Опубліковано

Поглинання і злиття на ринку українського рітейлу

Фото:
Blue Corona

Зараз на ринку українського рітейлу відбувається безліч процесів, особливо глобальні з них - злиття і поглинання. Останнім часом спостерігається активізація даних явищ на вітчизняному ринку, що не могло не зацікавити нашу редакцію. Отже, поговоримо більш детально про те, що відбувається.

Що ж відбувається на ринку українського рітейлу?

А відбувається наступне. В першу чергу варто зазначити гучний факт злиття мереж Billa і Новус. Австрійський кооператив Rewe International AG продав свою мережу супермаркетів Billa, про що стало відомо в кінці минулого року. Говорячи про саму операцію, потрібно зазначити, що численні деталі цієї угоди знаходяться в таємниці. Відома лише загальнодоступна інформація.

Наступним був Фуршет, який увійшов у склад Сільпо на початку 2021 року і став вже 12 мережею, що була поглинена FOZZY GROUP, починаючи з двохтисячних років.

Також, несподіванкою став і можливий продаж мережі Коло. На сьогодні з цього приводу поки ведуться переговори, але є інформація, що ОККО планує придбати мережу співвласника магазинів АТБ. Згідно з підрахунками, приблизна сума угоди знаходиться в межах 15-20 мільйонів доларів. Переговори були розпочаті ще влітку, тому будемо із захватом спостерігати за подіями з «поля бою».

Хочеться зазначити ще одну можливу зміну на ринку — національна мережа ЕКО маркет, згідно з інсайдерською інформацією, має певні плани на придбання регіональної мережі в Західній Україні, що дозволить в один момент збільшити кількість торгових точок майже вдвічі та переступити позначку у 200 магазинів.

Наостанок, не можна залишити без уваги одну з найгучніших подій у світі вітчизняного рітейлу — на український ринок хоче «зайти» німецька міжнародна мережа супермаркетів Lidl, яка, як уже відомо, призначила керівника в особі Адама Міщишина. Засновники Lidl розглядають ринок України як досить перспективний і «цікавий» для впровадження свого бренду.

Загалом, можна на практиці побачити, що основні способи розширення торгових мереж — збільшення кількості точок, або злиття і поглинання — залишилися незмінними, однак останнім часом другий спосіб практикується набагато активніше. Тому хто знає, можливо вищезгаданий Lidl також ним скористається? І хто буде ним поглинений залишається тільки здогадуватися.