Опубліковано

Ростислав Гук: «Докладаємо всіх зусиль, щоб задовольнити потреби споживачів та приносити користь суспільству»

Теги:
PepsiCo

Представники глобальних FMCG компаній рідко стають героями наших інтерв'ю — така специфіка їх роботи в публічному просторі. Однак війна змінила все — і сьогодні переформатовується не тільки економічно-політичний та імпортно-експортний устрій країни, а й специфіка роботи провідних підприємств українського ринку. Ростислав Гук, директор з продажів PepsiCo в Україні, в інтерв'ю All Retail розказав про роботу заводів компанії, підтримку глобального керівництва та гуманітарні ініціативи.

Ростислав Гук, директор з продажів PepsiCo в Україні

— Доброго дня. В сьогоднішніх умовах говорити про підсумки роботи Вашої компанії вже якось недоцільно, а запитувати про плани на майбутнє — безглуздо. Для початку, чи можете Ви оцінити рівень падіння виробництва та рівень падіння продажів PepsiCo в Україні за перші 6 місяців 2022 р. в порівнянні з аналогічним періодом 2021 року?

- Рівень падіння виробництва цього року проти минулого у 1-му півріччі буде значним, адже задля безпеки наших співробітників з лютого ми зупинили виробничі комплекси в Україні: два в Миколаївській області, на яких виробляємо снеки, напої, соки, а також молокопереробний завод у Київській області.

З початку воєнної агресії ми фокусувалися на підтримці співробітників та їхніх родин. Ми надавали допомогу з евакуації до сусідніх країн і в межах України до більш безпечних регіонів, організовували тимчасовий прихисток, забезпечили фінансову підтримку. Ми гарантували виплати заробітної плати всім співробітникам компанії до кінця року, виплати у випадку пошкодження або втрати житла тощо.

З квітня ми відновили виробництво на молочному заводі, і забезпечуємо українських споживачів молочною продукцією «Слов’яночка», «Чудо», «Машенька» та дитячим харчування «Агуша», а також підтримуємо роботою наших українських постачальників молока, з якими маємо контракти.

Заводи у Миколаївській області й дотепер залишаються зупиненими через високі безпекові ризики для співробітників.

- На Півдні України (у Миколаївській області) у вас розташовано одразу 2 великих виробництва. В якому стані зараз знаходяться заводи? Чи постраждали вони в результаті обстрілів? Яка ситуація з водо- та енергопостачанням цих заводів?

- Територія, на якій розташовані наші заводи в Миколаївській області, не є окупованою. Проте ці райони все ще знаходяться у постійній зоні ризику, є деякі пошкодження внаслідок обстрілів. З метою уникнення ризиків здоров’ю працівників зараз там не ведуться жодні роботи.

— На сьогодні в яку суму оцінює свої збитки від війни компанія PepsiСo?

— Зараз поки передчасно озвучувати будь-які цифри.

— На початку березня PepsiСo заявила про призупинення виробництва, продажу, капіталовкладень та рекламної діяльності в Росії. Чи відстежуєте Ви збіг цих слів з реальністю дій Ваших «колег» у РФ? І взагалі — що Ви думаєте про ажіотаж, який пронизав ритейл-спільноту стосовно роботи чи виходу глобальних брендів із Росії? Чи може FMCG, як, наприклад, і спорт — бути поза політикою?

— Заява керівництва PepsiCo про призупинення продажів глобального портфеля напоїв, інвестицій та рекламної діяльності є актуальною, і ці зобов’язання виконуються.

- У Вашому портфелі в Україні цілий ряд молочних, снекових та сокових брендів, а також брендів дитячого харчування та напоїв. Які з них в умовах війни є флагманами продажів? Чи відбулась переорієнтація споживчих вподобань українців за місяці війни?

- Зараз найбільший вплив на ринок має, перш за все, внутрішня та зовнішня міграція, адже кількість переміщених осіб вимірюється мільйонами, тому ми точно можемо говорити про скорочення обсягу ринку загалом. Що стосується зміни вподобань споживачів, про це поки рано говорити, адже споживачі ще не відчули повною мірою зміни своїх доходів та продовжують у своїй більшості дотримуватись харчових звичок.

— Експерти прогнозують, що війна затягнеться. Чи вистачить у PepsiСo сировинних та людських резервів, щоб працювати у таких умовах? Чи розглядає компанія можливість релокації своїх виробництв?

— PepsiCo — міжнародна глобальна компанія, яка працює на понад 200 ринках у світі та має виробництва в різних країнах. Ми маємо підтримку глобального керівництва в тому, щоб бізнес в Україні продовжував працювати. Саме тому ми шукаємо нові шляхи постачання продукції тих категорій, які тимчасово не можемо виробляти в Україні. З метою забезпечення українського ринку продуктами харчування та напоями компанія налагодила постачання імпортної продукції частини нашого асортименту, зокрема, із заводів у Польщі та Румунії. Молокопереробний завод, як я вже зазначав, відновив виробництво та поставки.

Таким чином, станом на травень ми повернули на ринок всі свої категорії, однак скороченим асортиментом.

Одночасно з тим ми розуміємо: щойно обставини зміняться, ми маємо бути готовими до відновлення 100% наших виробничих потужностей. З метою забезпечення майбутнього виробництва на початку року ми уклали контракти з нашими постачальниками на вирощування 30 тисяч тонн картоплі. Ми гарантували оплату нашим партнерам за цей урожай, навіть якщо не зможемо переробити його цього року.

— Сторінки Вашої компанії у соцмережах свідчать, що PepsiСo не залишається осторонь подій в Україні і бере участь у доставці гуманітарних вантажів. Що саме і куди зазвичай доставляєте?

- Ми допомагаємо українцям: і тим, які вимушено опинилися за кордоном, і нашим громадам в Україні. Зокрема, миколаївській громаді з початку кризи з водопостачанням PepsiCo передала понад 3 мільйони літрів питної води. Попри призупинення виробничих майданчиків ми весь час активно допомагали нашою продукцією, передавши на потреби людей понад 800 тонн, 80% з яких — це молочні продукти та дитяче харчування. Ми також відгукнулися на потреби наших партнерів ГО у фінансуванні закупівлі медичного обладнання для шпиталів, потреб евакуйованих дітей у тимчасових прихистках, продуктових наборів для соціально вразливих верств населення.

Всього станом сьогодні PepsiCo передала на допомогу українцям на суму понад 15 мільйонів доларів.

— Які плани в українського офісу PepsiСo на період, що залишився до кінця поточного року?

- Наша головна мета — це дбати по безпеку наших працівників, підтримувати їх у цей складний час та відбудовувати усі бізнес-процеси відповідно до нової реальності, для того, щоб наші споживачі завжди могли купити наші продукти харчування та напої в магазинах. Адже в такі скрутні часи як зараз місія компанії як одного з найбільших виробників продуктів харчування та напоїв є надзвичайно актуальною. І ми докладаємо всіх зусиль, щоб задовольнити потреби споживачів та приносити користь суспільству.