Опубліковано

Biedronka, Żabka та Eurocash поклали око на Україну: чи будуть польські мережі виходити на ринок України після війни?

Теги:
єврозона
експансія
Фото:
Wiadomosci Handlowe

Роздрібні мережі та оптові торговці з Польщі активно долучилися до допомоги Україні в боротьбі з російським військовим вторгненням. Сьогодні вони підтримують біженців, які приїхали до Польщі й надсилають допомогу безпосередньо в Україну. Та в майбутньому польські ритейлери можуть зробити ще один крок і зробити відчутний внесок у відбудову української економіки.

Під час конгресу Retail Trends 2022 члени правління Biedronka, Żabka та Eurocash заявили, що український ринок знаходиться в орбіті їхніх інтересів, хоча, звісно, ​​наразі рішення про вихід на ринок України не прийнято.

"Ні для кого не секрет, що Biedronka шукає нові ринки, можливість розвитку за межами Польщі, — сказав Мацей Луковський, член правління та комерційний директор Biedronka. — Я не приховую, що Україна також розглядалася і, ймовірно, буде повторно вивчатися після війни", — додав представник найбільшої торгової мережі Польщі.

На запитання про плани міжнародної експансії Jeronimo Martins Group в регіоні Центральної та Східної Європи, генеральний директор Biedronka Луїс Араужо відповів: «Наше серце з Україною. У довгостроковій перспективі ми будемо розглядати можливість розвитку у цій країні». Керівник мережі висловив переконання, що дисконтна концепція Biedronka запрацює і в «сусідніх із Польщею країнах». Нагадаємо, що раніше Румунію згадували в контексті можливого розширення мережі Biedronka.

На запитання під час конгресу Retail Trends про можливість дебюту Żabka в Україні після закінчення війни, Адам Маніковський, керуючий директор Żabka Polska, відповів, що метою групи є вийти за межі Польщі: "Ми розглядаємо різні варіанти. У наших планах — бути присутніми за межами внутрішнього ринку", — заявив Маніковскі. Хоча він не сказав жодного слова про Україну. Проте вихід на ринки регіону ЦСЄ — є природним кроком у міжнародній експансії Żabka.

Варто нагадати, що в той час, коли власником Żabka був фонд Penta Investments, Żabka працювала не лише в Польщі, а й (з 2008 року) у Чехії — переважно в Празі та її околицях. Однак дороги розійшлися у 2011 році, коли Penta продала польську філію Żabka фонду Mid Europa Partners, а чеський бізнес перейшов до Tesco Group. Логотип Żabka присутній у магазинах Чехії донині, хоча темпи розвитку мережі залишають бажати кращого.

Окрім Biedronka та Żabka, Eurocash також розглядає Україну як перспективну країну для експансії. Група поки що зосереджена на організації бізнесу в Польщі та намагається повернути колишню славу. Eurocash переглядає стратегічні варіанти минулого року і незабаром має опублікувати нову стратегію розвитку, з якої ми дізнаємося як група планує організувати свій гуртовий і роздрібний бізнес (і так звані «проєкт») та як вона бачить шляхи подальшого розвитку.

Новий президент Eurocash Group Павло Сурувка на запитання про можливий вихід компанії на ринок України відповів: "Я постійно слідкую за ситуацією і нічого не виключаю. Eurocash Group вже залучена в проєкт постачання та розповсюдження продуктів харчування в Україну. Ми дійсно намагаємося робити все, що можемо. Ми дуже підтримуємо Україну і сподіваємося, що незабаром ми зможемо прийняти та насолоджуватися Україною, яка буде в Європейському Союзі. Тоді ми з легкістю дивитимемось на можливість експансії", — сказав Суровка під час Retail Trends 2022.

"Раніше я мав задоволення керувати компанією, яка також базувалася в Україні, і я дуже ціную цей досвід", — додав президент Eurocash Group.

І Biedronka, і Żabka, і Eurocash з кожним роком займають все більшу частку на польському ринку FMCG. Їхній простір для подальшого зростання в Польщі з часом стане меншим, що, природно, спонукатиме шукати можливості для розвитку за межами Польщі. Україна може виявитися привабливим ринком для цих гравців не лише через свою географічну близькість, а й через свій споживчий імідж.

Звичайно, залишається багато запитань: ми не знаємо, скільки триватиме війна, ініційована Росією, чи після закінчення бойових дій Україна матиме безпечні кордони та чи прискориться інтеграція зі структурами Заходу, як очікує українське суспільство.

Однак, якщо все піде добре й Україна почне залучати іноземних інвесторів, обіцяючи високу прибутковість, польські підприємства, зокрема й торгові компанії, ймовірно, будуть серед майбутніх дебютантів.

Ще один аспект, на який варто звернути увагу, що через наплив мільйонів біженців до Польщі, упізнаваність вивісок магазинів як Biedronka, Żabka, а також логотипів, пов’язаних з Eurocash Group (включаючи Lewiatan, Delikatesy Centrum, Abc або «західнозвучний» Euro Sklep) — швидко зросла серед українців.

Українці, які втікають від війни, сьогодні роблять покупки в Польщі, вони вже ознайомилися з пропозицією магазинів та новинками. Це той аргумент, який, безсумнівно, візьмуть до уваги керівники компаній, які приймають рішення щодо міжнародної експансії — органічно чи шляхом поглинань.