Опубліковано

Особливості кавового бізнесу Сергія Корецького

Раніше Сергій Корецький обіймав посаду генерального директора мережі АЗК WOG, де разом з командою йому вдалося запустити на території заправних станцій невеликі кав’ярні. «Не нафтою єдиною», — напевно, подумав Сергій і в 2019 році заснував власну кавову компанію Idealist Coffee Co.

Сергій Корецький, власник кавової компанії Idealist coffee co

Як зараз справи в Idealist Coffee, про експансію у нові регіони, про кавовий бізнес у напрямку B2B та B2C, про подальші плани та про багато іншого Сергій Корецький розповів у інтерв’ю All Retail.

— Чи може команда Idealist Coffee видихнути — після декількох фаз карантинів — і рішучіше планувати свій розвиток?

— Ми з оптимізмом та впевненістю бачимо розвиток Idealist Coffee. Невідомо, наскільки довго триватимуть «ковідні» часи, та наша компанія, як і багато інших, зробили чимало нововведень, щоб навчитися жити й працювати в тих реаліях, у яких ми опинилися.

Завдяки карантину та локдауну відбулися й позитивні моменти. Наприклад, зростають продажі дріп кави, тобто порційної фільтр кави (або, як ми її ще називаємо, «справжнє американо»). Це пакетики з меленою кавою, яку можна заварити, наприклад, в офісі, вдома чи під час подорожі — лише аби під рукою була гаряча вода. Коли відвідувачі не мали можливостей приходити до кав‘ярень — дріп кава стала рятунком. Відтоді люди вподобали зручний та простий спосіб приготування й щоразу продовжують купувати пакетики. 

— Де, на Вашу думку, сьогодні доцільніше відкривати кав’ярні — у великих ТРЦ чи у вуличному рітейлі?

— Названі вами типи локацій не суперечать одна одній, швидше — доповнюють. Тому, краще відкривати кав‘ярні в обох місцях.

Присутність Idealist сьогодні зосереджена в столиці України. Наскільки велика конкуренція серед кав‘ярень Києва?

— Я вважаю, що зараз у світі в усіх галузях велика конкуренція. Якщо виконувати свою роботу якісно — точно буде успіх.

— Idealist Coffee нещодавно відкрився у Харкові. Розкажіть про початкові результати цієї локації.

— В міжнародному аеропорті «Харків» у нас три локації: зона прильоту, міжнародні рейси та внутрішні рейси. Раніше на них послуги F&B здійснювали силами аеропорту. Не модернізованою залишається лише зона прильотів. В липні та серпні ми зробили кращі результати, абсолютні та відносні (конверсія чеків, реалізація на 1 кв.м, кількість одиниць товарів у чеку), ніж були до пандемії.

— Скільки закладів Idealist Coffee наразі працює і в яких містах, окрім Києва та Харкова, вони присутні?

— 17 вересня ми відкрили наш перший заклад по франшизі у моєму рідному Луцьку. Окрім того, ми відкриємо кав‘ярню у ще одному міжнародному аеропорті. Тому, за три місяці даруватимемо землякам і гостям нашої країни ще більше радості.

В найближчих планах — Дніпро та Львів.

— Луцьк не є мегаполісом, як Київ або Харків. Чому саме тут Ви вирішили відкрити новий заклад?

— Надійні партнери по франшизі та щирі бажання зробити свій маленький, але практичний вклад у розвиток кавової культури в місті – ось основні фактори відкриття Idealist у Луцьку.

— Ціни у закладах харчування в регіонах (зокрема в Луцьку) нижчі столичних. Як плануєте формувати ціни на продукцію в луцькій точці Idealist Coffee?

— Справедливо. Ціни відповідатимуть конкурентному середовищу регіону і міста.

— У 2019 році Ви відкрили кав’ярню в аеропорту Мінська, вийшовши за межі України. Як зараз справи у мінської локації Idealist Coffee?

— На жаль, ми закрили цей заклад, яким були задоволені — через об‘єктивні обставини, пов‘язані із сьогоднішніми відносинами між країнами. Але ми ні на секунду не перестали планувати власну міжнародну експансію. Це питання часу. Ми відшліфовуємо операційні процеси, продукти, технології, і тільки після цього зможемо предметно поговорити.

— Яку з Ваших кав‘ярень найчастіше відвідують і який кавовий напій є флагманом продажів?

— Найбільше гостей в найбільшому закладі — в Києві по вулиці Ярославів Вал, 15.

Радію, що чорна кава — а саме — фільтр — увійшла до топу продажів. Адже ми пропонуємо гостям на вибір фільтр декількох видів, щоб потім вони наповнили свій стакан тим сортом, який сподобався найбільше. Кількість повторних покупок фільтр кави після першого куштування — вражає.

— За більше ніж два роки роботи компанії Idealist Coffee, Ви, напевно, дізналися портрет Вашого споживача. Хто ті люди, які є постійними гостями кав’ярень Idealist Coffee?

— Вік таких людей коливається від 16 до 55 років.

Перша категорія — це ті, хто вже зрозумів, що кава може бути смачною і є не тільки засобом для пробудження, і вирішили, що вони варті більшого, ніж пити каву з будки. Друга категорія — ті, кого привели гості з першої категорії. Третя категорія — ті, кого привели гості з другої категорії.

Звичайно, наш напій коштує дорожче, ніж у кіосках на зупинках. Але, зазвичай, люди не п‘ють п‘ять порцій кави на день. Тому, випити одну-дві чашки принципово смачнішої кави, думаю, може собі дозволити більшість. Це ваш настрій на цілий день. Адже «спешелті» кава інакше — ніжніше — впливає на ваш організм.

— Ви також займаєтеся постачанням власної кави в сегмент HoReCa. Хто наразі купує продукцію від Idealist Coffee в цьому сегменті?

— Ми, перш за все, кавова компанія. Кав‘ярні — це місця де можна спробувати нашу каву. Ключовий довгостроковий і стратегічний пріоритет нашої справи — це В2С, але ми із великим задоволенням постачаємо каву клієнтам B2B сегменту — мережам магазинів біля дому, мережам АЗС та HoReCa (разом з кавовим обладнанням) тощо.

— Сайт Idealist Coffee ще в розробці. Коли плануєте його запуск, яким контентом він буде наповнений і чи стане сайт майданчиком для e-commerce?

— Це мій біль. З IT-розробниками, як з будівельниками, — хочеш зробити ідеально, але виходить як завжди. Ми суттєво вийшли за відведені часові обмеження і потребуємо ще часу.

— Чи не плануєте Ви у майбутньому реалізовувати Idealist Coffee на полицях продуктових магазинів?

— Плануємо. Це ж В2С. Люди зможуть собі дозволити заплатити на 100-150 гривень більше за 1 кг кави та місяць насолоджуватись її смаком. Зараз так багато буденного негативу, що смачна чашка кави щодня може слугувати доступною розкішшю — як момент задоволення від життя. А ми, і собі, для того й будуємо компанію, щоб дарувати людям трішки більше радості.

— Як Ви позиціюєте проєкт Idealist Coffee — це своєрідний покращений Starbucks третьої хвилі зі здоровою їжею?

— Не хочу порівнювати нас з жодною іншою компанією. Idealist Coffee розвиває новий концепт кав‘ярень, у якому увага зосереджена на якості продукту. Кави — безпосередньо. І, звісно ж, здорової їжі, корисних снеків, пропозицій для веганів, рослинного молока, корисних напоїв і т.д.

— Як Ви вважаєте, чи дозріла Україна — інвестиційно та споживацьки — до відкриття на власних теренах кав‘ярень Starbucks?

— Занадто багато пліток було з приводу появи цієї мережі. Рано чи пізно Starbucks буде в Україні. Мені важко сказати, коли це відбудеться, але сумнівів щодо цього я не маю.