Опубліковано

Фуд-ритейл на досвіді «Епіцентру»: як компанія розвиває свій продовольчий напрямок?

Понад рік компанія «Епіцентр К» відкриває на території своїх ТЦ продуктові супермаркети. У компанії запуск фуд-ритейлу розглядали ще до карантину, правда, перший FOOD Market запрацював у липні 2020 року в Бучі.

Зараз у портфелі «Епіцентру» близько 20 продовольчих супермаркетів, у планах запуск ще щонайменше 15 таких обʼєктів. Більше подробиць про деталі розвитку продуктового спрямування серед DIY-рітейлу розповів керівник проекту «FOOD Market» Олег Шкаровський.

Доброго дня. Розкажіть, у кого, коли та чому виникла думка, що «Епіцентр» вже дозрів для відкриття своїх продовольчих магазинів?

Вперше ідея розвивати продуктові магазини зʼявилася шість років тому — у відповідь на запит споживачів на ринку. Тоді ми зрозуміли, що було б непогано мати продовольчий магазин, який органічно доповнив би повний асортимент торгових центрів «Епіцентр». Пандемія COVID-19, звичайно, підштовхнула компанію до прийняття цього рішення.

Продуктові супермаркети — це насамперед додатковий сервіс для клієнта, що дозволяє зберегти його час та можливість здійснити всі покупки в одному місці. А для «Епіцентру» це, безперечно, додатковий трафік.

Добре. А що Ви можете заперечити скептикам, які стверджують, що продуктові маркети «Епіцентр» запустилися лише як страховка від можливих локдаунів?

Це не так, звісно. Як я вже сказав, «Епіцентр» ще до карантину розглядав можливість запуску продуктового напрямку. Тим більше, що певні групи продовольчих товарів зʼявилися на полицях ще 6-7 років тому. А саме: кондитерка, вода, сезонні овочі та фрукти. Іншими словами, ситуація, що склалася в 2020 році, підштовхнула нас до прийняття рішення про запуск повноцінних продовольчих магазинів.

До речі, чому Ваші продуктові маркети отримали саме таку назву — FOOD маркет? Хто автор неймінгу?

Market з англійської перекладається як «ринок». Наш FOOD Market — це продуктовий ринок. Звичайна, проста і зрозуміла назва, яка легко запамʼятовується споживачеві. Автори — команда "Епіцентру«.

У чому команда Епіцентру бачить ключові конкурентні переваги FOOD маркетів? Що, на Вашу думку, може мотивувати людей приїжджати по хліб до Вас, а не в АТБ чи «Сільпо» ?

Ми не конкуруємо з АТБ та «Сільпо», у нас інший формат. Ми надаємо можливість нашому клієнту купити не лише непродовольчі товари, а й поповнити продуктовий кошик.

Щодо наших ключових конкурентних переваг, ми робимо ставку на групу «фреш» та великий функціональний фудкорт. Згодом ми розраховуємо запустити доставку їжі в офіси та опцію «to go», тому що швидке перекушування — це зручно, недорого і економить час наших клієнтів. Ми вже тестуємо доставку з фуд-маркету «Епіцентр» на вул. Берковецької у Києві.

Також ми продовжуємо працювати над вітриною групи «Фреш», забезпечуємо асортимент свіжих фруктів та овочів. Вважаю, що цю групу товарів не можуть забезпечити "магазини біля дому«.

Як Ви визначаєте площу, оптимальну для нового «FOOD маркету» в тому чи іншому місті?

Логіка проста: є запит ринку — і ми його аналізуємо. Вважаємо кількість чеків, трафік, асортимент, який буде затребуваний у вибраній локації. Ми хочемо, щоб наші фуд-маркети були магазинами «потрібних покупок» залежно від місця та міста, де вони знаходяться. У нас є фуд-маркети площею 650-700 кв.м, а є від 3000 кв.м. Все залежить від клієнтів та асортименту.

Всі Ваші сьогоднішні FOOD розташовані у складі торгових центрів «Епіцентр». А чи є у планах відкривати їх за межами ТЦ? І загалом — чи розглядає компанія можливість поглинання когось із чинних food-ритейлерів?

"Епіцентр" — компанія з великим досвідом на ринку ритейлу, і якщо вона щось починає, то перетворює це на реальний бізнес. Масштабувати та мультиплікувати ідею ми вміємо. Зараз ми ще знаходимося у пошуку свого формату і лише після затвердження остаточного концепту будемо готові активно розвивати та масштабувати мережу.

Які ще плани компанії щодо розвитку напряму продовольчого ритейлу на 2022 рік?

На сьогодні у роботі перебуває близько 15 торгових точок. Фактичні відкриття залежатимуть від темпів проведення реконструкції та відкриття нових ТЦ «Епіцентр».