Опубліковано

ТОП-10 food-ритейлерів України за сумарною торговою площею

Всі провідні продовольчі торгові мережі, які діють сьогодні на території України, скоротили обсяги своїх торгових площ за результатами першого півріччя 2022 р. Такі дані наводить дослідницька компанія GT Partners Ukraine.

Війна, і пов’язані з нею окупація та руйнування, завдали не тільки фінансових, а й фізичних збитків ключовим food-ритейлерам, які працюють сьогодні в нашій країні. Сумарну торгову площу своїх об’єктів скоротили навіть лідери ринку — АТБ та Fozzy Group.

Як і у попередні роки, лідером роздрібного ринку України за показником сумарної торгової площі продовжує залишатися мультиформатний холдинг Fozzy Group (Київ). Ця компанія, що управляє мережами супермаркетів «Сільпо», cash&carry Fozzy, магазинів біля дому «Фора», дискаунтерів Thrash! та преміум-маркетів Le Silpo та Favore за 6 місяців 2022 року (в порівнянні з даними на кінець 2021 р.) скоротила свою сумарну площу на 12,6% — до 628 800 кв.м. Нагадаємо, що на кінець червня 2022 р. через руйнування чи близькість розташування до зони військових дій не функціонувало 39 об’єктів компанії, а ще 24 об’єкти залишилися на окупованій території.

Другу позицію рейтингу, як і раніше, посідає мережа м’яких дискаунтерів АТБ (Дніпро). За перше півріччя 2022 року цей ритейлер скоротив свої площі більш ніж на 18%, досягнувши загального показника 534 500 кв.м. Нагадаємо, що в результаті воєнних дій мережа АТБ втратила понад 160 торгових точок (57 із них постраждали від руйнувань, ще 106 залишилися на окупованих територіях).

На третій позиції рейтингу провідних food-ритейлерів України за сумарною торговою площею утримується французький оператор «АШАН», трохи випереджаючи мережу METRO Cash&Carry Сумарна торгова площа магазинів «АШАН» сьогодні становить 155,8 тис. кв.м, у METRO — 151,3 тис. кв.м.

Загалом усі представники провідної десятки рейтингу провідних продовольчих операторів країни за обсягом торгових площ скоротили свої показники в першому півріччі 2022 р. В процентному вираженні найбільших втрат зазнали мережі АТБ (-18,3% в порівнянні з даними на кінець 2021 р.), METRO (-17,6%) і «Рітейл Груп» (-16%).

Варто також зазначити, що на 10 провідних food-ритейлерів припадає сьогодні 68% усіх площ, зайнятих під сучасними FMCG маркетами України.