Опубліковано

В`ячеслав Мохов, СЕО Ralco Technic: «Моніторинг наших об’єктів в Україні та за кордоном не припиняється»

Ralco Technic — це лідер галузі в Україні в сфері інжинірингу, монтажу та сервісного обслуговування холодильного обладнання. Це єдина компанія, яка змогла успішно розвинути та побудувати бізнес в Європі, ключовими клієнтами якої сьогодні є великі продуктові мережі (Zabka, Biedronka, Dino в Польщі, Kaufland в Німеччині). В Україні, у період бойових дій ми майже не припиняли співпрацю з українськими компаніями. Хоча частина проектів була заморожена з боку замовників, але українські компанії не планують відмовлятися від розвитку.

Оскільки подальші перспективи розвитку в ритейлі тісно пов’язані з переходом на системи з екологічними холодоагентами, то в регіонах, де не було бойових дій, ритейлери продовжують модернізовувати системи холодильного обладнання. Водночас на деокупованих територіях бізнес почав інтенсивно відновлювати свої формати. В`ячеслав Мохов, СЕО Ralco Technic, розповів, як його компанія перебудувала свої виробничі бізнес-процеси та допомагає бізнесу швидше запустити свою роботу з урахуванням поточних змін на ринку.

Доброго дня, В’ячеслав! Багато компаній сьогодні вимушені були або припинити роботу, або сильно скоротити обсяги. Якщо стисло — які зараз справи у вас в компанії?

Доброго дня! Якщо стисло — компанія працює.

Тобто ви взагалі не припиняли роботи, навіть з початком бойових дій? Адже ваш головний офіс знаходиться в Миколаєві де з перших днів було неспокійно.

Як ви знаєте, у нас понад сто співробітників в Україні, в різних підрозділах, частина з яких працює віддалено, багато хлопців у ЗСУ, частина працівників працюють в офісі в Україні, хлопці з монтажу та сервісу працюють на об’єктах. Нам був потрібен деякий час на перебудування, але це було відносно швидко, оскільки два попередні роки ми вибудовували та тестували моделі взаємодій між офісами, співробітниками, оптимально автоматизували бізнес-процеси, віддалений контроль виконання завдань. Польський та німецький підрозділи компанії працюють у стандартному режимі.

Багато хто зараз заморозив інвестиції в поточні проєкти, або чекає на кращі часи. Ви, як і будь-яка інша компанія, залежні від клієнтів. Яка наразі ситуація у вас?

Зараз частина проектів заморожена з боку замовників, але це не означає, що зупинені інженерні та підготовчі роботи з нашого боку. Ми чітко розуміємо, що завершення воєнних дій відбудеться в будь-якому випадку, і ті монтажні роботи, які ми мали виконувати у спокійному режимі, далі доведеться робити набагато швидше. Ми постійно на зв’язку з нашими Клієнтами, чітко розуміємо їх потреби, вирішуємо разом, як координувати роботи.

В подальшому нам доведеться вирішувати деякі додаткові завдання логістичного характеру, тому що частину автотранспорту наша компанія передала до ЗСУ, а деяка частина працює для потреб волонтерів.

Більшість ваших клієнтів — продуктові ритейлери. Хто з них зараз продовжує розвиток?

Великі компанії продовжують працювати в межах своїх можливостей, оскільки мають фінансовий запас та/або міжнародні інвестиції. У квітні ми завершили дуже цікавий проект у магазині METRO в Івано-Франківську, де були змонтовані холодильні та морозильні камери на холодоагенті СО2. Це другий за рахунком HUB компанії на СО2. Всі роботи виконані в строк протягом 10 днів, не дивлячись на проблеми з логістикою та виробництвом на початковому етапі.

Починаємо новий проект на СО2, оскільки подальші перспективи розвитку в ритейлі тісно пов’язані з переходом на системи з екологічними холодоагентами, де наша компанія вже має добру експертизу.

Також поступово відновлюють роботи регіональні мережі.

В яких регіонах зараз іде найбільш активне відновлення роботи магазинів?

Зараз ми активно займаємося відновлювальними та ремонтними роботами на Півдні та Центрі України. У Миколаєві здебільшого проводилися відновлення роботи обладнання, в Ірпені та передмістях Києва вже ведуться роботи з діагностики та запуску магазинів, які зазнали обстрілів.

На Півдні та Сході все ще зберігається небезпека пошкоджень магазинів. Чи релокують зараз власники свій бізнес за межі цих регіонів?

Так, є звернення і від таких клієнтів, хто вирішив перевезти обладнання в іншу локацію, і їм необхідно виконати демонтаж. Це не менш складна робота: чим акуратніше вона буде виконана, тим простіше все змонтувати знову.

В деяких регіонах магазини зазнали значних руйнувань. З вашої точки зору, наскільки сильно постраждали магазини, чи складно відновити роботу таких об’єктів?

По деяких об’єктах ми бачимо, що обладнання в більшості випадків підлягає відновленню та ремонту. Це обумовлено тим, що основні вузли та агрегати знаходяться не на фасадах будівель, а в закритих приміщеннях або у захисних конструкціях. Але, звісно, десь у 30% випадках доводиться оперативно монтувати та налаштовувати нові агрегати. Те ж саме стосується й обладнання на промислових об’єктах.

Наразі ми провели кілька відновлювальних робіт на великих підприємствах з виробництва продуктів харчування, де раніше монтували холодильні системи, і загалом змогли швидко налагодити та запустити обладнання.

Значна кількість магазинів своєї роботи не припиняли, а кількість спеціалістів з сервісного обслуговування скоротилась, або ж вони змінили локацію проживання. Тому виникає питання: як ви зараз працюєте, чи вистачає робочих рук?

Сервісна служба працює в штатному режимі: реагування на аварійні заявки практично не зупинялося, планові роботи з технічного обслуговування відновилися, як тільки Клієнти були готові до цього. На жаль, змушені були призупинити роботу сервісу у тимчасово окупованому регіоні Херсону та Херсонської області.

У нас на обслуговуванні — більше двохсот об’єктів, та сотні одиниць обладнання під моніторингом, тому моніторинг об’єктів в Україні та за кордоном не припинявся — робота в таких умовах поступово налагодилася, оскільки частина персоналу працює віддалено.

Відновлювальні роботи інколи потребують заміни обладнання. Чи є зараз проблеми з постачанням обладнання, чи працюють виробники та дистриб’ютори?

Якщо чесно, то і до війни були деякі питання щодо термінів постачання, особливо це стосується обладнання з використанням електроніки. Основні постачальники компонентів намагаються виконувати свої зобов’язання. Наша компанія також має власний склад необхідних компонентів, завдяки цьому ми за попередні три місяці змогли завершити низку великих проектів.

Бачимо, що не тільки ритейлери зараз мають деякі ускладнення, але й промислові підприємства та аграрії. Чи спостерігаєте Ви зараз інвестиції в цей сектор?

Загалом — так. Нами виконано велику модернізацію холодильного обладнання на птахокомбінаті в Одеській області. Здійснено монтаж трьох великих морозильних камер у Київській області; також продовжуємо виконувати роботи в агросекторі в Черкаській області, де буде монтаж великого складу зберігання фруктів. Завершили будівництво ягідного комплексу з охолодження, сортування та зберігання продукції у Київській області.

Загалом бачу, що у західних регіонах активність є і нас це тішить. Також побільшало запитів на розрахунки та проекти від тих замовників, з якими раніше ми не працювали — можливо, це наслідок того, що інші компанії в нашій галузі призупинили роботу. Зі своєї сторони, ми маємо всі можливості активно з ними працювати, тому маю надію, що в них все буде добре і ми зможемо бути корисними один одному.