«Сільпо»: підсумки роботи мережі за 2020-ий рік і плани з розвитку
- Фото:
- All Retail
Мережа супермаркетів «Сільпо» є наймасштабнішим бізнесом групи компаній Fozzy Group. «Сільпо» цікава не тільки тим, що належить до числа найбільших продовольчих мереж України (поступаючись лише «АТБ-Маркет» ), а й тим, що є одним з нечисленних в світі рітейлерів, який створює індивідуальний тематичний дизайн для кожного магазину.
У 2020 році «Сільпо» налічувала 69 таких концептуальних дизайнерських супермаркетів і 4 делікатес-маркету Le Silpo (при загальній кількості 276 магазинів). У 2020 році три супермаркети компанії увійшли в список кращих інноваційних дизайнів європейських магазинів.
Нещодавно ТОВ «Сільпо-Фуд» опублікувало звіт про управління за 2020 рік, в який також увійшли прогнози розвитку компанії на період 2021-2024 рр. Пропонуємо Вашій увазі ключові показники мережі з даного звіту.
Ключові фінансові показники:
· Валовий дохід без ПДВ — 64,4 млрд грн
· Товарообіг без ПДВ — 49,7 млрд грн
· Динаміка приросту товарообігу у 2020 р. щодо 2019 р. склала + 12,19%
Відзначається, що довгострокові зобовʼязання і забезпечення компанії складають 12,3 млрд грн, поточні — 19,1 млрд грн.
Крім того, рітейлер залучив кредит ЄБРР у розмірі 40 млн доларів на відкриття та оновлення 41 супермаркету у 2020-2021 рр.
Як зросла мережа «Сільпо» за період 2017-2020 рр.
У 2017 році мережа налічувала 235 супермаркетів, а на кінець 2020 року — 276 обʼєкта. Таким чином, за чотири роки рітейлер приріс на 41 магазин.
У 2020 році зʼявилися 23 концептуальних дизайнерських супермаркети «Сільпо», а їх загальне число на кінець року досягло 69. У цілому, 272 супермаркету працювали під брендом «Сільпо», ще 4 — це делікатес-маркети Le Silpo.
Загальна торговельна площа мережі за 4 роки зросла з 339,8 тис. кв.м до 407 тис. кв.м — майже на 20%.
Усереднена площа 1 супермаркету «Сільпо» становить 1469 кв. м.
Логістика
На кінець 2020 року компанія володіла 5 розподільними центрами: РЦ Квітневе, РЦ Перемога, РЦ Одеса, РЦ Харків і РЦ Запоріжжя.
Загальна площа всіх РЦ становить 171 415 кв. м.
При цьому, зазначені РЦ відвантажили за рік 1 157 715 т продукції.
Програма лояльності «Сільпо»
У програмі лояльності «Власний рахунок» зареєстровані 6,46 млн осіб.
При цьому, 47% всіх покупок в «Сільпо» відбуваються зі скануванням картки «Власний рахунок».
Власний імпорт без посередників
Продукцію власного імпорту «Сільпо» забезпечують 750 постачальників з 83 країн світу.
10 найбільших країн за кількістю імпортованих товарів: Китай, Італія, Франція, Польща, Іспанія, Великобританія, Туреччина, Німеччина, Нідерланди, Бельгія.
Найбільшими за обсягом імпортними позиціями є:
· Овочі та фрукти — 85 089 тонн;
· Риба — 19 264 тонни;
· Вино, пиво і міцні алкогольні напої — 18 914 600 л.
Екологічні проєкти та сталий розвиток
Екопроєкти в усьому світі стають все більш масштабними, і мережа «Сільпо» тут — не виняток.
Зокрема, 6 листопада 2020 року компанія відкрила обʼєкт «Сільпо ReCycling», побудований відповідно до вимог BREEAM — міжнародної системи сертифікації екологічності будівель. Це перший супермаркет мережі, в якому виробляється енергія з відновлюваних джерел. Для будівництва магазину були залучені кредитні кошти ЄБРР.
Також варто відзначити успішну реалізацію мережею проєкту по сортуванню вторинної сировини (за рік зібрано і відправлено на перероблювання понад 22 тисяч тонн вторинної сировини). Компанія відкрила вже 9-ту станцію приймання вторинної сировини.
З боку споживачів також відзначається висока екоактивність: в 6 разів у порівнянні з 2019 роком зросла кількість відвідувачів, які купують біорозкладні пакети та здають відходи на перероблення.
E-Commerce
За минулий рік значно зросла популярність мобільного додатка «Сільпо» — в цілому, близько 1,5 млн. осіб користувалися мобільним додатком у 2020 році.
Обсяг оплат через мобільний додаток за підсумками року склав 1,143 млрд грн.
У розпал пандемії COVID-19 компанія за три тижні розробила і запустила онлайн-магазин з власною доставкою.
Каси самообслуговування
Значно розширено кількість кас самообслуговування в супермаркетах «Сільпо» ; їх популярність стрімко зросла.
Так, на кінець 2020 р. працювали 536 кас самообслуговування в 39 магазинах. При цьому, через каси самообслуговування було здійснено 27 млн покупок.
Плани розвитку мережі «Сільпо» на 2021-2024 рр.
Рітейлер планує відкривати по 18-22 магазину щорічно, і у 2024 році довести загальну кількість супермаркетів мережі до 360 обʼєктів. При цьому, відмітка в 300 супермаркетів має бути пройдена у 2022 році, — наголошується у звіті компанії.
«Сільпо» має намір збільшити доходи й частку на ринку шляхом:
- збільшення обсягу ринку роздрібної торгівлі;
- розширення проникнення сучасних форматів роздрібної торгівлі (з 65% у 2020 р. до 74% у 2024 р. — прогноз компанії);
- розширення своєї регіональної присутності.
При цьому, основними ризиками, які можуть вплинути на роботу «Сільпо», компанія вважає:
- пандемію COVID -19 і можливі обмежувальні заходи, повʼязані з нею;
- економічні виклики — ризики погіршення економічної ситуації в країні;
- фінансові ризики, повʼязані з погіршенням стану фінансового та банківського секторів економіки України;
- законодавчі ризики (внесення змін до законодавства України);
- зміна конʼюнктури ринку.