Опубліковано

Рекордна кількість спікерів і бізнеc-сесій: як пройшла головна зустріч рітейлу країни RAU Expo 2021

Теги:
RAU Expo
Фото:
All Retail

16-17 червня в НСК «Олімпійський» відбулася ювілейна — V найбільша спеціалізована виставка індустрій рітейлу і девелопменту в Україні — RAU Expo 2021. У цьому році кількість спікерів і бізнес-сесій досягла рекордної позначки за пʼять років існування заходу.

У програмі виступів взяли участь близько 100 експертів з України та з-за кордону. А на трьох поверхах експозони свої стенди розмістили близько 90 провідних компаній ринку. Чим ще ознаменувалася RAU Expo 2 021 — в матеріалі нижче. Організатор заходу — Асоціація рітейлерів України.

Теми виступів в рамках бізнес-сесій формувалися на основі актуальних запитів галузі по веденню бізнесу в умовах обмежень і після локдаунов. Всього програма включала в себе рекордних 17 тематичних блоків, що охопили всі сторони життя і роботи роздрібних мереж і торгових центрів.

Зокрема, в перший день в конференц-залі № 1 ділову програму відкрили топ-менеджери Nielsen, «Фокстрот», «Ашан», Invogue Fashion Group і Consulting for Retail. Спікери представили аналітику ринку, тренди і тенденції рітейлу в сучасних умовах.

Паралельно в цей час в конференц-залі № 2 представники EVA, Metro Cash & Carry Ukraine, WOG, «Фокстрот», RDA і Ruta говорили про власні торгові марки (ВТМ). Зокрема, про зміну ставлення і сприйняття покупцями товарів ВТМ в звʼязку з пандемією, категоріях і цінових сегментах, в яких вигідніше розробляти власні торгові марки і т.д.

А в конференц-залі № 3 проходила сесія «Ресторанний реформат. Як адаптуються кафе і ресторани в умовах постійного карантину». У спікерському складі засновники таких компаній, як «Ресторанний консалтинг», «Ресторани Гусовського», This is Пивбар, Salateira і Pesto Family. Експерти оцінювали вплив локдаунів на результати роботи, переваги і недоліки співпраці зі службами доставки, озвучували стратегічні рішення, які довелося прийняти й інше. Зокрема, ресторатор і співзасновник компанії «Ресторани Гусовського» Сергій Гусовський зазначив: «Ресторанна галузь — одна з найбільш постраждалих в результаті пандемії. Кожен знаходив свій шлях певною мірою. Ключовим рішенням було спілкування з командами, які працюють в ресторанах, для передбачуваності і загального розуміння. Так, часи непрості. Але будь-які непрості часи в якийсь момент добігають кінця».

А співзасновник Pesto Family Дмитро Погребицький поділився сумами інвестицій в нові заклади: «Щоб відкрити ресторан Pesto Cafe, потрібно 300-350 тисяч доларів. Сьогодні термін повернення інвестицій навіть неможливо порахувати. Якщо взяти 2020 рік, то повернення інвестицій — «ніколи». А також розповів про розподіл рекламного бюджету: «80% віддаємо на Діджитал: ведемо боротьбу з рекламою в Google, просуваємо свою доставку».

Після паузи на каву ділова програма продовжилася. Сесія про інноваційні рішення та технології в залі № 1 включала виступи представників компаній MOYO, Webpromo, «Інноваційний Страховий Капітал» і Secnet EECA. Експерти виступили з презентаціями на теми: «Кіберспорт — вплив через розваги», «Розпізнавання осіб для автоматичного моніторингу присутності персоналу в закріплених робочих зонах торгових точок мережі», «Як інновації в страхуванні впливають на підвищення продажів в рітейлі» та інші.

У залі № 2 сесія «Перспективи інвестиційних проєктів в сфері рітейлу» пройшла під егідою юридичної компанії Sayenko Kharenko. У панельній дискусії взяли участь експерти «КОЛО», Socar, Watsons Ukraine. Під час обговорення співвласник мережі магазинів «КОЛО» Сергій Войцеховський поділився планами спрямування інвестиційних бюджетів: «Якщо говорити про технологічні речі — ми проводимо достатню кількість пілотів. Вкрай важливим є прагматичний підхід до оцінки повернення інвестицій. Ми заходили в кілька проектів зі створення магазинів майбутнього без залучення кадрів — своєрідного аналога Amazon Go. Але, на жаль, поки що в Україні обсяг інвестицій не повертається межах зрозумілих і нормальних термінів. Тому, як би банально це не звучало, основні бюджети в найближчі роки ми будемо направляти в експансію, в розширення і все, що повʼязано з миттєвим або просто зрозумілим поверненням інвестиційних бюджетів».

Паралельно в залі № 3 відбулася панельна дискусія під егідою Franchise group, яка була присвячена антикризовим форматам в франчайзинг. Керівники «Сімʼї ресторанів Дмитра Борисова», CSD lab та «Еко-Лавки» ділилися критеріями підбору франчайзі і наскільки партнерство допомогло залишитися мереж «на плаву» в турбулентні часи. Співвласник і директор з розвитку мережі «Еко-Лавка» Олександр Петренко розповів про свій досвід: «Ми пережили кризу непогано, навіть виросли в порівнянні з минулим роком в розрізі року на 5%. Але багато обʼєктів були закриті через те, що вони перебували в місцях з обмеженим доступом: в торгових центрах, в спортзалах Sportlife і т.д. Однозначно можу сказати, що франшиза допомагає бізнесу, особливо під час кризи. Оскільки ти не один, хто несе на собі цей тягар, а ти частково поділяєш його з кимось. Але криза також дуже швидко вказує на проблемні обʼєкти. Тому ми, як і всі, максимально оптимізували: щось закрили, щось відкрили, на чомусь поставили акцент, але ні в якому разі не розчарувалися у франшизі. Плануємо і надалі її активно розвивати».

Закривала перший день ділової програми наступна хвиля бізнес-обговорень.

У другому блоці сесії «Інноваційні рішення і технології» про штучний інтелект в рітейлі, системах відеоаналітики і про друге говорили представники Bizerba Ukraine LLC, «Лабораторія Зі» TemaBit Fozzy Group, Verna, HPEAruba (ERC), SupplierPlus Group і Konica Minolta Ukraine.

Тема «Нові ТРЦ — відкривати не можна не відкривати» зібрала в спікерському складі топ-менеджерів Budhouse Group, CKS, Cleaning Pro Group, ТЦ «ТЕМП» і RDA. Програма продовжилася панельної дискусією, в якій взяли участь керівники ТРЦ River Mall, ТРЦ і БЦ Retroville, Budhouse Group і ТРЦ Respublika Park. Обговорювали працюючі методи залучення аудиторії в ТРЦ, рівень орендних ставок та інше.

В рамках сесії «E-commerce. Мультиканальність» виступили представники компаній Intertop, Kasta, Decathlon Ukraine, Meest і Kacho Group. Digital Leader Decathlon Ukraine Дмитро Стрельчин розповів про доставку дронамі на ринку Польщі, інтерактивну VR-зону в магазині в ТРЦ Lavina, екоцел компанії на найближче майбутнє та інше. CEO Kacho Group Аліна Качоровська деталізувала структуру ринку взуття в Україні за походженням, 5,1% якого займає українське виробництво і 94,9% — імпортні моделі. І поділилася кроками трансформації Kachorovska в Kacho Group. Марія Самплавская, маркетинг-директор Intertop, в своєму виступі висвітлила тенденції споживчої поведінки: «39% українців кажуть, що стали рідше купувати товари в класичних магазинах, в той же час 18% респондентів відповіли, що стали віддавати перевагу покупкам онлайн. 32% опитаних українців протягом наступних двох років планують більше купувати в онлайн-магазинах, в той же час 20% мають намір зменшити здійснення покупок в традиційних магазинах. Зі збільшенням доходу у населення зростає схильність до онлайн-покупок і відмови від покупок в традиційних магазинах. І навпаки, зі зменшенням доходу українці на 10% рідше користуються онлайн-магазинами».

Перший день виставки завершився вечіркою в KLITSCHKO EXPO. Партнер заходу, компанія «Ауді Центр Vipos», крім можливості тест-драйву різних моделей автомобілів протягом двох днів RAU Expo 2021, для всіх гостей VIP party підготувала автошоу.

Другий день найбільшої зустрічі рітейлу України був не менше насиченим.

Сесія № 1 в першому конференц-залі була присвячена досвіду міжнародних рітейлерів. Серед виступаючих — топ-менеджери FLO, Lacoste, Yves Rocher, а також Colliers Ukraine.

Паралельно в другому залі проходила сесія «Ефективні концепти в ритейлі» за участю представників компаній Епіцентр К, Dzyuba retail atelier, Diodika, «Алло», Synergy Construction і LC Waikiki. Спікери говорили про формат shop in shop, інструментах створення емоцій в магазині, тренди в сучасному інтерʼєрі торгових точок і багато іншого.

А на 3-му поверсі, з ініціативи Асоціації рітейлерів України, розгорнулася панельна дискусія на тему еквайрингу: «Чи дозволить держава українському бізнесу працювати за європейськими ставками?». До обговорення долучилися віце-президент ПАТ «Концерн Галнафтогаз», директор з питань співпраці з органами державної влади та звʼязків з громадськістю Metro Cash & Carry Ukraine та СEO Intertop. До теми «Чи врятує вакцинація рітейл від карантину» приєдналися заступник генерального директора ДУ «Центр громадського здоровʼя МОЗ України» Олександр Мацько і керуючий директор ТРЦ Fabrika Олександр Мельников. Експерти зійшлися на думці, що співробітники роздрібних магазинів постійно контактують з великою кількістю покупців, а значить, важливо забезпечити їх вакцинами. Це дозволить організувати безпечну роботу всіх категорій рітейлерів навіть в «червоній зоні». Оскільки торгові центри, на відміну від неформатних обʼєктів торгівлі, мають всі необхідні умови для безпечного перебування в них, за рахунок вакцинації персоналу вони дуже швидко перетворяться в безпечні місця для відвідувачів. Учасники дискусії обговорили найближчі плани з облаштування пунктів вакцинації в ТРЦ за прикладом європейських країн.

Після паузи на каву спікери від robota.ua, Union Group, Metinvest Digital, «Ельдорадо», «Агромат», Jooble і MIRA top recruting обмінювалися думками щодо технології трансформації рекрутингу, змін на ринку праці в рітейлі та адаптації до ковідной і постковідной реальності.

Однією з найбільш очікуваних сесій другого дня стала панельна дискусія на тему викликів 2021 під егідою YouTube-каналу «За рамками рітейлу», автором і ведучим якого є глава правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук. Стратегії, обрані компаніями в цьому році, аналізували керівники JYSK Ukraine, «Алло» і «Епіцентр К».

В цей час в конференц-залі № 3 зустрілися топ-менеджери Dragon Capital Property Management, Multi Corporation, NOVO Technologies SA, Arricano Real Estate, «ЦУМ Київ» і ТРЦ Dream Town, щоб розповісти про ТРЦ як про просторі нових перевтілень.

Після обідньої перерви відбулися дві заключні сесії RAU Expo 2021. Зокрема, перша — «Marketing. PR. SMM. Все про актуальні тренди». З презентаціями виступили представники Novus, Lions, «АТБ-маркет», Budhouse Group, «ЦУМ Київ», ТРЦ Dream Town. Друга включала в себе дві панельні дискусії під егідою CEO Club. Серед спікерів обговорення «Мережі & Постачальники» — топ-менеджмент Johnson & Johnson, «Тедіс Україна», Henkel Ukraine, Novus і Carlsberg Ukraine. А тема «Бізнес як грань особистості» обʼєднала на одній сцені UVK, Megogo, Gazer і Color Trend.

Крім програми виступів в три потоки, в експозоне протягом двох днів були представлені стенди: Dragon Capital, ТРЦ Respublika Park, Budhouse Group, ТРЦ «ПортCity», ТРЦ «Екватор», Canon, Consulting for Retail, robota.ua, Secnet, RDA, Synergy Construction, Diodoka, Verna, ТРЦ Retroville, Altea Group, Cosmo Multimall, ТРЦ «Подоляни», Bizerba, Flylights, Lumiere, Meest, Midsun, Vision Lighting, Quantula, U & Sluno, Nhood, Intshell, Jooble, Nai Ukraine, The Cleaning Pro Group, SQM Experts, CKS, IBS, «Світлотек», Silver Line, Cushman & Wakefield, 4service, «Нова пошта», idnt, UTG, Kapelou, Supplier Plus, «Ауді Центр Vipos», Linden, iPost, Expomedia, Sushi Master, Idealist та інших. Гості заходу могли ознайомитися з пропозиціями компаній, обговорити варіанти співпраці і поповнити список корисних контактів.

Генеральним партнером RAU Expo 2 021 стала компанія «Інноваційний страховий капітал», генеральним IT-партнером — Consulting for Retail, офіційним партнером — Supplier plus, ексклюзивним партнером — Robota.ua. Автомобільний партнер — «Ауді Центр Vipos», інноваційний партнер — Secnet, партнер по технологіям — Bizerba, партнер по освітленню — Diodika, будівельний партнер — Synergy Construction, технічний партнер — Expomedia, юридичний партнер — Sayenko Kharenko, логістичний партнер — Meest. Також серед партнерів заходу — Budhouse group, Linden Luxury Residence, JDE Professional, iPost, CKS та інші.

Організатор заходу, Оксана Приходько, CEO Асоціації рітейлерів України зазначила:

«Асоціація рітейлерів проводить RAU Expo впʼяте, і це у всіх сенсах наймасштабніший захід для рітейлу в Україні — головне місце зустрічі всього ринку. В цьому році, незважаючи на карантин, виставка зібрала рекордну за всі роки проведення кількість учасників, спікерів і експонентів. На одному майданчику перебували представники з близько 500 компаній: з сфер рітейлу, девелопменту, банкінгу та з інвестиційних компаній. Щорічно, саме тут, в НСК «Олімпійський», ми збираємося раз на рік для обміну досвідом та нетворкінгу, слухаємо виступи власників і топ-менеджерів провідних міжнародних та українських компаній, приймаємо спільні рішення, як розвивати сферу торгівлі і які зміни їй необхідні для розвитку бізнесу. На RAU Expo створені всі умови для того, щоб рітейлери могли представити свою продукцію, проєкти, розробки, знайти відповіді на питання і вибрати партнерів для бізнесу