«Пчілка маркет» про пік продажів у липні та причини ренеймінгу
Олена Гречишкіна, керівник мережі магазинів «Пчілка маркет» розповіла про результати 2021 року, каси самообслуговування, пріоритети покупців і відкрила завісу на проекти 2022 року.
— Вітаю. Позаду 2 роки роботи ритейлерів у небачених раніше умовах. Як Ви вважаєте, далі ринку буде легше?
- Легше точно не буде. Ми бачимо, як розвиваються події. Були великі очікування щодо створення колективного імунітету, але цього не сталося. Мутації вірусу відбуваються швидко та непередбачено.
Але зараз пандемія — це не головна причина складної ситуації для ритейлерів. Економічна ситуація створює умови для зростання цін на всі товари та послуги. З одного боку, ми зараз сковані різким зростанням цін на енергоносії, оренду, заробітні плати, що збільшує витрати компанії. З іншого боку — зниженням купівельної спроможності населення та підвищенням конкурентної боротьби серед ритейлерів.
— З яким показником виручки «Пчілка маркет» закінчила 2021 рік? Чи виправдовує він очікування компанії?
— Рік був цікавим та непередбачуваним, а пік продажу за перші 11 місяців припав на липень. Цього місяця зазвичай спостерігалося сезонне зниження товарообігу. Динаміка продажів у серпні, вересні та жовтні нас не порадувала, а ось грудень перевершив наші очікування. Загалом рік для нашої мережі був успішним.
— У середині 2021 року Ви поінформували громадськість про часткову зміну назви — «Пчелка» стала «Пчілка». Чому Ви розпочали ренеймінг?
— Давно виношували думку про ренеймінг. Деякий час ми шукали альтернативу та розглядали всі можливі варіанти. На щастя, українська мова багата синонімами. До речі, перший наш магазин під назвою «Пчілка» був символічно відкритий на вулиці Олени Пчілки.
— 2021 рік ознаменувався для Вашої мережі також виходом у нові регіони — Чернігів та Житомир. Чи помітили Ви якісь особливості чи відмінності у споживчих уподобаннях між жителями столиці та цих обласних центрів?
— У квітні 2021 року ми відкрили свій перший супермаркет у Чернігові, загальною площею 2000 кв.м, із власною пекарнею, мʼясним та рибним цехами, великою піцерією. Мешканці Чернігова доброзичливо зустріли нашу мережу. Уподобання місцевих покупців у порівнянні зі столичними особливо не відрізняються, але здивував підвищений попит на живу рибу.
У грудні 2021 р. було відкрито перший магазин у Житомирі, загальною площею 1540 кв.м, також із цехами власного виробництва. Мешканцям міста дуже сподобалася наша випічка.
— У жовтні Ви відкрили у Києві новий магазин, а його особливістю стала відсутність лінійних кас. Чому Ви вирішили запустити новий маркет лише з касами самообслуговування? Яка кількість персоналу працює у цьому магазині?
— Це наш пілотний проект, продиктований новими реаліями життя. Безперечно, це новий досвід і для нас, і для наших покупців. У розрахунково-касовій зоні розміщено 6 кас самообслуговування, 4 з яких працюють за розрахунок готівкою. Покупцям пропонуються зручні каси самообслуговування та найсучасніші купюроприймачі. Такий формат магазину дає змогу оптимізувати штат торгового персоналу на 20-25%. Ми вважаємо цей проект успішним.
— У ході постійного моніторингу експансії ритейлерів України ми зʼясували, що останніми роками торгові оператори практично перестали відкривати великоформатні магазини чи гіпермаркети. Як ви вважаєте, чим це зумовлено і чи це означає кінець ери гіпермаркетів?
— Нові реалії багато в чому продиктовані пандемією, формують нові умови та запити. Вподобання покупців змінилися, люди не готові витрачати час на виїзд за покупками та перебувати в місцях великого скупчення людей. Я думаю, що в майбутньому великі покупки в гіпермаркетах перейдуть в онлайн.
— Чому пригальмувався проект великих магазинів CITY Market? Яке майбутнє цього бренду?
— CITY Market — це один з успішних проектів нашої компанії, який ми продовжуємо розвивати. У нас є певні домовленості щодо нових обʼєктів. Один із них плануємо відкрити наприкінці цього року.
— Наскільки для Вашої мережі пріоритетний розвиток напряму власних торгових марок?
— У нашому порфелі є власні торгові марки:
- Grand Gateau/Гранд Гато — це кремові кондитерські вироби власного виробництва;
- City Manufacture/Міська Мануфактура — продукція власного виробництва City Market;
- Власне класне — продукція власного виробництва цехів Пчілка маркет;
- CОТА — private labels у групі бакалійної продукції.
Наразі ми активно працюємо над новою торговою маркою для нашого власного виробництва у категорії заморожених напівфабрикатів.
— З початку 2020 року багато українських food-ритейлерів буквально кинулися відкривати власні онлайн-майданчики, реагуючи таким чином на виклики пандемії. При цьому, «Пчілка маркет» також вступила в колаборацію із сервісом Zakaz.ua? На цьому етапі це для Вас більш іміджевий чи все-таки бізнес-проект?
— Для нас це, швидше, іміджевий проект, ми не робили великих фінансових ставок на онлайн-продажі. У сервісі Zakaz.ua представлені обидва наші бренди — CITY Market та «Пчілка маркет», тому що для нас важливо взаємодіяти з нашими покупцями у всіх зручних для нього форматах.
— Над чим планує працювати 2022 року команда Вашої компанії?
— У нас є декілька ключових напрямків розвитку компанії у 2022 році. Плануємо подальшу експансію як у рідній для нашої мережі Київській області, так і в областях, з якими розпочали знайомство минулого року.
Найближче відкриття буде у лютому цього року в Білій Церкві. Готуємо до запуску власний розподільний центр, де буде розміщено сухий та холодний склади. Це наш довгоочікуваний проект, який дозволить оптимізувати частину бізнес-процесів, а також розширити асортимент власного імпорту та власного виробництва.
На фінальній стадії реалізації знаходиться наш проект із цеху заморожених напівфабрикатів. Ми запускаємо лінію виробництва пельменів і вареників, продуктивність якої дозволить нам забезпечити продукцією всю мережу. Ми переконані, що наш покупець буде приємно вражений якістю продукції.