Ключові факти та тенденції на ринку beauty Східної Європи
- Фото:
- https://unsplash.com
Ринок бʼюті демонструє уповільнення зростання в 2020 році.
Згідно з даними Euromonitor International, за підсумками 2020 року обсяг продажів косметичних засобів (косметики та засобів особистої гігієни) в Східній Європі склав 21 млрд євро — що на 10% нижче, ніж роком раніше. Це 5% світових продажів косметики та засобів особистої гігієни. При цьому, Східна Європа займає шосте місце з семи регіонів світу по загальній роздрібній вартості. Очікується, що до 2025 року обсяг цього ринку досягне 23 млрд євро, при цьому сукупний темп річного зростання в прогнозований період складе 2%.
Сегментація ринку косметики
У 2020 році ключовою категорією косметичного ринку залишається догляд за шкірою. На її частку припадає 21% від загального обсягу роздрібних продажів товарів для краси та особистої гігієни в Східній Європі.
В цілому, ставлення споживачів до засобів по догляду за шкірою починає змінюватися: клієнти прагнуть до тенденції «спочатку догляд за шкірою — а потім косметика». Це означає, що правильний догляд за шкірою може допомогти зменшити кількість використання декоративної косметики.
Пандемія COVID-19 помітно вплинула на поведінку споживачів індустрії краси. Люди стали більш уважно ставитися до своїх витрат, а багато хто прагнув купувати лише товари першої необхідності. У звʼязку з цим спостерігається зниження попиту на сонцезахисні засоби, декоративну косметику та парфумерію. З іншого боку, в галузі спостерігалося зростання попиту на гігієнічні товари — в першу чергу, на дезінфікуючі засоби для рук, які є засобом першої необхідності в боротьбі з COVID-19.
Прогнозується, що попит на ці засоби залишиться підвищеним і після закінчення пандемії. Поряд з цим, попит на мило для рук, гелі для душу, засоби для гігієни порожнини рота і догляду за шкірою продовжує зростати, що обумовлено необхідністю забезпечувати щоденну гігієну і підтримувати додаткову чистоту.
COVID-19 прискорив темпи зростання онлайн-торгівлі
Споживачі продовжують купувати косметику і засоби гігієни в спеціалізованих магазинах, супермаркетах, аптеках та інших каналах, однак останнім часом популярним трендом стало купувати дану продукцію онлайн. В результаті у 2020 році продажі інтернет-каналу склали 2,6 млрд євро, що на 45% більше, ніж у 2019 році. При цьому, онлайн-канал ріс впевненими темпами ще до пандемії. Згідно з даними Euromonitor International, у 2019 році його зростання становило 17%. Через локдаун багато людей вважали за краще робити покупки онлайн. Карантин, самоізоляція, введення обмежень на переміщення — всі ці заходи привели до того, що багато покупок тепер здійснюють в Інтернеті.
Здоровʼя і психологічний добробут — на першому місці
Під час COVID-локдаун багато людей не виходили з дому, але продовжували піклуватися про своє здоровʼя та красу, щоб відчувати себе краще. Поняття краси нероздільно повʼязане зі здоровʼям, харчуванням і благополуччям. Споживачі стають свідомішими щодо свого самопочуття і прагнуть підтримувати здоровий спосіб життя. Вони застосовують цілісніший підхід до своєї рутині краси та шукають красу зсередини. В результаті ми спостерігаємо зростання попиту на вітаміни та добавки, які підтримують і підвищують імунну систему. До них відносяться вітаміни C, D, Омега-3, жирні кислоти, а також харчові добавки, спрямовані на загальне здоровʼя і красу.
Інтерес до натуральних інгредієнтам росте
Серед виробників (LʼOreal, Unilever, Beiersdorf) спостерігається висхідна тенденція до використання натуральних інгредієнтів в косметичних продуктах. Цей тренд задовольняє зростальний серед споживачів попит на натуральні та органічні косметичні продукти. Споживачі більше уваги приділяють тому, що вони наносять на свою шкіру і вибирають натуральні альтернативи або так звану продукцію «clean beauty». В результаті на ринку краси зʼявилася хвиля «clean beauty» брендів, які проникають в кожну категорію ринку, включаючи основні, такі як догляд за порожниною рота (ROCS Biowhitening з 98% натурального складу) і дезодоранти (Rexona з вітаміном Е). Люди стали більше цікавитися складом: звідки надходять інгредієнти або матеріали для продуктів, як вони зроблені. Покупці стали уважніше читати етикетки й, отже, вимагають більшої прозорості інгредієнтів від брендів.
При загальній привабливості натуральної косметики та наростальному попиті на неї, важливо відзначити, що споживачі, попри готовність платити більше, залишають головною вимогою ефективність. Тому перед виробниками стоїть завдання обʼєднати науку і природні ресурси для задоволення зростаючих потреб покупців.
Автор: Надія Креч, провідний аналітик компанії Euromonitor International