Опубліковано

Онлайн-продажі овочів та фруктів в Україні зростатимуть, а частка немережевого роздрібу — знижуватиметься

Про це розповів Федір Рибалко, експерт плодоовочевого ринку та міжнародний консультант ФАО.

«Питання, яке стало актуальним під час пандемії коронавірусу: чи стануть онлайн-продажі новим трендом плодоовочевого ринку? У 2016 році, коли ми обговорювали цю тему на конференції проекту „АПК-Інформ: овочі та фрукти“, це виглядало як погляд у дуже віддалене майбутнє. Проте сьогодні частка онлайн-продажів плодоовочевої продукції в Україні становить вже близько 1,5%, і цей сегмент зростає в рази швидше. У період локдаунів в Україні утворилися десятки служб доставки, що працюють на різних платформах, і практично всі великі оператори ринку увійшли до цього сегменту, намагаючись зайняти на ньому свою нішу», — зазначає Федір Рибалко.

Він вважає, що цей тренд буде основним надалі, адже інвестиції в онлайн-продажі продовжують зростати. Водночас драйвером онлайн-продажів в Україні в найближчі 5-7 років залишатиметься столичний регіон.

Водночас, з огляду на розвиток роздрібного ринку, на думку Федора Рибалка, Україна поки що не становить інтересу для великих гравців ринку онлайн-продажів, які готові представити інноваційні технологічні рішення.

"Наприклад, інвестиції в проект зі створення конкурентоспроможного сервісу доставки становлять близько $100 млн. Я вважаю, що ринок України поки що не готовий до таких інвестицій. Проте вже через 3-5 років, я думаю, такий проект може бути впроваджений«, — пояснює фахівець.

Крім того, продовжується збільшення фіскалізації немережевої роздрібної торгівлі, яке виражається, зокрема, у збільшенні заробітної плати та витрат на оренду — все це чинить тиск на бізнес дрібних роздрібних операторів ринку, які через це змушені підвищувати свою маржу і, відповідно, ціни. Таким чином, на думку Федора Рибалка, можна припустити, що частка немережевого роздробу на ринку зменшуватиметься.

Ще одним важливим трендом розвитку ринку, на думку Федора Рибалка, є те, що в майбутньому Україна, можливо, стане цікавою для іммігрантів. «Це станеться тоді, коли середня зарплата у країні досягне рівня $800. І це нові споживачі плодоовочевої продукції, про які ми поки що мало знаємо», — резюмує фахівець.