Опубліковано

Мережа Goodmarket як основний напрямок БРСМ-нафта

Уже сьогодні в портфелі мережі БРСМ-Нафта працює 12 повноцінних магазинів Goodmarket. Супермаркети можна відвідати не тільки на столичних заправках: рітейлер присутній в Луцьку, Черкасах, Дніпрі, Ужгороді, Обухові, Одесі, Камʼянському, Тернополі, Кам'янці-Подільському, а недавно новий магазин стартував в Полтаві.

У компанії була мета розвивати формат магазину на заправочній станції максимально наближеним до європейських. Як ми бачимо — вийшло. Асортимент Goodmarket дозволяє придбати всі необхідні товари, і так само побалувати себе імпортними винами. Більш того — в мережі працюють над розширенням лінійки імпортної продукції, а також планують запустити власні пекарні. Детальніше про плани, про спортивні колаборації та про діджиталізацію мережі, з All Retail поділився Олександр Мельничук, директор зі стратегічного маркетингу та інновацій БРСМ-НАФТА.

Олександр Мельничук

- Вітаю. В Україні в різний час побудувати мережі магазинів convenience біля своїх АЗС мали намір і ОККО, і WОG — але масштабності ці починання не отримали. Як ви думаєте, чому в нашій країні поки не прижилися такі проєкти, адже в тій же Польщі чи Румунії є успішні приклади, коли відомі рітейлери активно відкривають свої маркети біля автозаправних станцій?

- Дійсно, в Європі це дуже поширена практика. В Японії, США, Швеції, Мексиці, Канаді, на Філіппінах, в Гонконзі, Тайвані, Малайзії і Таїланді є мережа 7-Eleven, яка фізично присутня на кожній заправній станції. Цей проєкт працює дуже успішно. В Україні подібного ще не було. Національні паливні рітейлери взяли за основу модель автозаправних комплексів з торговими залами площею 30-40 квадратних метрів. В магазинах пропонуються автомобільні групи товарів, невелика полка зі снеками та слабоалкогольними напоями.

Зараз же запити клієнта дуже динамічно змінюються, життя прискорюється, що вимагає від бізнесу такої ж динаміки. Розвиватися необхідно максимально швидко, щоб залишатися успішним. Мережа АЗК «БРСМ-Нафта» запустила кардинально нову стратегію з 2019 року. Ми змінили свій формат і стали флагманом в Україні, першими запустивши мережу супермаркетів на базі автозаправного комплексу площею 300+ квадратних метрів. Сьогодні успішно працюють 12 супермаркетів під торговою маркою «Goodmarket». Саме цей формат стає максимально наближеним до того, що багато хто бачить в Європі, коли заїжджають на заправний комплекс та можуть повністю придбати необхідні товари. Це неймовірно зручний сервіс для людей, які цінують свій час. Їм не потрібно після заправки їхати в супермаркет, рухаючись з офісу додому або виїжджаючи за місто — можна задовольнити всі запити в одному місці ...

Ми пішли цим шляхом і будуємо торгові зали 200-300 квадратних метрів, де можна придбати максимально широкий спектр товарів. У нас можна спокійно купити полуницю, яка за ціною не буде відрізнятися від пропонованої на ринку, але буде перевершувати її за якістю. Зараз на наших заправних станціях можна також придбати сири, ковбаси, всю молочну групу товарів і заморозку, починаючи від овочів і закінчуючи мʼясними напівфабрикатами. Ми максимально розширюємо можливість для клієнта, щоб він, заїхавши до нас на заправний комплекс, залишився максимально задоволений.

Тепер ми позиціонуємо себе не як заправка з супермаркетом, а як супермаркет із заправкою та кафе зі заправкою. На перший план виводимо те, що раніше було додатковим сервісом.

- Ваш основний покупець — це автомобіліст, або ви також розраховуєте, що в Goodmarket в тапочках прийде житель найближчого будинку?

- Ми не розраховуємо, а з упевненістю можемо сказати, що таких клієнтів у нас вже досить багато. Яскравий приклад — Goodmarket при автозаправному комплексі в Києві по проспекту Володимира Маяковського, 54. Він знаходиться максимально близько до житлових будинків.

Наші сусіди з задоволенням заходять купити собі смачні, свіжоспечені круасани, молочні продукти, фрукти і овочі. Ми упорядкували терасу, там завжди заповнені посадочні місця — особливо в літній період і під час трансляцій футбольних матчів.

Ще один якір, що притягає до нас відвідувачів — забезпечення комфорту батьків і дітей. Ми поставили дитячий майданчик на АЗК і багато дітей там грають, поки батьки на затишній терасі пʼють ароматну каву, перекушують піцою, бургерами. Після цього клієнти спокійно роблять покупки в Goodmarket і повертаються додому. Це один з наших флагманських супермаркетів (другий знаходиться на вулиці Олени Теліги, 12-Б).

- Чи мають місце бути харчові зони з дитячими майданчиками, літниками в інших локаціях?

- Тераси ми робимо всюди. Протестували, експериментували з форматом, розробили проєкт, з огляду на потреби клієнтів. Це open space місце, де клієнти після покупки товарів із задоволенням пʼють чашку ароматної кави. Що стосується дитячих зон — плануємо їх облаштовувати поруч з житловими кварталами. Це дійсно доцільно.

- Станом на кінець 2020 року в портфелі БРСМ-Нафти 8 магазинів Goodmarket. Зараз їх 12. ще один магазин ви недавно відкрили в Полтаві.

- Так, новий Goodmarket ми відкрили 19 червня в Полтаві. Він знаходиться в густонаселеному районі і вже користується у місцевих жителів великою популярністю.

- Зрозуміло, що Київ — це пріоритет для вас. Як ви визначаєте локації, де напрошується відкриття повноцінного супермаркету і де ще можна обійтися обʼєктом старого формату?

- Проводиться серйозна аналітична робота. В першу чергу, оцінюємо потенціал цього району і наявність конкурентів ( «Сільпо», «Ашан», «Фора» і всі подібні супермаркети). Ми аналізуємо, наскільки багато їх в даному районі, як близько вони знаходяться до нашої локації, і приймаємо рішення, відкривати там повноцінний Goodmarket або обмежитися звичайним магазином.

- Який з 12 працюючих сьогодні магазинів Goodmarket є флагманом продажів (мається на увазі продаж непаливних категорій товарів)? Чим це обумовлено?

- Це два «Goodmarket», які знаходяться в Києві — на проспекті Володимира Маяковського, 54 і на вулиці Олени Теліги, 12-Б. Там велика чисельність населення — поруч житлові будинки, великий трафік автомобілів. Клієнти заправляються і разом з тим роблять покупки додому. Крім того, багато хто приходить з найближчих будинків за свіжою смачною піцою.

Ми чітко розуміємо, що досягнення успіху — не так складна справа, як багато хто собі його малює. Головне — придумати хорошу ідею і, завдяки активній команді оперативно і якісно її впровадити.

- В одному з попередніх інтервʼю ви повідомляли, що збираєтеся дивувати гостей асортиментом магазинів. Чи відрізняється асортимент столичного Goodmarket від, наприклад, луцького або полтавського?

- Звичайно, відрізняється. Ми знаходимо кращих локальних постачальників продукції, її також можна купити на наших заправних комплексах. Це досить трендова тенденція, як і власний імпорт. Наша мережа також реалізувала цей проєкт 4 роки тому. Ми здійснюємо власний імпорт італійських, французьких, іспанських вин. Це дозволяє дати споживачеві максимально якісний продукт за найпривабливішою ціною, без посередницьких націнок.

- Які ще гастрономічні ексклюзиви є або в планах реалізації вашої мережі?

- Крім власного імпорту та розширення спектра вин, в найближчому кварталі ми хочемо доповнити асортимент винами Нового світу, оскільки вони набувають все більшої популярності в Україні. Якщо говорити про існуючі іспанські й італійських вина, то ми плануємо створювати повноцінні сети, доповнивши напої продуктами цих країн — ковбасами, хамоном, сирами, різними соусами, пастою, оливковою олією. Нашою фішкою стануть також власні пекарні на деяких заправних комплексах, де ми будемо випікати «домашній» свіжий хліб.

- Розкажіть детальніше про ваше партнерство з футбольним клубом «Шахтар». В чому особливость такої співпраці, і хто був його ідеологом?

- Ми підтримуємо різні види спорту — розуміючи, що, на жаль, в державі не все так добре, як хотілося б, і бачимо, що спорту приділяється мало уваги. У міру своїх можливостей ми почали інвестувати в розвиток українського спорту. Ми вважаємо, що Україна на спортивній арені — це найкраща візитка нашої країни. У спорті мало негативу — на відміну від політики, новини про яку затьмарюють все світле, що відбувається в нашій країні.

У минулому році «БРСМ-Нафта» і ФК «Шахтар» стали стратегічними партнерами. Основна мета синергії двох брендів — створення унікальних переваг для всіх прихильників українського спорту. Наше партнерство передбачає, що крім забезпечення паливних потреб ФК «Шахтар», «БРСМ-Нафта» надає вболівальникам ексклюзивні знижки на паливо, продукти харчування, напої та автотовари власного виробництва. До того ж, в мережі АЗК фанати зможуть знайти символіку улюбленого клубу, взяти участь в різних акціях і активностях (наприклад, особисто зустрітися з професійними футболістами).

«БРСМ-Нафта» і «Шахтар» мають багато спільних цінностей, що виражаються в відданості своїй справі, сталому розвитоку та відповідальності перед людьми. Впевнені, це партнерство відкриває для українців нові можливості, дозволяє відчувати турботу про них, їхні родини та автомобілі.

Ми також підтримуємо талановитих українських боксерів і стронгменів. В цьому році двічі виступили титульним партнером міжнародних боксерських змагань в Києві, куди приїжджали гості з Туреччини, Казахстану, Узбекистану. Сьогодні спорт — це ціла індустрія, що впливає на формування міжнародного іміджу держави, є запорукою розвитку здорового суспільства, здорової нації, і, як наслідок, сильної економіки та міцної держави.

- Про які ще проєкти в розрізі корпоративної соціальної відповідальності можете розповісти?

- Відповідальний бізнес — це коли дбаєш не лише про інтереси власної компанії і своїх співробітників, але і про співвітчизників в цілому. Добрі справи, як і щастя, люблять тишу. Для нас просто важливо знати, що ми робимо радіснішими дітей чотирьох дитячих будинків в Україні. Для них ми влаштовуємо свята, закуповуємо одяг, меблі та необхідне обладнання, проводимо ремонтні роботи. Це те, що варто робити в незалежності від зовнішніх чинників.

Мережа АЗК «БРСМ-НАФТА» також другий рік допомагає медичним установам столиці. Ми передаємо медичні маски, захисні костюми, ліки, апарати штучної вентиляції легенів, а також паливо для швидких. І закликаємо колег, партнерів не бути байдужими, і по можливості інвестувати частину прибутку на підтримку подібних проєктів.

- На сторінці Goodmarket в Facebook присутній маркетплейс з різними категоріями товарів, також там вказані їх ціни. Це було створено з метою інформування про асортимент і акції чи ці товари можна купувати онлайн?

- Це зроблено з метою інформування про наявність товарів і цін. Ми плануємо зробити можливість покупки цих товарів онлайн. Можна буде заїхати на заправку і забрати їх уже зібраними в пакеті. Або це може бути реалізовано з можливістю доставки за адресою протягом години. Така послуга буде доступна у всіх магазинах Goodmarket.

Наше життя настільки пришвидшується і змінюється, що потрібно підлаштовуватися під ці зміни, бути максимально гнучкими і оперативно приймати рішення. Завдяки тому, що ми розвиваємо діджитал-напрямок, нам вдається швидко підлаштовуватися під потреби ринку. Ми рухаємося в сферу електронної комерції, це повʼязано не тільки з Goodmarket, але і з усією нашою мережею. Ми йдемо в смартфон. Це максимальна зручність, швидкість взаємодії і комунікації з клієнтом.

- Розкажіть про подальші плани компанії. Як ще ви маєте намір удосконалювати мережу Goodmarket» і скільки нових магазинів відкриють свої двері до кінця поточного року?

- У планах у нас — до кінця поточного року відкрити близько шести магазинів, площею 240+ метрів. Також ми плануємо вивести в продакшн сервіси на замовлення і доставку товарів завдяки мобільному додатку. І, звичайно, розширити асортимент в рамках проєкту «Власний імпорт».