Доменне ім’я як важлива складова будь-якого сайту
У сучасних реаліях, коли люди надають перевагу інтернет-шопінгу а більшість курсів та семінарів проходять у режимі онлайн, одне з першочергових завдань будь-якого підприємця полягає у відкритті свого представництва в інтернеті та створенні сайту.
З кожним роком все більше людей переконуються в тому, наскільки вигідною, зручною та простою є онлайн-торгівля. Її розвиток неможливо уявити без сучасного веб-проєкту, в якому доменне ім’я відіграє важливу роль.
Сильне доменне ім’я та його головні переваги
Плануючи зареєструвати доменну адресу сайту, не варто поспішати. Йдеться про цінний маркетинговий інструмент, завдання якого — залучення нових клієнтів. Не поспішайте з кінцевим рішенням — краще кілька разів все обдумати й усвідомлено дійти до вибору імені, яке представлятиме ваш бізнес в інтернеті.
За наявності сильного доменного імені можна розраховувати на безліч переваг:
- Ваш сайт стає більш авторитетним та виділяється на тлі інших ресурсів.
- Хороший домен — гарантія забезпечення видимості бренду та залучення нових клієнтів.
- Стабільність. Незалежно від того, на якому хостингу буде знаходитись сайт, доменне ім’я залишиться з вами назавжди (якщо ви самі не ухвалите рішення про його зміну).
- Підвищення пошукового рейтингу. Публікація якісного контенту на сайті призведе до підвищення впізнаваності домену в пошукових системах, що сприятиме залученню нових клієнтів.
- Конкурентоспроможність. Ви можете розповісти про себе на весь світ або зосередити роботу в конкретній країні чи регіоні.
Як вибрати доменне ім’я
За допомогою вашого сайту користувачі можуть зрозуміти, які цінності у вас у пріоритеті, чим займається ваша компанія тощо. Доменне ім’я має відповідати на ці питання. Перед вибором проаналізуйте різні варіанти. Також не соромтеся вдаватися до творчого підходу. Найкраще, коли в основу домену закладається назва компанії — його легше просувати, оскільки це слово однозначно буде унікальним. Але якщо для вас важливо просувати не бренд, а товар (наприклад, ви продаєте продукцію різних марок), то є сенс шукати адресу, яка відображає напрямок бізнесу. В цьому є і плюс, адже по домену користувачі одразу розуміють, що ви продаєте, і мінус, бо цю практику використовує багато хто, і складно виділитися серед конкурентів.
Наскільки довгим має бути доменне ім’я?
Ідеальний варіант — короткий домен, який легко запам’ятовується. Варто орієнтуватися на доменне ім’я від 6 до 10 літер. Якщо ви об’єднуєте слова в домені, не допускайте варіантів, які можуть призвести до плутанини. Не рекомендується використовувати дефіси та числа (окрім випадків, коли цифри є в назві самого бренду).
Вплив домену на SEO-просування
Домен є важливою складовою у формуванні SEO-рейтингу сайту, тому краще відмовитись від ідеї домену, який виглядає занадто креативно. Безперечно, варіант meb.li (LI — доменна зона Ліхтенштейну) привернув би увагу своєю неординарністю, але на території України краще зробити вибір на користь місцевої доменної зони — зареєструвати домен biz.ua або com.ua. У такому разі ви допоможете пошуковикам зрозуміти, в якому регіоні вони повинні надавати вам пріоритет.
Вибір доменної зони кардинально впливає на розвиток сайту. У пріоритеті пошукових систем завжди національні доменні зони — вони краще ранжуються і просуваються в регіоні, з якого користувач вводить запит.
У цьому випадку застосовується принцип таргетингу. Наприклад, якщо ви введете Adidas, то залежно від тієї чи іншої країни можна очікувати на різні результати видачі. Перебуваючи в Парижі, ви точно не побачите магазин Adidas з Лос-Анджелеса навіть за наявності у цього домену високого рейтингу.
Як бачите, за запитом Adidas, зробленим в Україні, першим висвічується сайт на домені UA.
Якщо ж вводити загальні ключі на кшталт «купити кросівки», пошукові результати в різних країнах відрізнятимуться. У США вам порекомендують NIKE, тоді як в Японії — ASICS, навіть якщо ці бренди є в обох країнах.
Створіть доменне ім’я, що запам’ятовується
Сильний домен можна назвати одним з найважливіших елементів будь-якого бізнесу. Він сприяє залученню нових клієнтів, виділенню вашого бізнесу на фоні конкурентів. Якщо адресу сайту легко запам’ятати, проговорити вголос та вручну ввести в рядок пошуку, то це одразу дає бізнесу фору перед конкурентами. Наприклад, домен intertop.ua або ccc.ua дуже просто запам’ятати та надрукувати, на відміну від magazin-deshevogo-vzuttja.com.ua.
Загалом домен має бути таким, щоб клієнт не зміг його забути, навіть побачивши тільки один раз, і щоб адреса не губилася серед інших схожих. Важливий також і настрій, який передає доменне ім’я разом з брендом — легкість, серйозність, сімейний затишок, брутальність, радість, надійність або будь-яке інше відчуття, яке власники бізнесу вважають ключовим у позиціонуванні компанії.