Опубліковано

Безалкогольний Мундіаль-2022: FIFA чинить тиск на Катар

Чи дозволить Катар продаж алкоголю на стадіонах під час ЧС-2022? Правила проведення чемпіонату світу з футболу категорично забороняють це, але FIFA та концерн AB Inbev усіляко лобіюють рішення, щоб на стадіонах продавалося хоча б пиво версії light.

Влада Катару розглядає можливість послаблення заборони на вживання алкоголю на спортивних заходах. FIFA та її партнер, пивоварна група Anheuser-Busch InBev NV, чинять сильний тиск на уряд арабської країни, щоб він дозволив футбольним уболівальникам пити пиво на стадіонах під час ЧС-2022, — повідомляє Bloomberg.

Ходять чутки, що компромісним рішенням може стати дозвіл на продаж на стадіонах пива зі зниженим вмістом алкоголю, наприклад, спонсором заходу — компанією Bud Light.

На сьогодні жителі Катару дотримуються думки, що алкоголь можна вживати лише у спеціально відведених фан-зонах, які добре знайомі нам із Євро-2012. Водночас господарі не хочуть погоджуватися на продаж пива на стадіонах.

Чемпіонат світу з футболу у Катарі, запланований на листопад-грудень 2022 року, з самого початку викликав суперечки, починаючи від ускладнень, повʼязаних зі спекою, через проблеми із використанням праці нелегалів під час будівництва стадіонів і закінчуючи дрес-кодом, який вимагає, щоб чоловіки та жінки закривали своє тіло від плечей до колін у багатьох громадських місцях, — пише PS.pl

Серед безлічі аргументів, що критикують рішення FIFA провести найважливіше у світі футбольне шоу в консервативній мусульманській країні, де публічні прояви почуттів, шум та пияцтво є табу, особливе місце займає питання продажу алкоголю.

Катар забороняє продаж алкоголю у всіх ресторанах, крім тих, що розташовані на території лакшері-готелів або курортів. Іноземні резиденти можуть купувати пляшки лікеру, пива або вина для домашнього використання лише за згодою свого роботодавця на єдиному складі Qatar Airways на околиці Дохи.

У 2017 році генеральний секретар оргкомітету чемпіонату світу з футболу 2022 року Хасан Аль Таваді заявив, що виступає за заборону алкоголю у громадських місцях і за те, щоб вживання алкоголю було дозволено лише у "віддалених місцях«.

Проте FIFA та виробник Budweiser AB Inbev, які працюють разом з 1986 року, наполягають на подальших поступках. Так, у 2014 році Бразилія ухвалила так званий «Закон Будвайзера», який скасовує місцеві правила, що забороняють продаж пива на стадіонах під час проведення чемпіонату світу з футболу 2014 року.

Представники FIFA та AB InBev заявили, що намагаються створити атмосферу, яка «поважає» звичаї та традиції Катару, роблячи алкоголь доступним для всіх бажаючих.