Walmart переглядає свою стратегію в Китаї
- Фото:
- https://www.epravda.com.ua
Через чверть століття після того, як найбільший ритейлер світу увійшов в Китай, Walmart знаходиться на роздоріжжі.
У 2021 році він опустився з 2-го місця на 4-е місце в секторі гіпермаркетів Китаю без збільшення частки ринку на тлі жорстокої конкуренції з боку місцевих гравців, таких як гігант електронної комерції Alibaba Group Holding Ltd., яка вже витіснила німецьку Metro AG і французьку Carrefour SA.
Walmart відзначив успіх своєї франшизи Samʼs Club. На відміну від США, де бренд вважається місцем для масових покупок без надмірностей, в Китаї він продає імпортні товари преміум-класу, залучаючи покупців з середнього класу. Але зараз все більше конкурентів застосовують таку стратегію, що викликає переосмислення стратегії Walmart на ринку, який, хоча і становить всього 2,1% від глобального доходу, являє собою важливу стратегічну можливість зростання для роздрібної мережі.
"Китай є важливим ринком для Walmart, тому що він як і раніше являє собою можливість довгострокового зростання", — сказала Дженніфер Барташус, аналітик по споживчим товарам в Bloomberg Intelligence. "Не дивлячись на те, що в Walmart US спостерігається різке зростання продажів через пандемію, компанія вважає, що міжнародний успіх має вирішальне значення для довгострокового зростання".
За словами представника роздрібної мережі, стратегія Walmart в Китаї та інших країнах полягає в створенні сильного місцевого бізнесу у висококонкурентній галузі. У Китаї компанія трансформується в «омніканальний» бізнес.
Згідно з даними Kantar Worldpanel, продажі в секторі супермаркетів і гіпермаркетів Китаю впали більш ніж на 7% у другому кварталі 2021 року в порівнянні з минулим роком, оскільки все більше китайських покупців переходять в онлайн. Walmart також відзначив зниження відвідуваності своїх гіпермаркетів: кількість таких магазинів в Китаї впало до 378 з 403 в кінці січня.