Опубліковано

Мінімаркети FOODpod: як розвивається молодий проєкт Fozzy Group?

На ринку сучасної роздрібної торгівлі Києва та Київської області не так давно зʼявився новий гравець — мережа магазинчиків FOODpod.

Компанія працює в сегменті мінімаркетів самообслуговування і вже встигла відкрити понад 20 торгових точок в Києві і його передмістях (Вишневому, Крюківщині, Броварах). У найближчому майбутньому, за умови збереження активних темпів розвитку, рітейлер може скласти конкуренцію таким вже добре відомим в столичному регіоні мереж мінімаркетів, як «КОЛО» та «Лоток».

Згідно з зібраною нами інформації, мережею FOODpod управляє ТОВ «Фасоль», засноване ще в грудні 2016 року. За даними сервісу YouControl, засновниками ТОВ «Фасоль» виступають ПрАТ «Фора Рітейл», а також інвестиційний фонд «Бенефіт». Кінцевим бенефіціаром компанії вказано засновника Fozzy Group Володимир Костельмана, якому належить 51% компанії. Безпосередньо керівником «Фасоль» вказано Роман Опанасюк.

Як нам вдалося дізнатися, центральний офіс FOODPod знаходиться за адресою, де також «прописаний» ряд інших активів Fozzy Group — по вулиці Бутлерова, 1 в Києві.

Примітно, що Fozzy Group останнім часом дуже активно інвестує в нові проєкти як в роздрібній торгівлі, так і в інших сегментах бізнесу. В останні кілька місяців новини про Fozzy Group постійно зʼявляються в стрічці українських профільних ЗМІ. Зокрема, недавно компанія придбала самі «ласі» шматки збанкрутілої мережі «Фуршет», відкриває нові дизайнерські супермаркети «Сільпо» в різних регіонах України, запустила новий розподільний центр у Львові й т.д.

Втім, рітейлом інтереси компанії не обмежуються. Місяць тому компанія анонсувала створення мережі спортклубів APOLLO NEXT (перші три клуби будуть відкриті у вересні в різних київських ТРЦ).

А вже в серпні стало відомо, що Fozzy Group купує страхову компанію і створює цифровий «Банк Власний Рахунок» (який повинен скласти конкуренцію Monobank).

А ось про створення і масштабування нової мережі FOODpod компанія Fozzy Group якраз не афішувала.

Що являють собою мінімаркети FOODpod?

FOODpod — це невеликі магазини, розташовані в спальних районах Києва і його околицях. Як правило, такий обʼєкт розташовується на першому поверсі житлового будинку і має площу торгового залу від 40 до 120 кв. метрів.

Примітно, що ще в грудні 2020 року магазини рітейлера працювали під вивіскою Foody. Однак під таким же брендом на той час уже працював інтернет-магазин Foody.ua (продає крафтові продукти українських виробників), який був зареєстрований раніше — ще навесні 2019 року. Можна припустити, що саме це послужило причиною ребрендингу в мінімаркети FOODpod у 2021 році.

Цікаво, що сьогодні не всі магазини під юрисдикцією ТОВ «Фасоль» працюють під брендом FOODpod — деякі з них мають просту вивіску «Продукти».

У магазинах мережі працюють 1-2 каси. Асортимент — стандартний для мінімаркетів. Це, перш за все, найпопулярніші харчові продукти та напої, які можуть знадобитися жителям прилеглих будинків, яким не хочеться витрачати час на похід у великий супермаркет.

Вартість продукції в магазинах FOODpod також не сильно відрізняється від середньоринкової. Так, ціни тут помітно вище, ніж в дискаунтерах (наприклад, в «АТБ»), однак цілком відповідають цінам в більшості сучасних мереж супермаркетів.

Потрібно відзначити, що компанія часто практикує відкриття магазинів у віддалених від центру міста районах — таких, наприклад, як Борщагівка, Троєщина або Позняки. На відміну від тих же «КОЛО» або «ЛотОк», які масово представлені як в центральній частині Києва, так і в спальних районах.

У самому FOODpod позиціонують себе таким чином: «Ми є сучасною мережею магазинів формату біля дому. Наша концепція — сучасний зручний магазин, що надає якісний сервіс, заснований на індивідуальному підході. Ми цінуємо час кожного і працюємо для того, щоб зробити процес покупки максимально легким, швидким і комфортним».

У звʼязку із запланованим розширенням мережі та відкриттям нових обʼєктів сьогодні компанія активно шукає персонал: продавців, касирів, адміністраторів магазинів. Згідно з інформацією провідних онлайн-ресурсів з працевлаштування, пропонована заробітна плата на даних посадах коливається від 10 500 до 12 300 грн на місяць, що є середньоринковим показником в рітейлі.

Чи зможе FOODpod скласти конкуренцію лідерам столичного ринку в досить швидко зростаючому сегменті мінімаркетів і магазинів біля дому, і наскільки швидко буде розвиватися ця мережа — покаже час. Однак з огляду на той факт, що «за спиною» у FOODpod — одна з найбільших компаній України Fozzy Group, її потенціал можна оцінити, як достатньо високий.