4 — і все? Які продовольчі гіпермаркети відкрилися у 2021 році
Великоформатні ритейлери в останні роки втрачають актуальність в Україні (та й у всьому світі). Якщо в період із 2016 по 2020 рр. у нашій країні щорічно відкривалося від 5 до 12 продуктових «гіперів», то 2021 рік показав найнижчу цифру – 4 обʼєкти.
Мережеві ритейлери в Україні останніми роками практично перестали розвивати великоформатні магазини чи гіпермаркети.
У 2021 році було відкрито 4 продуктові гіпермаркети (при цьому один з них складно назвати повноцінним відкриттям):
• квітень — «Food Market» площею 3000 кв.м у київському в ТЦ «Епіцентр» по вул. Берковецька, 6-В;
• жовтень — магазин «КЛАС» площею 4000 кв.м у Харкові (пер. Донецький, 18);
• листопад — відкрився один із найбільших магазинів мережі «Сільпо» торговою площею 4920 кв. м (ТРЦ «Respublika Park» у Києві, Кільцева дорога, 1);
• грудень: реформат магазину «Велика Кишеня» у гіпермаркеті «Велмарт» площею 3700 кв.м (Київ, просп. Леся Курбаса, 6-Г).
Food Market
Продуктовий гіпермаркет із власним фудкортом у форматі eat&go та зоною ресторанів на 106 посадкових місць. Новий Food Market представлений трьома кухнями та фреш-зоною.
В основу дизайну лягла архітектура Гауді та атмосфера сієсти. Керівник проекту Food Market мережі Епіцентр Олег Шкаровський основою концепції назвав формат food-to-go.
КЛАСС
Якірним орендарем ТЦ є однойменний продуктовий гіпермаркет. У торговому залі є фудкорт з відкритою кухнею, кулінарія та 27 кас із можливістю самообслуговування.
Сільпо
Продуктовий «якір» ТЦ «Respublika Park» функціонує з дизайнерським рішенням у концепції «Бразилія»: фудхол із кількома кухнями світу, кавʼярня FEELtrd, ілюстрації богів Амазонії на тлі бразильських краєвидів та крафтові продукти від невеликих українських виробників під маркою «Лавка».
Велмарт
Фішка нового «Велмарта» — велика зона фудкорту з відкритою кухнею: у Graan restaurant відвідувачі можуть замовити піцу, бургери, пасту та страви азіатської кухні. Також встановлена лінія кас із біоптичними сканерами, що дозволяють швидше обслуговувати покупців. Каси самообслуговування оснащені обладнанням Glory — оплата приймається готівкою.
Як бачимо, продуктові «гіганти» не втрачають своєї концептуальності у дизайні та масштабі пропонованих товарів. Все ж таки, відбувається незаперечна криза і трансформація в сегменті гіпермаркетів, повʼязана з високим порогом «входу» в проект, вибором локації, потенційно високими ризиками у разі неефективної роботи оператора та зміною уподобань покупців (простіше замовити доставку, ніж витрачати час на тривалі покупки).