Опубліковано

Продажі на маркетплейсах становлять понад 60% світового ринку електронної комерції

Згідно з прогнозами дослідницького агентства Inquiry, найближчими роками ринок маркетплейсів може охопити до 75% всього сектора електронної комерції. На цей канал вже припадає понад 60% ринку онлайн-продажів.

Ми спостерігаємо надзвичайно динамічний розвиток продажів на торгових майданчиках у всьому світі. З кожним роком кількість клієнтів і продавців у цьому каналі продажів динамічно зростає, а значить, збільшується вартість продукції, що реалізується, — повідомляє Wiadomości Handlowe.pl

За оцінками, на 100 найбільших торгових майданчиків у світі припадає приблизно 62% глобального ринку електронної комерції. Перші платформи такого типу були створені США на початку 1990-х років, але популярність цього каналу продажів зростає з кожним роком. Пандемія COVID-19 додатково прискорила цей розвиток, внаслідок чого продаж зріс у середньому на 40%. Одним з перших маркетплейсів, що існують досі, є світовий лідер на цьому ринку — Amazon, який веде свою історію з 1995 року.

Північна Америка ініціювала розвиток цього сегмента, але згодом справжньою колискою розвитку маркетплейсів (Shopee, Rakuten, AliExpress та інші) стали сайти, що походять з Південної Америки (Mercado Libre) та з азіатського ринку.

Основними причинами популярності торгових майданчиків є доступ до широкого та різноманітного асортименту в одному місці, а також швидка обробка та доставка замовлень. З іншого боку, продавці, як дрібні, так і великі, цінують маркетплейси в основному за можливість охопити величезну кількість покупців в одному місці.

Розвиток торгових платформ спричиняє нові явища: створена ціла екосистема сервісів, повʼязаних із продажами та рекламою на майданчиках; компанії інвестують у склади та логістику «останньої милі», наприклад, у посилочні автомати. Збільшення продажів на платформах спричиняє неймовірний розвиток логістики, курʼєрських послуг та цифрових платіжних сервісів.