Опубліковано

Ключова складова аудіо маркетингу: що сьогодні думають рітейлери про присутність музики в торговому залі?

Часто ми стикаємося з тезами щодо важливості присутності музики в торговому залі. Деякі дослідження свідчать, що вдала мелодія сприяє комфортному перебуванню споживача в магазині та створює вигідний настрій для здійснення покупки.

- Чи змінилося останнім часом ставлення Вашої компанії до питання музики в торговому залі магазинів? Чи справді музика підвищує продажі магазину?

Максим Жерліцин

Максим Жерліцин, керівник відділу реклами лінії магазинів EVA:

«Використання звукового оформлення в торгових залах — вже далеко не нове рішення, тому не можна сказати, що ставлення до цього питання в нашій компанії якось змінювалося за останній час. Воно, без сумніву, впливає на продажі. По-перше, тому що дозволяє транслювати не лише музичні композиції, а й рекламні або іміджеві повідомлення, які при цьому органічно вплітаються в плейлист, краще сприймаються. По-друге, певним чином підібрані треки (стиль, темп, рівень гучності) дозволяють створити потрібний настрій, задати швидкість переміщення по магазину і навіть можуть стати «фільтром» для цільової аудиторії, якщо таке завдання існує. Різні групи людей вважають за краще різну музику — і то, що привертає одних, для інших може звучати дратівливо.

Ми в EVA використовуємо максимально нейтральний, ненавʼязливий і в міру енергійний музичний фон, який не відштовхує клієнтів і тримає в робочому тонусі співробітників. Про останнє теж важливо памʼятати, адже музика впливає не тільки на відвідувачів. Працівники знаходяться під її впливом набагато довше. І оскільки ми не хочемо, щоб вони були роздратованими або навпаки занадто розслабленими, потрібно створити атмосферу, оптимальну і для роботи».

Іван Кобилецький

Іван Кобилецький, керівник відділу маркетингу мережі магазинів «Комп’ютерний Всесвіт»:

 «Музика — це не просто фонове наповнення торгової зали, але й форма взаємодії з клієнтами, невід’ємний інструмент створення відповідної атмосфери, настрою та можливість прихильно налаштувати людину до шопінгу й продукції магазину зокрема.

Правильне поєднання музики, дизайну та освітлення в мережі магазинів «Комп’ютерний Всесвіт» дає можливість клієнту відчути світ бренду. В нашій мережі ми використовуємо ліцензійні аудіотреки, що звучать як в торгових залах, так і зовні магазинів.

В залежності від сезону, ми використовуємо відповідні музичні підбірки й стараємось щоквартально оновлювати їх. Під час проведення тих чи інших активностей, музичні композиції доповнюються відповідними акційними чи іміджевими аудіороликами».

Антон Жорін

Антон Жорін, керівник управління маркетингу компанії «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»:

«Правильно підібраний музичний контент допомагає вирішувати відразу кілька завдань:

- створити для клієнтів приємну атмосферу, яка може сприяти збільшення часу, які клієнти проводять у нас;

- аудіо канал, крім трансляції музики, дає можливість комунікувати з відвідувачами, доносячи потрібні бренду повідомлення;

- посилити диференціацію вашого бренду.

Щоб побудувати емоційний звʼязок між брендом і аудиторією, в сучасному світі використовують досягнення нейрофізіології та психології. Ми визначили портрет потенційного клієнта, проаналізували його поведінку і підібрали такий музичний фон, який зможе позитивно вплинути на настрій клієнта і стати одним з елементів позитивного впливу на сприйняття нашого бренду.

Одним з безлічі критеріїв при виборі музичного стилю є час доби.

Наприклад, для ранкового плейлиста ми часто вибираємо такі напрямки, як disco і funk. Музична структура цих стилів така, що вони мають середній темп і яскраво виражене емоційне забарвлення. Тому відвідувачі, які ще тільки входять в ритм дня, можуть комфортно і неспішно здійснювати покупки.

Днем (після 12:00) настає час стилю soft pop. Це легка вокальна музика, без різких звуків, з темпом нижче середнього. Покупці вже бадьорі, в торгових залах немає великого скупчення людей і це гарний час для порівняння товарів і вибору найкращих пропозицій.

Увечері (після 16:00) потрібна більш динамічна музика — наприклад, в стилі house. В кінці дня в магазинах зазвичай спостерігається наплив покупців, і така музика сприяє швидкому пересуванню по рядах і до кас, збільшує ймовірність імпульсивних покупок.

Для торгових центрів METRO ми використовуємо виключно ліцензійне музичне оформлення і регулярно оновлюємо його в залежності від сезонності й важливих дат і заходів».

Олександра Стадник

Олександра Стадник, директор департаменту маркетингу і реклами ТОВ «ТК» «Економ Плюс» (мережі магазинів «Економ» і «Грошик»): 

«Правильний підхід до формування звукового фону в рітейлі грає вагому роль в активності покупців. Вплив відбувається на підсвідомому рівні. Асоціативно гарний настрій і ставлення переноситься потім на бренд магазину. Важливим елементом музичного оформлення торгової точки є правильне розміщення акустичних приладів. Необхідно, щоб музика рівномірно звучала по торговому приміщенню.

 Ми регулярно оновлюємо музичний репертуар, робимо це мінімум раз у квартал. В наших магазинах транслюється тематична добірка музичних композицій, що створює особливий «фон» в торговому залі. Також ми залучаємо локальне радіо з нашою рекламою і знайомимо покупців з акційними пропозиціями.  

Якщо говорити про магазини в форматі «біля дому», то ми розглядаємо музичний супровід в торговому залі як вплив на емоційний стан покупця, а не як спосіб збільшення продажів. Саме тому дослідження впливу музики на збільшення продажів ми не проводили. ​

Фахівці аудіобрендінгу вважають найкращою функціональною музикою ту, яку відвідувач не запам'ятовує, виходячи з магазину. Важливо, щоб музика не глушила всі звуки в магазині, не гриміла, привертаючи до себе увагу. До такої відноситься плавний джаз, лаунж, легка інструментальна музика, яка розумно чергується з англомовними хітами. 

Не можна не відзначити, що хороша музика сприяє і підвищенню працездатності персоналу, а також створює гарний настрій».​

 

Ірина Тонких

Ірина Тонких, керівник відділу маркетингових комунікацій мережі магазинів COMFY:

«Музичний супровід — непомітна, на перший погляд, деталь формату в магазинах, але від цього не менш важлива — така ж важлива, як товарна матриця, оформлення і виділення товару, обладнання, освітлення.

Безумовно, комфортна обстановка впливає на рівень продажів, і чим вище рівень задоволення від перебування в магазині — тим більше шанси на покупку.

Ми підбираємо музику так, щоб вона імпонувала як зовнішньому, так і внутрішньому клієнтові. Для цього ми щомісячно переглядаємо плейлисти й отримуємо зворотний звʼязок. Також важливо, щоб музичний супровід відповідало позиціонуванню і Tone Of Voice компанії: і тоді й працівникам магазину буде приємно працювати, і клієнтам — здійснювати покупки».