Опубліковано

Чому європейські експерти вважають «Сільпо» чи не найкращими супермаркетами на континенті?

Профільний журнал про роздрібну торгівлю European Supermarket Magazine (ESM) щороку складає список Europe’s Finest Store. Видання обирає найбільш дивовижні інноваційні та дизайнерські концепції магазинів, які були відкриті або оновлені на європейському ринку ритейлу.

Цього року до переліку найкращих потрапили три супермаркети українського ритейлера «Сільпо»:

  • «Сільпо» у стилі «Дизельпанк», відкритий у травні 2021 року у Харкові;
  • «Сільпо» за мотивами театру Кабукі, відкритий у серпні 2021 року в Умані;
  • «Сільпо» присвячений Бразилії, відкритий у листопаді 2021 року в Києві.

Загалом було висунуто близько 80 магазинів для включення до цьогорічного рейтингу Europe’s Finest. З цього переліку було складено шорт-лист із 30 магазинів-номінантів.

Стівен Вінн-Джонс, головний редактор European Supermarket Magazine, говорить, що завданням профільного журналу є виділити ті магазини, які демонструють динамічні інновації, такі як концепції автономних маркетів, рішення з енергоефективності та новітні підходи до розробки продуктів (наприклад, вулики на даху для виробництва меду). Окрім того, спеціалісти видання виокремлюють магазини, які виділяються своїм дизайном, стилем і художніми нотками.

Щороку до журналу European Supermarket Magazine надходили заявки від декількох українських ритейлерів, але, логічно, що у 2022-му ця кількість показово скоротилася.

Зокрема про одного з українських ритейлерів Стівен Вінн-Джонс говорить так: "Мені особливо подобається «Сільпо». Напередодні пандемії, у березні 2020 року, я провів чудовий день, відвідуючи магазини «Сільпо» у Києві, кожен з яких вражав більше, ніж попередній. Насправді коли люди мене запитують (а вони це роблять регулярно), де найкращі супермаркети у світі, я їм відповідаю: Київ".

Головний редактор ESM додає, що світ ритейлу змінюється і покупки все більше стають розвагами та досвідом, навіть у продовольчих магазинах.

«Зайти в магазин „Сільпо“ — це ніби на короткий час зануритися в особливий світ (наприклад, Бразилії чи театру Кабукі). Водночас, справа не лише в естетиці, а й у фантастичному асортименті продуктів, овочів та фруктів, шануванні локальних виробників. Це дивовижний супермаркет, який варто відвідати», — говорить Стівен Вінн-Джонс.

Відзначимо, що це вже шоста перемога ритейлера у номінації — «Сільпо» з 2017 року представляє Україну на європейській мапі інноваційних дизайнерських ритейл-концепцій Європи. У 2021 році до рейтингу увійшли: «Сільпо» за мотивами «Маленького принца» (с. Щасливе, Київська обл.), «Сільпо» у стилі Америки 50-х, присвячений дайнерам (Одеса) та «Сільпо» ReCycling (с. Софіївська Борщагівка, Київська обл.). У 2020 році до рейтингу увійшли: «Сільпо» у стилі Ван Гог (Київ), «Сільпо» у стилі світ Мавки (Київ), Муркотиковий «Сільпо» (Київ). У 2019 році до рейтингу увійшли: «Сільпо» у стилі «Стімпанк» (Вишгород), «Сільпо» в стилі «Дикий Захід» (с. Стоянка, Київська область) та «Сільпо» в стилі космосу (Харків). У 2018 році ESM відзначив Le Silpo в Одесі. У 2017 році до рейтингу увійшли: «Сільпо» у стилі Ямайки (Бровари, Київська обл.), «Сільпо» «Аліса у Дивокраї» (Львів) та «Сільпо» у стилі лофт-панк (Київ).

Стівен Вінн-Джонс, головний редактор European Supermarket Magazine про майбутнє ритейлу

«Останні декілька років показали нам, що більше нічого не можна передбачити. І, можливо, це основна річ, яку ритейлери повинні пам’ятати: що завжди існує ймовірність виникнення «кризи», чи навіть кількох криз, під час яких вони повинні оперативно зорієнтуватися.

У цій «новій нормальності», якщо її можна так назвати, гнучкість і здатність до адаптації будуть ключовими. Ритейлерам може знадобитися досить швидко змінити свою діяльність або ланцюжки постачання і часом прийняти менталітет «стартапу».

З точки зору конкретних форматів, я думаю, що роздрібна торгівля продовжить набирати обертів та ставатиме значно більше орієнтованою на досвід (у рідному місті нашого журналу ESM, Дубліні, це дуже показово).

Я також вважаю, що у дискаунтерів є ще багато козирів, якими вони можуть зіграти, оскільки вони продовжують завойовувати частку ринку. Я відвідав Trader Joes у США кілька місяців тому та подивився, що вони роблять із власними торговими марками. Там є багато кейсів, на які європейські дискаунтери могли б рівнятися".