Опубліковано

BUFFET: як ідуть справи столичної мережі магазинів біля дому?

Київську мережу магазинів біля будинку BUFFET, як і харківський рітейл-бренд «Аттіка», з упевненістю можна було називати родичами – обидва оператори входять до групи компаній Digma Business Group. З чим повʼязана назва BUFFET та чому в компанії не планують розвиток онлайн-торгівлі нам розповіла директор з маркетингу мережі Наталія Варченко.

Наталія Варченко

— Доброго дня. Розкажіть трохи про сьогоднішню експансію мережі магазинів BUFFET. Скільки зараз працює торгових обʼєктів? І чому всі вони розташовані саме у столиці України?

- Вітаю. Мережа магазинів BUFFET сьогодні налічує 38 торгових точок. При цьому ми розглядаємо розвиток мережі і за межами столиці.

— До речі, чому мережа отримала саме таку назву?

- Звичайно, як і у багатьох брендів, ми мали ідеї, мозкові штурми, залучалися фахівці з неймінгу. Ця назва має три складові, які зіграли на користь виникнення назви мережі. Коли я створила у Facebook сторінку buffet.ua, то розкрила ідею назви у першому пості.

Якщо коротко, то:

1) Буфет — це там, де смачно годують і добре наливають;

2) buffet (з англ.) — Буфет, шведський стіл. Наші магазини — це продукти, сигарети, алкоголь.

Ну і звичайно, 3) Уоррен Баффет — американський інвестор, філантроп. Його спосіб життя та цінності дуже близькі до творця Digma Group Олексія Єськова.

— Чому менеджмент компанії вирішив згорнути діяльність мережі DIGMA у Харкові, але продовжив розвиток бренду BUFFET?

– Про це ми вже говорили в інтервʼю для вашого видання у грудні минулого року. У групі компаній є кілька різних бізнесів. Ритейл у Харкові компанія Digma Group розвиває тепер у форматі «Аттики», а у Києві – це BUFFET. Digma Group у принципі ніколи не стоїть на місці. Є кілька компаній (і це не тільки ритейл), будуть ще нові проєкти, буде трансформація чинних компаній групи, робота кипить постійно.

- Чи вплинуло якось закриття проєкту DIGMA на мережу BUFFET? Можливо, компанія почала більше інвестувати у бренд BUFFET?

- Ми розвиваємося такими ж темпами, як і раніше — відкриваємо нові магазини, розвиваємо ті, що вже працюють. Звичайно ж, локдауни вносять корективи у плани всіх бізнесів в Україні. Я спілкуюся з багатьма власниками та маркетологами інших компаній і розумію наскільки важко бізнесам утримувати свої позиції, продовжувати забезпечувати робочі місця (при цьому не скорочуючи людей, не виводячи їх на віддалену роботу). відповідними умовами, утримувати зростання цін споживача. Навколо закривається безліч компаній, оптимізують штати співробітників, знижують зарплати та ін. Я завжди віддаю належне бізнесменам, які у важких умовах мінімізують власний прибуток, але зберігають команду та умови для них. Тому про збільшення інвестицій ми поговоримо після стабілізації ситуації.

- Який обсяг асортименту стандартного магазину BUFFET? Що виділяє їх у середовищі конкурентів?

- 2-5 тис. найменувань, залежно від формату магазину. Ми маленькі та мобільні – тому адаптуємо наші магазини під цільову аудиторію. Наприклад, якщо ми знаходимося біля офісів, то додаємо в асортимент «швидку їжу», якщо в павільйонах на зупинкових комплексах – тоді робимо акцент на сигарети, каву, воду та ін. Ми можемо дати фору багатьом конкурентам, наприклад, у категорії сигарет. З літа ми запустили промо-активності, яких у нас у мережі не було раніше. Ми поряд, ми маленькі й стаємо ближчими до людей.

- Сьогодні навіть великоформатні мережі роблять ставки на міні-маркети або магазини біля будинку: Fozzy Group розвиває магазини Foodpod, NOVUS – обʼєкти «Мі маркет», а АШАН – свої маркети Pick Up Point. Як ви вважаєте, чому вони так роблять?

- Покупець в Україні розбалований, ми вже не їхатимемо за 20 км у великий гіпермаркет, щоб зробити покупки. Ми, українці, навчилися цінувати не лише гроші, а й час. Ми не хочемо стояти у великих чергах, витрачати час на походи у магазини. Іноді легше заплатити зайві "50 копійок", ніж витратити зайву годину на марафони.

- Мережа BUFFET почала свій розвиток приблизно в той же час, що і ритейлер КОЛО, який має сьогодні понад 250 торгових точок. Чому BUFFET не поспішає настільки активно нарощувати кількість своїх обʼєктів?

- Усі компанії мають свої темпи розвитку. Ми можемо порівнювати себе і з тими, хто має 3 магазини. Поки що ми розвиваємося в спокійному режимі. Крім того, ми працюємо над покращенням мережі магазинів. Наприклад, вже з літа ми запустили промо-активності, переглядаємо наповнення магазинів, працюємо над стандартами, перейшли на інше ПЗ та ін. Ми розуміємо, чого хочемо, і для цього нам потрібен час, а також стабілізація ситуації в країні. Зараз весь наш «поспіх» спрямований виключно на своєчасне постачання товару та гарного настрою до магазинів, які працюють.

- За яким принципом Ви підбираєте локації для відкриття своїх магазинів – експертно чи за допомогою якоїсь регламентованої методики? Що для вас важливо при виборі локації?

- У наших менеджерів розвитку є регламентована методика, на підставі якої вони виносять обʼєкти на інвестиційний комітет (локація, інвестиції, конкурентність тощо), а далі вже включається експертна оцінка членів інвест-комітету. BUFFET – мережа продуктових магазинів для тих, кому важлива зручність, якість та близькість до будинку. Основна ідея, закладена у формуванні мережі – ми поруч. Тому ми відкриваємо свої магазини у житлових комплексах, на трафіку.

- Скільки людей персоналу працює в одному стандартному магазині BUFFET?

- У середньому 1-3 особи за зміну на один магазин.

- Які канали комунікації зі споживачами Ви використовуєте у своїй роботі та вважаєте сьогодні найефективнішими?

- Соцмережі та живе спілкування продавців із Гостями магазину. Ми не гіпермаркет, до нас покупець не їде через все місто. Ми стоїмо поряд із його підʼїздом, біля його офісу, на його шляху до зупинки тощо. І якщо Гість зайшов до нас у магазин, і йому там сподобалося, він прийде ще. Багато наших покупців приходять «до продавця», ми не навʼязуємо нашим продавцям заготовлені фрази та чергові посмішки. Перед нашими Гостями завжди жива Людина. Саме тому багато наших продавців працюють у BUFFET роками.

- Пандемія коронавірусу значно прискорила розвиток e-commerce, при цьому тренд на запуск онлайн-магазинів також зачепив сектор food-ритейлу. Чи не плануєте ви запускати свій онлайн-майданчик? Чи доцільна взагалі, на Вашу думку, інтеграція e-commerce у невеликі роздрібні формати?

- Поки що не плануємо. Знаю багато прикладів, коли запускають доставку, а реалізація проєкту кульгає. І хочеться іноді запропонувати – краще не стартувати із такими сирими проєктами. І знаєте, магазин біля будинку – це все-таки не про доставку, ми вже – ось вони, у кроковій доступності. Наші покупці іноді приходять в домашніх капцях і на каву спускаються з ближніх підʼїздів — просто вийти з дому. А кава у нас смачна (посміхається – All Retail).

- Який, на Вашу думку, сьогодні ступінь насиченості Києва невеликими магазинами? Які Ваші прогнози щодо розвитку малоформатного роздробу у нашій країні?

- Ступінь насиченості високий. Хороші місця знайти сьогодні складно. Оренда приміщень піднялася до позначки, коли хочеться сказати: "Це чим треба торгувати, щоб відбити одну оренду?". При цьому цей формат розвивається і розвиватиметься далі. Багато мереж вже почали оптимізацію торгових площ, оскільки багато точок стають нерентабельними. Найчастіше, насиченість магазинами у деяких районах столиці зашкалює.

- Які подальші плани щодо територіального розвитку мережі BUFFET? Що має намір реалізувати команда мережі у 2022 році?

- Ми маємо намір відкривати до 2 нових магазинів на місяць. Коли заспокоїться ситуація з коронавірусом, то й відкоригуємо наші плани.