Опубліковано

«Сільпо»: підсумки роботи мережі за 2020-ий рік і плани з розвитку

Мережа супермаркетів «Сільпо» є наймасштабнішим бізнесом групи компаній Fozzy Group. «Сільпо» цікава не тільки тим, що належить до числа найбільших продовольчих мереж України (поступаючись лише «АТБ-Маркет» ), а й тим, що є одним з нечисленних в світі рітейлерів, який створює індивідуальний тематичний дизайн для кожного магазину.

У 2020 році «Сільпо» налічувала 69 таких концептуальних дизайнерських супермаркетів і 4 делікатес-маркету Le Silpo (при загальній кількості 276 магазинів). У 2020 році три супермаркети компанії увійшли в список кращих інноваційних дизайнів європейських магазинів.

Нещодавно ТОВ «Сільпо-Фуд» опублікувало звіт про управління за 2020 рік, в який також увійшли прогнози розвитку компанії на період 2021-2024 рр. Пропонуємо Вашій увазі ключові показники мережі з даного звіту.

Ключові фінансові показники:

· Валовий дохід без ПДВ — 64,4 млрд грн

· Товарообіг без ПДВ — 49,7 млрд грн

· Динаміка приросту товарообігу у 2020 р. щодо 2019 р. склала + 12,19%

Відзначається, що довгострокові зобовʼязання і забезпечення компанії складають 12,3 млрд грн, поточні — 19,1 млрд грн.

Крім того, рітейлер залучив кредит ЄБРР у розмірі 40 млн доларів на відкриття та оновлення 41 супермаркету у 2020-2021 рр.

Як зросла мережа «Сільпо» за період 2017-2020 рр.

У 2017 році мережа налічувала 235 супермаркетів, а на кінець 2020 року — 276 обʼєкта. Таким чином, за чотири роки рітейлер приріс на 41 магазин.

У 2020 році зʼявилися 23 концептуальних дизайнерських супермаркети «Сільпо», а їх загальне число на кінець року досягло 69. У цілому, 272 супермаркету працювали під брендом «Сільпо», ще 4 — це делікатес-маркети Le Silpo.

Загальна торговельна площа мережі за 4 роки зросла з 339,8 тис. кв.м до 407 тис. кв.м — майже на 20%.

Усереднена площа 1 супермаркету «Сільпо» становить 1469 кв. м.

Логістика

На кінець 2020 року компанія володіла 5 розподільними центрами: РЦ Квітневе, РЦ Перемога, РЦ Одеса, РЦ Харків і РЦ Запоріжжя.

Загальна площа всіх РЦ становить 171 415 кв. м.

При цьому, зазначені РЦ відвантажили за рік 1 157 715 т продукції.

Програма лояльності «Сільпо»

У програмі лояльності «Власний рахунок» зареєстровані 6,46 млн осіб.

При цьому, 47% всіх покупок в «Сільпо» відбуваються зі скануванням картки «Власний рахунок».

Власний імпорт без посередників

Продукцію власного імпорту «Сільпо» забезпечують 750 постачальників з 83 країн світу.

10 найбільших країн за кількістю імпортованих товарів: Китай, Італія, Франція, Польща, Іспанія, Великобританія, Туреччина, Німеччина, Нідерланди, Бельгія.

Найбільшими за обсягом імпортними позиціями є:

· Овочі та фрукти — 85 089 тонн;

· Риба — 19 264 тонни;

· Вино, пиво і міцні алкогольні напої — 18 914 600 л.

Екологічні проєкти та сталий розвиток

Екопроєкти в усьому світі стають все більш масштабними, і мережа «Сільпо» тут — не виняток.

Зокрема, 6 листопада 2020 року компанія відкрила обʼєкт «Сільпо ReCycling», побудований відповідно до вимог BREEAM — міжнародної системи сертифікації екологічності будівель. Це перший супермаркет мережі, в якому виробляється енергія з відновлюваних джерел. Для будівництва магазину були залучені кредитні кошти ЄБРР.

Також варто відзначити успішну реалізацію мережею проєкту по сортуванню вторинної сировини (за рік зібрано і відправлено на перероблювання понад 22 тисяч тонн вторинної сировини). Компанія відкрила вже 9-ту станцію приймання вторинної сировини.

З боку споживачів також відзначається висока екоактивність: в 6 разів у порівнянні з 2019 роком зросла кількість відвідувачів, які купують біорозкладні пакети та здають відходи на перероблення.

E-Commerce

За минулий рік значно зросла популярність мобільного додатка «Сільпо» — в цілому, близько 1,5 млн. осіб користувалися мобільним додатком у 2020 році.

Обсяг оплат через мобільний додаток за підсумками року склав 1,143 млрд грн.

У розпал пандемії COVID-19 компанія за три тижні розробила і запустила онлайн-магазин з власною доставкою.

Каси самообслуговування

Значно розширено кількість кас самообслуговування в супермаркетах «Сільпо» ; їх популярність стрімко зросла.

Так, на кінець 2020 р. працювали 536 кас самообслуговування в 39 магазинах. При цьому, через каси самообслуговування було здійснено 27 млн покупок.

Плани розвитку мережі «Сільпо» на 2021-2024 рр.

Рітейлер планує відкривати по 18-22 магазину щорічно, і у 2024 році довести загальну кількість супермаркетів мережі до 360 обʼєктів. При цьому, відмітка в 300 супермаркетів має бути пройдена у 2022 році, — наголошується у звіті компанії.

«Сільпо» має намір збільшити доходи й частку на ринку шляхом:

- збільшення обсягу ринку роздрібної торгівлі;

- розширення проникнення сучасних форматів роздрібної торгівлі (з 65% у 2020 р. до 74% у 2024 р. — прогноз компанії);

- розширення своєї регіональної присутності.

  При цьому, основними ризиками, які можуть вплинути на роботу «Сільпо», компанія вважає:

- пандемію COVID -19 і можливі обмежувальні заходи, повʼязані з нею;

- економічні виклики — ризики погіршення економічної ситуації в країні;

- фінансові ризики, повʼязані з погіршенням стану фінансового та банківського секторів економіки України;

- законодавчі ризики (внесення змін до законодавства України);

- зміна конʼюнктури ринку.