгредієнти.
Inspired Adventurers обережні в тому, як витрачати свої гроші, часто шукають якісну продукцію, таку, як товари відомих і преміальних брендів, для них важливо співвідношення ціни і якості. Цей споживач навряд чи буде надавати сильне значення свого особистого іміджу або статусу.
Замість цього на їх рішення про покупках часто впливає ціна (при хорошій якості), тому вони можуть коливатися між брендами в залежності від співвідношення ціни і якості.
Inspired Adventurers готові пробувати нові продукти і послуги, особливо якщо вони мають конкурентоспроможні ціни і не поступаються за якістю.
Ці споживачі неймовірно орієнтовані на майбутнє, часто економлять гроші і планують заздалегідь. Вони постійно прагнуть стати краще в різних сферах, будь то карʼєра, особисте здоровʼя, глобальні проблеми або відносини з найближчими родичами і друзями. Вони надають великого значення як фізичному, так і психічному благополуччю, часто займаються фізичними вправами і вживають заходів щодо профілактики старіння, такі, як регулярне споживання вітамінів і харчових добавок.
Ці масштабні життєві цілі надзвичайно важливі для них і з великою ймовірністю впливають на їх дії і поведінку в цілому.
Inspired Adventurers надають великого значення досвіду, але навряд чи вкладуть в нього багато грошей. Вони також навряд чи отримають задоволення від шопінгу, і зазвичай перед покупкою вивчають товар або послугу Інтернеті.
Як рітейлеру залучити Inspired Adventurers?
· Просування товарів, що поліпшують особисте здоровʼя, самопочуття і догляд за собою;
· Чітке просування низької вартості, знижок і співвідношення ціна/якість;
· Зручні сервіси для полегшення швидких покупок;
· Пріоритезация продуктів і послуг, які дозволяють їм поліпшити себе, включаючи карʼєру, особисте здоровʼя, глобальні проблеми і особисті відносини.
7. Cautious Planner ( «Обережний планувальник» ) — 5% глобального населення. Такі споживачі дуже обережно витрачають гроші і рідко роблять імпульсні покупки. Найчастіше купують перевірені і протестовані продукти, і їх не дуже цікавлять новітні тренди. Більшість таких споживачів ретельно досліджують інформацію про продукти і уважно читають етикетки.
Cautious Planners часто вирішують, що вони збираються купити, ще до здійснення покупки, і навряд чи відхиляться від своїх списків, щоб зробити імпульсивні покупки другорядних товарів. Вони, швидше за все, проведуть поглиблене дослідження в інтернеті і в фізичному магазині, перш ніж здійснювати покупки, щоб переконатися, що вони повністю обізнані як про функції, так і про пропозиції з співвідношенням ціни і якості. Знаходять час, щоб уважно вивчити етикетки товарів, почитати думки інших покупців, перш ніж приймати рішення про покупку.
Cautious Planners чи будуть підпадати під вплив останніх тенденцій або відчувати необхідність йти в ногу з розвитком нових продуктів. Хоча вони надають великого значення якості і брендам, які користуються заслуженою довірою, для цих споживачів надзвичайно важлива економія грошей, і вони готові купити альтернативний продукт, якщо він є найкращим співвідношенням ціни і якості.
Cautious Planners не тільки заздалегідь планують свої покупки, але і часто шукають способи заощадити гроші для кращого фінансового майбутнього.
Як рітейлеру залучити Cautious Planners?
· Просте для розуміння і чітке маркування ціни і характеристик з метою полегшення прийняття рішення про покупку на етапі вивчення продукції;
· Продукти за конкурентоспроможними цінами;
· Чітко окреслені незалежні огляди і відгуки;
· Програми винагород або лояльності та знижки на регулярно придбані бренди і продукти;
· Зручні послуги для полегшення швидких покупок.
8. Self — Care Aficionado ( «Прихильник самообслуговування» ) — 5% глобального населення. Споживачі, які зосереджені на фізичному і ментальному благополуччі. Легко визначають власні пріоритети. Головним для них є час на себе.
Self-Care Aficionados зосереджуються на собі і власне самопочуття.
Вони приділяють першочергову увагу своєму здоровʼю і благополуччю, виконують регулярно фізичні вправи і вживають вітаміни і добавки поряд зі збалансованим харчуванням.
Їх внутрішній фокус — не тільки фізичний. Вони з великою ймовірністю будуть приділяти першочергову увагу собі, близьким друзям і родині, а також прагнути до духовності в своєму повсякденному виборі.
Більшість Self-Care Aficionados задоволені своїм життям і не дуже стурбовані своїм особистим іміджем, спрощенням свого життя або використанням технологій. Хоча вони шукають зручності, технології не є рушійною силою їхнього способу життя. На них також навряд чи вплинуть глобальні проблеми, такі як стійкість, замість цього вони зосередять свій час і енергію на собі.
Вони багато витрачають на подорожі та на культурні заходи.
Як рітейлеру залучити Self-Care Aficionados?
· Просування продуктів для дозвілля в колі родини або друзів;
· Пріоритет товарам, які покращують особисте благополуччя;
· Маркетингові продукти і послуги в співробітництві з туристичними та культурними агентствами.
9. Balanced optimist ( «Збалансований оптиміст» ) — 6% населення планети. Споживачі, які шукають баланс в життя, фокусуються на благополуччі сьогодні і плануванні майбутнього. Шукають способи, щоб проводити більше часу наодинці або з близькими.
Balanced optimists — прагматичні споживачі, зазвичай обережні в тому, як вони витрачають свої гроші. Однак вони також надають великого значення своєму особистому щастю, часто здійснюючи невеликі імпульсивні покупки, щоб пригостити друзів, родину або себе.
Хоча ці споживачі час від часу шукають сильні бренди та продукти преміум-класу, вони вважають за краще низькі ціни і шукають продукти за конкурентними цінами.
Balanced optimist насолоджується досвідом, часто прагнучи збагатити своє життя, дізнаючись про різні культури. Вони цінують час, який витрачають на себе, близьких родичів, друзів і дозвілля.
Вони байдужі до шопінгу і, швидше за все, будуть шукати простоту і зручність здійснення покупок і послуги, які дозволяють їм швидко виконувати роботу, спрощують їх життя і дозволяють витрачати більше часу на те, що вони цінують.
Цей тип споживачів схильний зосереджуватися на своєму житті, а не приділяти увагу глобальним питанням, таким, як стійкість або політика.
Вони особливо оптимістичні щодо того, що їх поточні дії забезпечать їм світле майбутнє.
Як рітейлеру привернути увагу Balanced Optimists?
· Просування продуктів, які покращують особисте благополуччя або полегшують час, проведений з родиною та близькими друзями, з особливим наголосом на догляд за собою;
· Чітке просування низької вартості, знижок і співвідношення ціна/якість;
· Доступність онлайн і офлайн торгових платформ, які створюють омніканальний купівельний досвід;
· Зручні послуги для полегшення швидких покупок.
Використано матеріали звіту «Understanding the Path to Purchase: 2021 Росія Global Consumer Types» компанії Euromonitor International
Переклад: Олександр Мілянчук, All Retail