Навіщо державним компаніям комплаєнс: UNIC про міжнародні стандарти бізнесу
2 вересня Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine, взяв участь у зустрічі «Комплаєнс як перевага відповідального бізнесу». Захід організувала Всеукраїнська Мережа Доброчесності та Комплаєнсу (UNIC) за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС (EUACI).
Carlsberg Ukraine є частиною Carlsberg Group, однієї з провідних пивоварних Груп у світі з великим портфелем брендів пива та інших напоїв. До складу Carlsberg Ukraine входять заводи в Запоріжжі, Києві та Львові. В портфель Carlsberg в Україні входять пиво, алкогольні та безалкогольні напої таких торговельних марок, як «Львівське», Robert Doms, Baltika, Carlsberg, Tuborg, Kronenbourg 1664, «Арсенал», «Квас Тарас», Somersby, Guinness, Seth&Riley's Garage, Warsteiner, Grimbergen та інші.
Мета заходу — зосередити увагу вищого керівництва державних компаній на їхній відповідальності за ефективність впровадження комплаєнсу та боротьби з корупцією, оскільки саме українські державні компанії зараз перебувають в реаліях реформування, зокрема, в частині корпоратизації та комплаєнс-функції.
Запровадження комплаєнсу залежить від рішучості вищого керівництва. Так званий «тон згори» є надзвичайно важливим не лише в процесі розробки відповідних програм та політик, але і під час їх імплементації в компанії. СЕО і члени наглядових рад мають одностайно публічно засвідчити свою відданість етичним стандартам та принципам доброчесності. Це підтверджують, зокрема, й СЕО приватних компаній, де вже працює комплаєнс.
"Стандарти комплаєнс не залежать від форми власності компанії. Це універсальний підхід для чесного, відповідального бізнесу та налагодження прозорих взаємин з партнерами, співробітниками, контрагентами, громадськістю. Для того, щоб комплаєнс працював ефективно, потрібна системність, структурний підхід, введення кодексу ділової етики, антикорупційної політики. Тут не спрацює культура маленьких кроків, тому що змін ніхто не відчує і більше того — маленькі кроки навчаться швидко обходити. Тож, впроваджувати зміни треба глобально, великими кроками. Carlsberg Ukraine — міжнародна компанія. Можу точно сказати, що в Україні міжнародна компанія може працювати прозоро. Усі розуміють, що Carlsberg Ukraine не дає і не бере хабарів", — коментує Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine.
У Carlsberg Ukraine діє програма «Живемо за нашим компасом», що є частиною глобальної стратегії SAIL’22. Вона визначає загальні правила етичної поведінки, які стосуються усіх працівників та партнерів. Програма складається з трьох ключових елементів: Кодекс етики та поведінки; анонімна система Speak up, через яку можна повідомляти про будь-які підозри у вчиненні неправомірних дій, і Політики та Інструкції, які стосуються провідних сфер діяльності компанії. Це допомагає компанії вести бізнес ефективно та прозоро. У 2020 році Carlsberg Ukraine посіла друге місце в Індексі прозорості українських компаній.