Євген Нетреба, Zakaz.ua: частка онлайн-торгівлі продуктами в Україні коливається в межах 1%
- Фото:
- golos.ua
Незважаючи на зростання популярності продажів продуктів онлайн, їх частка в продовольчій роздрібній торгівлі все ще незначна.
Про це розповів Євген Нетреба, комерційний директор Zakaz.ua в колонці для НВ.
«Електронна комерція в індустрії товарів повсякденного попиту (FMCG) та продуктів харчування (E-grocery) в усьому світі розвивається семимильними кроками. В Україні ж цей канал зростає набагато повільніше, ніж у США, Азії та Європі.
За різними оцінками, до карантину частка онлайн-продажів продуктів харчування в Україні становила від 0,5% до 1% від загального товарообігу організованого рітейл-ринку. У 2020 році через карантин попит різко зріс у кілька разів. Наприклад, у Zakaz.ua під час локдауну кількість унікальних користувачів миттєво збільшилася на 78%, а сумарний брендовий попит на сервіси доставки від лютого до березня 2020 року зріс на 119%. У березні сервіси доставки шукали в Google майже 700 тисяч людей, тоді як у лютому — трохи більше 300 тисяч.
Покупки продуктів онлайн швидко стали мейнстрімом і однією з основних тенденцій в індустрії продуктів харчування. Але наскільки це змінило ситуацію глобально за загальними показниками в ніші e-commerce?
Як показало дослідження Soul Partners, за підтримки програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», ринок e-commerce в 2020 році виявився одним з найдинамічніших в Україні. Він досяг $ 4 млрд, що становить 8,8% від загального обсягу роздрібної торгівлі.
Однак, частка e-grocery від загальної частки українського e-commerce, незважаючи на динаміку зростання, як і раніше коливається в межах 1%. Обсяг ринку в 2020 році склав лише $150 млн. А це означає, що нам є ще куди зростати й ніша фактично вільна.
Найкращим рішенням для бізнесу буде створити можливість вибору — покупка онлайн або офлайн. За цим принципом вже працюють гіпермаркети як Ашан, METRO, NOVUS, MегаМаркет, VARUS та інші великі ритейл-гравці. Потрібно впроваджувати інновації та технології в бізнес, щоб не відставати від світу. Це дозволить зберегти конкурентну перевагу на ринку, підвищить лояльність клієнтів, а також стане ще одним каналом для зростання продажів і, відповідно, прибутку" — підсумував експерт.