Опубліковано

Żabka змінює умови франчайзингу для іноземців

Теги:
Zabka
франчайзинг
Фото:
Dlahandlu.pl

Наразі у польської компанії є кілька десятків іноземних франчайзі і інтерес до співпраці з брендом Żabka постійно зростає. Серед іноземців, які співпрацюють з мережею, є представники з України, Італії, Франції, Чехії, Білорусі, Казахстану та Вірменії. У травні мережа Żabka запровадила обов’язкову мовну сертифікацію для кандидатів у франчайзі з-за меж Польщі. Водночас люди, зацікавлені у веденні магазину під брендом Żabka і які проживають у Польщі мінімум 2 роки, потребують лише одного вексельного поручителя.

Новою умовою для франчайзі-іноземців є вимога мовної сертифікації та іспиту на знання польської мови. Він складається з письмової частини з кількома десятками питань та усної частини, а досягнутий результат відповідає шкалі CEFR A1-C1/2 Ради Європи. Після завершення всього тесту кандидати у франчайзі отримують результат з можливим описом напрямків розвитку. Сертифікація організовується у співпраці з International Language Institute, і люди, які претендують на співпрацю з мережею Żabka, повинні досягти знання польської мови не нижче рівня B2, щоб мати можливість продовжити процес рекрутингу. Якщо результат нижче цього рівня, кандидат має право перескласти іспит пізніше.

Крім того, у зв’язку з найбільшою кількістю кандидатів з України, договір франчайзингу та документ «Принципи фінансових розрахунків» перекладено українською мовою та надається кандидатам. За бажанням кандидат з іншої країни може отримати ці документи рідною мовою.

Від травня також змінилася кількість необхідних поручителів бланкового векселя. Була збережена вимога про те, що для всіх кандидатів з ЄС та за його межами, які проживають у Польщі менш як 2 роки, необхідно мати двох поручителів з польським громадянством за векселем або, за бажанням, одного поручителя за векселем та депозит у розмірі 25 000 злотих. У випадку потенційних франчайзі, які проживають в Польщі щонайменше 2 роки, потрібна лише одна порука. У цьому випадку також необхідно пред’явити документи, що підтверджують легальне перебування в Польщі у останні 24 місяці (паспорт з візою та/або карту побуту).

«Останнім часом ми спостерігаємо величезне зростання інтересу до співпраці з нашою мережею з боку іноземців, і ми впевнені, що ця тенденція збережеться. Виходячи з ідеї франчайзцентричності, ми постійно намагаємося задовольнити різноманітні потреби нинішніх і потенційних франчайзі, у тому числі з-за меж Польщі. Ми постійно вдосконалюємо або сприяємо тому, щоб створити найкращі умови для початку та розвитку підприємництва серед іноземців, які хочуть пов’язати своє майбутнє з Польщею», — наголошує Дам’ян Рибак, директор з розвитку та підтримки франчайзі в Żabka Polska.

Інші вимоги залишаються незмінними

Мовна сертифікація є частиною процесу підбору та навчання і відбувається до початку практичної діяльності. Увесь цей багатоетапний процес іноземці, як і громадяни Польщі, мають успішно завершити перед управлінням своїм магазином Żabka.

Навчальна частина складається з 11-денного тренінгу в різних сферах управління бізнесом та торгової точки з вивіскою мережі, включаючи HR, фінанси, продажі та обслуговування клієнтів. Процес набору також включає зустрічі з менеджером з продажу, вибір місця для магазину та виконання всіх формальностей.

Відповідно до вимог польського законодавства, іноземці як фізичні особи-підприємці, що хочуть керувати своїм магазином Żabka, повинні мати можливість вести одноосібну господарську діяльність. Водночас люди, які не мають польського громадянства і походять із країни, що не входить до Європейського Союзу, повинні пред’явити документ у вигляді, наприклад, дозволу на постійне проживання або карту резидента ЄС.

Бізнес з підтримкою

Мережа пропонує усім франчайзі, які співпрацюють з нею широку підтримку у багатьох сферах, включаючи маркетинг, доступ до її ноу-хау та інноваційних технологій, включаючи додаток Cyberstore для віддаленого управління магазином, а також повну логістичну підтримку з доставкою до дверей магазину.

Крім того, щоб захистити франчайзі від можливих збоїв, ритейлер Żabka запровадив у 2021 році так звані «Поліси бізнесу». Це унікальна страховка, яка має надати фінансовий захист підприємцям, коли один із них закінчує співпрацю з мережею з негативним результатом. У такій ситуації фінансові збитки покриває страхова компанія.

При цьому підприємці, які працюють під брендом Żabka, можуть покладатися на прозору систему розрахунків. З січня по березень 2022 року понад 76% франчайзі отримали щомісячний дохід не менше 20 тис. злотих. Отриманий щомісячний дохід повинен бути достатнім для покриття витрат франчайзі на ведення бізнесу, включаючи виконання податкових зобов’язань та зобов’язань із соціального страхування.

Франчайзі має можливість отримувати додатковий дохід коштом активізації продажів та підтримки високої якості магазину й обслуговування клієнтів, а після трьох років співпраці він отримує бонус.

"До відкриття магазину Żabka я займалася гастрономією, а потім деякий час працювала продавцем в одній із торгових точок під торговою маркою мережі, тому вже мала певні знання про цей бізнес. Я також порівнювала пропозиції різних франшиз і жодна з них не запропонувала того, що пропонує Żabka: готовий і обладнаний магазин з невеликими власними інвестиціями. Мережа також допомагає франчайзі у багатьох сферах, що особливо на початку було важливо для мене. Сьогодні під власним керівництвом і за підтримки мережі я розвиваю свій магазин у Жешуві", — наголошує франчайзі з України Олександра Бурова, яка з вересня 2021 року керує магазином.

Щоб розпочати бізнес із Żabka, потрібен власний внесок у розмірі приблизно 5000 злотих. Нині магазинами під брендом Żabka керують понад 7000 підприємців по всій Польщі, серед яких кілька десятків іноземців. Окрім найбільшої групи громадян з України, іноземні франчайзі — це також підприємці з Литви, Італії, Алжиру, Казахстану, Білорусі, Угорщини, Чехії та Вірменії.