Як українці купують продукти онлайн – дослідження у сфері e-grocery
- Фото:
- shoppingpl.com
Як виросли відвідування та покупки у продуктових онлайн-магазинах?
Компанія dentsu Ukraine у партнерстві з агентством маркетингових досліджень InMind провела дослідження розвитку e-grocery в Україні: опитали 2785 респондентів про те, як вони купують продукти харчування та побутові товари в онлайні. AIN.UA вибрав найцікавіше.
Україна – країна ecommerce-контрастів. З одного боку, Україна єдина в кластері країн з населенням 30–50 млн. має низький прогноз на рівні 2,56% ВВП від електронної комерції (e-GDP, млрд). З іншого боку, пенетрація досвіду онлайн-покупок очікується на рівні 44%. Тобто близько 18 мільйонів українців до кінця 2021 року матимуть хоча б одноразовий досвід купівлі будь-яких товарів через інтернет. А це лише на третину менше, ніж у Польщі, при тому, що польський e-GDP більший у 6 разів.
Пандемія стала драйвером зростання е-магазинів у країнах Європи. Лідер зростання трафіку – онлайн-магазини FMCG товарів: +30% у середньому у 2020 році до 2019 року.
В Україні з минулого вересня кількість візитів на сайти e-grocery зросла на 72% і продовжує зростати. При цьому кількість унікальних користувачів цієї категорії сайтів зросла на 41%. Кількість відходів на сайти, що дозволяють зробити оплату, зросла в 1,5 рази.
Є багато факторів, що впливають на залучення та динаміку зростання користувачів e-grocery в Україні. У dentsu Ukraine порівняли онлайн та офлайн-покупців та визначили три точки, у яких виникають складнощі у категорії e-grocery.
1. Онлайн-покупці найчастіше відповідають за покупки продуктів для всього домогосподарства. Все просто: покупки продуктів через інтернет — це завжди комбінація питань доступу, системи лояльності та наявності мобільного додатку. Простіше, щоб хтось один у домогосподарстві зберігав паролі, налаштування та накопичував бонуси. Але це означає, що хтось один у домогосподарстві має збирати всі побажання членів домогосподарства та вирішувати, як діяти у разі відсутності того чи іншого товару у магазині. А це, у свою чергу, означає, що в онлайн-покупок виникає ще більше точок узгодження всередині домогосподарства. Ефективним рішенням цієї ситуації могла бути можливість загального редагування списків товарів для покупки.
2. 82% онлайн-покупців, які відповідають за основні покупки продуктів у сімʼї, проживають у домогосподарствах із двох і більше людей. Має сенс памʼятати цих невидимих інфлюєнсерів при розробці комунікації з покупцями. Не варто розраховувати, що онлайн-покупці продуктів – це хіпстери-одиначки. Серед них практично стільки ж одинаків, як і серед офлайн-покупців.
3. 27% онлайн-покупців проживає з представниками старших поколінь: батьками, бабусями та дідусями. Це означає, що відповідальному за онлайн-покупки необхідно також враховувати специфіку переваг кількох поколінь для формування кошика. У свою чергу, цю ж специфіку повинні враховувати і e-grocery-гравці.
Consumer Connection System (CCS) – глобальний проект компанії dentsu. Дослідження проводиться у більш ніж 70 країнах світу. Щорічно у ньому беруть участь близько 380 000 респондентів. В Україні систему представлено з 2011 року.
Дані щодо України отримані методом онлайн-опитування dentsu Ukraine у партнерстві з агентством маркетингових досліджень InMind, вибірка 2785 респондентів.