Опубліковано

Війна в Україні змінила покупки поляків та ринок FMCG у Польщі: у яких категоріях найбільше зросли продажі?

Теги:
Польща
FMCG
війна
Фото:
Wiadomosci Handlowe

Компанія NielsenIQ проаналізувала ринок FMCG та дані продажів понад 30 торгових мереж Польщі у перші дні війни в Україні.

Російсько-українська війна має соціальні, політичні та економічні наслідки, як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі.

Динаміка товарообігу магазинів, що входять до групи з понад 30 провідних роздрібних мереж Польщі, за восьмий тиждень цього року (21-27 лютого, перший тиждень війни) зафіксувала 12% збільшення у порівнянні з тим же тижнем попереднього року. Це значення також вище щодо середньої динаміки за попередні тижні 1-7 2022 (+8%).

Серед категорій, які за тиждень W08’2022 у порівнянні з W08’2021 продемонстрували значно більший приріст продажів, можна назвати: підгузники, жіночі товари, дитяче харчування, а також категорії продуктів харчування з довгим терміном придатності, наприклад, борошно, цукор, макарони, рис, м’ясні та рибні консерви.

Найбільше зростання зафіксовано в основних харчових категоріях: борошно (+157%), цукор (+83%), м’ясні консерви (+80%), макарони (+59%) та рис (+53%).

Динаміка кошика (загальний товарообіг магазинів) та окремих категорій (Nielsen)

Підвищення попиту на ці категорії пов’язане зі страхами, викликаними початком війни та напливом українців до Польщі. Цей факт підтверджує і географічна диференціація динаміки продажів: найбільше зростання минулого тижня (W08’2022) було зафіксовано у східних (+15 відсотків) та південно-східних областях Польщі (+16 відсотків).