Опубліковано

За 4 місяці війни 350 магазинів українських food-ритейлерів опинилися в окупації

Теги:
війна
Фото:
retailers.ua

Від 24 лютого українська торгівля зазнає значних збитків. За даними Асоціації ритейлерів України, за перший місяць війни сумарно було закрито близько 29% торгових об’єктів різних секторів: непродовольчий ритейл, фармацевтичний сегмент, fashion-ритейл, сектор побутової та цифрової техніки та ін. Безпосередньо у секторі food-ритейлу було закрито 580 торгових об’єктів, що становило 17% від загальної кількості магазинів.

Згодом частина торгових операторів відновлювала діяльність, орієнтуючись на хід військових дій та зважуючи всі ризики, аби забезпечувати населення продуктами харчування.

Проте досі невідома доля тих торгових точок, які опинилися на тимчасово непідконтрольних Україні територіях.

У список торгових об’єктів, які опинилися на окупованих територіях, входять магазини таких відомих мереж, як АТБ, «Щирий Кум», «Грація», «Економ», Fozzy Group, «Семья», «М’ясомаркет», «Зеркальний» та ін.

За даними GT Partners Ukraine, на окупованих територіях залишилось близько 350 магазинів українських продовольчих мереж, що становить 5% від загальної кількості торгових об’єктів у всій країні на початок 2022 р.

При цьому, майже 25% магазинів в окупації знаходяться у Маріуполі, 22% — у Херсоні та 6% у Мелітополі.

Сумарна площа магазинів на непідконтрольних територіях — 185 000 кв.м, що становить 6% від площі торгових точок України на початок 2022 р.

Найбільшими за площею сучасними продуктовими маркетами, які опинилися на окупованих територіях, є, наприклад «Сільпо» у Херсоні та Маріуполі, METRO Cash&Carry у Маріуполі, «Велмарт» у Бердянську та «Зеркальний» у Маріуполі.

Дефіцит інформації про «окуповані» супермаркети — ще один тренд сьогодення. Наразі відомо, що 53% магазинів торгового оператора «Лайм», який був представлений в основному у Донецькій області, повністю зруйновано. Окремі точки мережі «Семья» привласнили окупанти, перейменувавши їх на «Семь», а «АТБ» у Мелітополі та на інших окупованих територіях перетворюють на торгові точки «Мера».

Як показують цифри, ритейлери зазнають значних втрат в умовах війни: деякі мережі зруйновано повністю, а деякі переформатовано під окупаційний режим. І подальше відновлення діяльності або повернення втрачених об’єктів надалі залишається питанням з перспективою відповіді у майбутньому.