Опубліковано

Альянс гігантів європейського продуктового ритейлу: об’єднання у зв’язку з енергетичною кризою

Мережі продуктових магазинів E. Leclerc, Carrefour, Systeme U, Intermarche, Auchan, Casino, Franprix, Monoprix і Lidl є одними з підписантів протоколу, який використовуватиметься для спільного врегулювання енергетичної кризи, що насувається. Ритейл готується до кардинальної економії електроенергії.

Проект координується Perifem, федерацією всіх дистриб’юторів та їхніх постачальників, що займаються екологічними, енергетичними, безпечними та технологічними інноваціями. Організація оголошує про кооперацію основних гравців дистрибуції навколо протоколу, розробленого з огляду на наближення енергетичної кризи. Загальні рекомендації мають бути ухвалені та введені в дію до 15 жовтня. Цей протокол для харчових брендів слугуватиме основою дій для всіх торговельних і розподільчих федерацій, що працюють у Франції. Детальні пропозиції будуть представлені на засіданні 26 липня.

"Перед обличчям ризику дефіциту електроенергії, оголошеного урядом цієї зими, Perifem координує роботу ключових зацікавлених сторін, щоб, як і під час Covid-19, узгодити загальні методи відповідального управління кризою та реалізувати ініціативи, що дозволяють раціональні дії в умовах енергетичної кризи", — йдеться у релізі.

Вже сьогодні лідери найбільших гастрономічних мереж, такі як Michel-Edouard Leclerc (E.Leclerc), Alexandre Bompard (Carrefour), Dominique Schelcher (Systeme U), Vincent Bronsard (Intermarché & Netto), Philippe Brochard (Auchan), Tina Schuler (Casino), Cécile Guillou (Franprix), Guillaume Sénéclauze (Monoprix), Friedrich Fuchs (Lidl), Cathy Collart Geiger (Picard) підписали протокол і заявили про свою готовність брати участь у проекті.

Деякі з найважливіших рекомендацій для роздрібних торговців у протоколі:

  • вимикати світлові вивіски, як тільки магазин закривається;
  • проводити систематичне зниження інтенсивності освітлення в магазинах: до 50% освітлення торгового залу до приходу покупців;
  • зменшити освітленість торгового залу в робочий час магазинів на 30%, крім години пік;
  • в холодні дні знизити температуру в торговому залі до 17°C;
  • вживати інших заходів для раціонального використання електроенергії, таких як вимикання вентиляції на ніч або відмова від виробництва льоду.

Протокол також охоплює кризові заходи під час виникнення дефіциту енергії та подальше введення адміністративних обмежень на її постачання.

Французькі ритейлери вже давно працюють над покращенням своїх методів споживання енергії. За останні два роки було реалізовано тисячі різноманітних ініціатив, спрямованих на скорочення споживання електроенергії на 40% до 2030 року. Підписанти протоколу вимагатимуть від уряду конкретних стимулів, наприклад додаткового механізму амортизації інвестиційних витрат. Також вони вимагатимуть адміністративного зниження тарифів енергопостачальників, щоб надмірне зростання витрат не призвело до радикального підвищення цін на продукцію, яке б вдарило по споживачах.

Нинішнє вражаюче підвищення цін на електроенергію пояснює зацікавленість ритейлерів у подібних проектах. Рахунки за електроенергію поки становлять значну частину операційних витрат, а на 2023 рік прогнозуються до 100% підвищення цін.