Ключова складова аудіо маркетингу: що сьогодні думають рітейлери про присутність музики в торговому залі?
- Фото:
- PaySpace Magazine
Часто ми стикаємося з тезами щодо важливості присутності музики в торговому залі. Деякі дослідження свідчать, що вдала мелодія сприяє комфортному перебуванню споживача в магазині та створює вигідний настрій для здійснення покупки.
- Чи змінилося останнім часом ставлення Вашої компанії до питання музики в торговому залі магазинів? Чи справді музика підвищує продажі магазину?
Максим Жерліцин, керівник відділу реклами лінії магазинів EVA:
«Використання звукового оформлення в торгових залах — вже далеко не нове рішення, тому не можна сказати, що ставлення до цього питання в нашій компанії якось змінювалося за останній час. Воно, без сумніву, впливає на продажі. По-перше, тому що дозволяє транслювати не лише музичні композиції, а й рекламні або іміджеві повідомлення, які при цьому органічно вплітаються в плейлист, краще сприймаються. По-друге, певним чином підібрані треки (стиль, темп, рівень гучності) дозволяють створити потрібний настрій, задати швидкість переміщення по магазину і навіть можуть стати «фільтром» для цільової аудиторії, якщо таке завдання існує. Різні групи людей вважають за краще різну музику — і то, що привертає одних, для інших може звучати дратівливо.
Ми в EVA використовуємо максимально нейтральний, ненавʼязливий і в міру енергійний музичний фон, який не відштовхує клієнтів і тримає в робочому тонусі співробітників. Про останнє теж важливо памʼятати, адже музика впливає не тільки на відвідувачів. Працівники знаходяться під її впливом набагато довше. І оскільки ми не хочемо, щоб вони були роздратованими або навпаки занадто розслабленими, потрібно створити атмосферу, оптимальну і для роботи».
Іван Кобилецький, керівник відділу маркетингу мережі магазинів «Комп’ютерний Всесвіт»:
«Музика — це не просто фонове наповнення торгової зали, але й форма взаємодії з клієнтами, невід’ємний інструмент створення відповідної атмосфери, настрою та можливість прихильно налаштувати людину до шопінгу й продукції магазину зокрема.
Правильне поєднання музики, дизайну та освітлення в мережі магазинів «Комп’ютерний Всесвіт» дає можливість клієнту відчути світ бренду. В нашій мережі ми використовуємо ліцензійні аудіотреки, що звучать як в торгових залах, так і зовні магазинів.
В залежності від сезону, ми використовуємо відповідні музичні підбірки й стараємось щоквартально оновлювати їх. Під час проведення тих чи інших активностей, музичні композиції доповнюються відповідними акційними чи іміджевими аудіороликами».
Антон Жорін, керівник управління маркетингу компанії «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»:
«Правильно підібраний музичний контент допомагає вирішувати відразу кілька завдань:
- створити для клієнтів приємну атмосферу, яка може сприяти збільшення часу, які клієнти проводять у нас;
- аудіо канал, крім трансляції музики, дає можливість комунікувати з відвідувачами, доносячи потрібні бренду повідомлення;
- посилити диференціацію вашого бренду.
Щоб побудувати емоційний звʼязок між брендом і аудиторією, в сучасному світі використовують досягнення нейрофізіології та психології. Ми визначили портрет потенційного клієнта, проаналізували його поведінку і підібрали такий музичний фон, який зможе позитивно вплинути на настрій клієнта і стати одним з елементів позитивного впливу на сприйняття нашого бренду.
Одним з безлічі критеріїв при виборі музичного стилю є час доби.
Наприклад, для ранкового плейлиста ми часто вибираємо такі напрямки, як disco і funk. Музична структура цих стилів така, що вони мають середній темп і яскраво виражене емоційне забарвлення. Тому відвідувачі, які ще тільки входять в ритм дня, можуть комфортно і неспішно здійснювати покупки.
Днем (після 12:00) настає час стилю soft pop. Це легка вокальна музика, без різких звуків, з темпом нижче середнього. Покупці вже бадьорі, в торгових залах немає великого скупчення людей і це гарний час для порівняння товарів і вибору найкращих пропозицій.
Увечері (після 16:00) потрібна більш динамічна музика — наприклад, в стилі house. В кінці дня в магазинах зазвичай спостерігається наплив покупців, і така музика сприяє швидкому пересуванню по рядах і до кас, збільшує ймовірність імпульсивних покупок.
Для торгових центрів METRO ми використовуємо виключно ліцензійне музичне оформлення і регулярно оновлюємо його в залежності від сезонності й важливих дат і заходів».
Олександра Стадник, директор департаменту маркетингу і реклами ТОВ «ТК» «Економ Плюс» (мережі магазинів «Економ» і «Грошик»):
«Правильний підхід до формування звукового фону в рітейлі грає вагому роль в активності покупців. Вплив відбувається на підсвідомому рівні. Асоціативно гарний настрій і ставлення переноситься потім на бренд магазину. Важливим елементом музичного оформлення торгової точки є правильне розміщення акустичних приладів. Необхідно, щоб музика рівномірно звучала по торговому приміщенню.
Ми регулярно оновлюємо музичний репертуар, робимо це мінімум раз у квартал. В наших магазинах транслюється тематична добірка музичних композицій, що створює особливий «фон» в торговому залі. Також ми залучаємо локальне радіо з нашою рекламою і знайомимо покупців з акційними пропозиціями.
Якщо говорити про магазини в форматі «біля дому», то ми розглядаємо музичний супровід в торговому залі як вплив на емоційний стан покупця, а не як спосіб збільшення продажів. Саме тому дослідження впливу музики на збільшення продажів ми не проводили.
Фахівці аудіобрендінгу вважають найкращою функціональною музикою ту, яку відвідувач не запам'ятовує, виходячи з магазину. Важливо, щоб музика не глушила всі звуки в магазині, не гриміла, привертаючи до себе увагу. До такої відноситься плавний джаз, лаунж, легка інструментальна музика, яка розумно чергується з англомовними хітами.
Не можна не відзначити, що хороша музика сприяє і підвищенню працездатності персоналу, а також створює гарний настрій».
Ірина Тонких, керівник відділу маркетингових комунікацій мережі магазинів COMFY:
«Музичний супровід — непомітна, на перший погляд, деталь формату в магазинах, але від цього не менш важлива — така ж важлива, як товарна матриця, оформлення і виділення товару, обладнання, освітлення.
Безумовно, комфортна обстановка впливає на рівень продажів, і чим вище рівень задоволення від перебування в магазині — тим більше шанси на покупку.
Ми підбираємо музику так, щоб вона імпонувала як зовнішньому, так і внутрішньому клієнтові. Для цього ми щомісячно переглядаємо плейлисти й отримуємо зворотний звʼязок. Також важливо, щоб музичний супровід відповідало позиціонуванню і Tone Of Voice компанії: і тоді й працівникам магазину буде приємно працювати, і клієнтам — здійснювати покупки».